Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-21, 17:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Heinrich Winterling, porselen, komplett servise til 12: Tallerkener, dype tallerkener, diverse fat, skåler, sausenebb og suppeterrin.

Serviset er 21 år gammelt og knapt brukt.

Jeg har undersøkt Finn, men jeg finner ikke noe som er tilsvarende mitt i det hele tatt. Jeg spurte i en butikk, og de sa «prøv med halv pris». Men jeg aner ikke hva full pris er, og det selges ikke mer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-21, 17:45   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Sikkert endel tusen?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-21, 17:48   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sikkert endel tusen?

Aner ikke! Vi fikk det til bryllupet, og jeg kan overhodet ikke huske prisen. Men jeg innbiller meg at det ikke er fullt så dyrt som for eksempel Wedgwood. Men det er ren gjetting…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-21, 17:49   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Det kommer jo også an på om det finnes folk som faktisk kjøper brukte serviser, og spesielt akkurat det mønsteret.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-21, 18:19   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Du kan legge det ut til en pris og skrive "eventuelt bud" i teksten. Da åpner du opp for budkrig hvis du har lagt deg for lavt og det er ettertraktet, eller at du kan akseptere en lavere pris hvis du ikke har fått solgt det etter en stund.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-21, 19:18   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Hvis den rette kjøperen vil ha det får du sikkert halv pris. Det har jeg gitt, men når det er sagt så prøvde jeg meg på et salg i fjor og det var mye! Middagstallerkner, dype tallerkner, asjetter, dekketallerkner kaffekopper, masse far og boller, eggebeger, you name it. La det ut for 20% av innkjøpsverdien, men ingen kjøpere. Til slutt ga jeg det bort til noen venner. Da hadde det ligget ute i et par måneder.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-21, 23:30   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvis den rette kjøperen vil ha det får du sikkert halv pris. Det har jeg gitt, men når det er sagt så prøvde jeg meg på et salg i fjor og det var mye! Middagstallerkner, dype tallerkner, asjetter, dekketallerkner kaffekopper, masse far og boller, eggebeger, you name it. La det ut for 20% av innkjøpsverdien, men ingen kjøpere. Til slutt ga jeg det bort til noen venner. Da hadde det ligget ute i et par måneder.

Kjedelig. Vurderer å sende det med en av ungene når de flytter ut, men er usikker på om det er av særlig interesse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-21, 08:08   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Usikker på om navnet selger, slik PP og Wedgewood noen ganger kan. Betyr endel, tror jeg, hva folk kjenner til fra før, om navnet «trekker». Ellers står det på mønsteret, om det er «in», om det er tidløst eller om det f.eks. er «veldig 80-tall».

Har solgt to PP-serviser. Da la jeg ned endel arbeid i å skaffe fram ny-prisen, som sto i annonsen, og satte deretter prisen til en rundsum rundt 50 %-merket. Synes generelt det betyr noe å skaffe fram nypris, og at folk er mer villig til å betale «litt mer» om man kan sannsynliggjøre at prisen er gunstig.

Begge servisene ble solgt i løpet av en uke eller to - vel å merke - begge - til folk som selv hadde det aktuelle serviset. Begge kjøpere sa de kjøpte det i anledning konfirmasjon, og at de ville ha likt til alle gjestene. Den ene kjøperen sa dessuten at planen var å dele opp serviset senere, slik at begge barna fikk serviset med hjemmefra. Så litt anekdotiske data for hvordan mine kjøpere har sagt at de tenker.

Jeg tror nok at prisen man kan ta er ganske lav om man ikke har kjøper som kjenner merket og ønsker mønsteret. Da kan det hende aktuell kjøper er de som trenger noe å spise av, heller enn kjennere. Da tror jeg et stort servise kanskje er mindre gunstig. En mulighet er å lage to lot’er med servise til 6 i hver lot, og prissette større serveringsdeler for seg, slik at en kjøper kan velge til serveringsdeler. Fat, mugger, sausenebb har gjennomgående større interesse i servisemarkedet enn asjetter og tallerkener.

Ville gjort det samme som sist nevnt for egne barn, om dere ikke har flere serviser som skal ut. Mine barn ville nok heller tatt med et servise hjemmefra til å begynne med, framfor å kjøpe et selv (det ville vært alternativet). Synes også det kan være lurt å vente litt med å velge serviset, en 19-20-åring har gjerne ikke så god plass, det kan være lurt å ha et servise det ikke er så farlig med, og det kan være lurt å vente noen år, før man velger et servise man har lyst til å spare på. Sa Charlie, som er vokst opp med at servise er noe man velger ut og sparer på, over tid.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-21, 09:50   #9
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.835
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Jeg solgte et middag og kaffeservise til 12 personer fra Wedgewood i sommer.
Dette var nytt og gått ut av produksjon.
Fikk solgt det samlet med 40 % avslag, og det ble hentet hjemme hos meg. (Slapp å sende, greit med så mye.)
Det sto lenge til salgs før det gikk.
Fordelen her var at det var gått ut av produksjon, og ettertraktet.
Ellers har jeg lagt inn pent brukte serviser, 2 stk, endte med å gå for en slikk og ingenting.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-21, 10:36   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Takk, Charlie! Nyttige tanker!

Jeg finner overhodet ikke bilder av dette serviset på nettet. Det får meg til å tro at mønsteret er utgått for lenge siden. Når jeg bildegoogler merket, får jeg opp en del bilder av kremfarget servise med blå kant, og det er ikke det jeg har. Mitt servise er helt hvitt i midten, med kremhvit og matt kant, og det er en tynn gullstripe og bittelitt blått mønster (men veldig lite) helt ytterst.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal finne innkjøpsprisen heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-21, 10:37   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Jeg solgte et middag og kaffeservise til 12 personer fra Wedgewood i sommer.
Dette var nytt og gått ut av produksjon.
Fikk solgt det samlet med 40 % avslag, og det ble hentet hjemme hos meg. (Slapp å sende, greit med så mye.)
Det sto lenge til salgs før det gikk.
Fordelen her var at det var gått ut av produksjon, og ettertraktet.
Ellers har jeg lagt inn pent brukte serviser, 2 stk, endte med å gå for en slikk og ingenting.

Det teller nok litt (mye) at det er ettertraktet, ja.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-21, 13:40   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Min erfaring (fra loppis og finnsøk) er at det vanskelig å selge hele serviser til noe særlig, om det ikke er noe veldig populært. Av de aller fleste moderne serviser trenger folk kanskje bare litt fordi noe har knust eller de vil supplere med noe.

Så jeg ville sett litt på hva serviser som likner ligger på sånn generelt, og lagt meg der eller litt under.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-21, 15:55   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg selge et middagsservise til 12 for?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sikkert endel tusen?

Kanskje jeg tar feil? Sett en pris og se? Min erfaring er uansett at folk pruter litt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no