Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegave til venninner og kolleger

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-21, 13:38   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Julegave til venninner og kolleger

Jeg hadde planlagt å kjøpe duftlys fra Voluspa og/eller noe godis fra Lakrids by Bulow eller noe litt dyrere godis til kolleger men så pratet vi om noe her om dagen og alle synes duftlys var kvalmende og det var noe dumt med godis også..

Så da er jeg blank igjen.

Lurer derfor på hva dere gir til kolleger og til venninner i julegave?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 13:39   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Enig i at duftlys er kvalmende.

Jeg kjøper bare til ei kollega, hun får et julehefte. Ofte det til Ren poesi eller Juleroser.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 13:46   #3
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Hva med kosmetikk da, håndkrem, dusjsåpe etc?

Andre fine matgreier: kaffe, te, olivenoljer, spekemat?

Evt noe hjemmelaget: brente mandler, drops, julekaker i fin boks?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 13:49   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Min kollegavenninne får mummikopp. Vi samler begge to, så jeg vet at det er den perfekte gave til henne.

Tenker håndkrem, te, kaffe og vin kan være fine gaver.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 13:56   #5
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Duftlys er kvalmende.

Godteri er fint, men de fleste kjøper jo inn massevis til jul, og så skal de slutte å spise det når nyttår er passert.

Jeg tror jeg ville ønske meg en avtale. At giveren foreslo en dato som vi skulle ta en tur i skogen og lovte å ha med litt mat i ryggsekken sin.

God te eller kaffe er også kjærkomment. Eller en bok. Eller en kinobillett, gjerne med medfølgende avtale om kinotur.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 13:57   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Jeg gir ikke til kollegaer og venninner. (Jeg gir ofte gaver til venninner, altså, bare ikke akkurat til jul.)

Men i går var jeg innom Europris, og selv om jeg synes mye av snopet der er av dårlig kvalitet, så la jeg merke til at de både hadde brente mandler med salt og brente cashewnøtter med karamell(?), og særlig det siste vurderte jeg å kjøpe. De så gode ut. Glasset var litt kjipt, så jeg ville eventuelt hatt dem på noen fine glass selv.


Sist redigert av Hyacinth : 24-11-21 kl 16:16.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:00   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Jeg gir ikke gaver til kolleger, men hadde jeg gjort det hadde jeg valgt etter interesser og preferanser. Venner får som regel noe hjemmestrikket og/eller hjemmelaget likør, biscotti, konfekt etc. Noe jeg vet de liker.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:03   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Brente mandler er dødsdigg, så det ville nok vært populært. Duftlys opplever jeg er for spesielt interesserte, og det er nok sånn i gjengen vår p.t. at godteri er det flere som styrer unna. Juleheftene til Tegne-Hanne og Nemi ville falt i smak i vår gjeng, tror jeg. Evt en utgave av Altså (det ligger vel på opp under 200 kr).

Vi gir bare gaver i den mer symbolske enden av prisskalaen i vår gjeng, så tenker på en pakke te. De har mye gøy te på f.eks. Sunkost, men en Pukka-te ville falt i god jord, også. Pukka eller Yogi, f.eks. De er jo gjerne sånn 3 for 2 og den slags. Slår gjerne et slag for Pukka Peppermint & Licorice, som er veldig god. Apotek1 har brente mandler, sjokolademandler osv. til rundt 50 kr., og også mange fine gaver til rundt 130 kr og 200 kr.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:03   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Jeg gir gjerne julepynt, eventuelt fine servietter eller lys. Ting som kan brukes opp.

Jeg ville ikke blitt glad for duftlys. Men jeg har heldigvis døtre som liker det så jeg skulle fått avsetning for det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:14   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.814
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Jeg gir ingenting til kolleger, men den ene venninna som får skal få tøfler og ei bok i år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:21   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Jeg blir glad for alt, men det er mye av det som er foreslått her som jeg bare måtte gitt videre.

Duftlys hadde gått rett i søpla.
Brente mandler hadde jeg gitt til mannen min for det er virkelig ikke godt. Noen ganger lurer jeg på om jeg er den eneste i hele verden som synes det?

Ullsokker hadde vært en sikker vinner hos meg. Jeg blir også glad for te og godteri.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:23   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg blir glad for alt, men det er mye av det som er foreslått her som jeg bare måtte gitt videre.

Duftlys hadde gått rett i søpla.
Brente mandler hadde jeg gitt til mannen min for det er virkelig ikke godt. Noen ganger lurer jeg på om jeg er den eneste i hele verden som synes det?

Ullsokker hadde vært en sikker vinner hos meg. Jeg blir også glad for te og godteri.


Jeg tåler ikke mandler så ingen høydare her heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:24   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Jeg liker varer som kan brukes opp, men det ER virkelig forskjell hva vi setter pris på.

Jeg får faktisk pustevansker i nærheten av duftlys, men er normalt sett ikke allergisk mot noe som helst. Men som Blå har jeg barn som vil sette pris på å få en sånn gave av meg.

Jeg vil bli glad for håndkrem, olivenolje, balsamicoeddik, dusjskum fra Rituals (som jeg vet mange andre virkelig ikke liker), fine servietter, vin, lakris eller god sjokolade. Men det er meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:25   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

I fjor fant jeg noen veldig skjønne julekrus som slo veldig godt an.

Hel- eller halvflaske cava/prosecco

Julekaffe fra lokalt brenneri

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:50   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Noen som kan brukes opp er det greieste, synes jeg. Jeg har fått små glass med lokal honning. Har på jobben til å ha i te innimellom. Små tuber håndkrem. Kaffe. Kalender til å ha på jobb med hyggelig og lokale bilder.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:56   #16
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Jeg blir virkelig glad for alle gaver jeg får, det er veldig kjekt å bli tenkt på!

Selvsagt passer ikke alle gaver like godt, men da er det nesten alltid noen andre som kan ha større glede av gaven enn meg.

Jeg kunne også ha gitt bort duftlys, eller lakris fra Bulow som venninnegaver. Miniatyrflasker med Procecco og litt god sjokolade er også koselige gaver om du vet at de drikker alkohol. Alternativt en liten flaske god juice.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 15:00   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Altså! Duftlys er kvalmende ja, men jeg hadde da blitt glad for det lell? Kunne bare gitt videre til noen andre som liker det en annen gang, lissom. Samme med godis.

Jeg blir så sur av at det liksom skal være et problem å få I GAVE noe man ikke selv synes er helt perfekt. Makan.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 15:07   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Gir lykketegning vinglass til kollegaer. Til venner er det rituals produkter, kahler Lyshus eller vanlig Lyshus.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 15:10   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

Det er jo helt umulig å finne en gave som absolutt alle blir glad for så jeg tenker at du rett og slett gir det du har lyst til og så får de som evt blir misfornøyde bare være det for seg selv. :enkeltpenkelt: Jeg hadde i alle fall blitt glad for både duftlys og godis.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 15:13   #20
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til venninner og kolleger

En flaske vin eller prosecco?
Er aldri feil i vår gjeng, hverken privat eller på jobb.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no