Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva liker du best?
Kalkun 25 17,86%
Pinnekjøtt 79 56,43%
Ribbe 26 18,57%
Lutefisk 10 7,14%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-21, 23:35   #61
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Pinnekjøtt any day, med kalkun på 2. plass. De to andre vil jeg helst slippe, egentlig. Kunne spist pinnekjøtt mye, mye oftere hvis det var billigere og magrere. Røkt pinnekjøtt er aller best.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 07:43   #62
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Pinnekjøtt. Jeg skal ha poteter og kålerabistappe til. Og øl. Helt enkelt.

Samme her.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 08:14   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

I fjor lagde vi mange og nye restemidddager med pinnekjøtt. Pinnekjøttpizza var greit nok, men lapskaus med pinnekjøtt (og vossakorv) ble veldig bra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 08:29   #64
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Ribbe på julaften, kalkun på nyttårsaften, pinnekjøtt i påsken, og kalkun alle andre dager, hvis jeg skal velge.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 08:29   #65
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Jeg syns jo pinnekjøtt lukter i huset på en mye verre (og mer fårikålaktig måte) enn ribbe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 09:42   #66
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Pinnekjøtt lukter i huset ja. Det lukter jul!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 10:16   #67
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Veldig enig med Filifjonka. Pinnekjøtt lukter bare fælt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 11:13   #68
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns jo pinnekjøtt lukter i huset på en mye verre (og mer fårikålaktig måte) enn ribbe.

Hæh, fårikål lukter jo kål, ikke nydelig pinnekjøtt.

Men det er jo litt merkelig hvordan vi oppfatter disse luktene forskjellig, og når jeg tenker meg om så er det lukten av gris jeg ikke er overbegeistret for (jeg liker heller ikke lukten av andre matretter der gris inngår), selv om jeg kan like å spise det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:05   #69
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Fårikål lukter grusomt. Pinnekjøtt lukter mye men såååå godt. Husker vi fikk besøk en jul. De bad om å få komme i alle fall to timer før vi skulle spise for de ville få den skikkelige julestemningen som bare lukten av pinnekjøtt gir

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 14:13   #70
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Fårikål lukter grusomt. Pinnekjøtt lukter mye men såååå godt. Husker vi fikk besøk en jul. De bad om å få komme i alle fall to timer før vi skulle spise for de ville få den skikkelige julestemningen som bare lukten av pinnekjøtt gir

To timer i pinnekjøttlukt uten å få mat, det er selvpisking, det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 21:54   #71
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Jeg ler så mye av denne…

Den amerikanske ambassade smaker julematen vår (hun ene rømmer fra stolen, da ler jeg enda mer..)

https://youtu.be/8U2tQCWCErM

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-21, 07:36   #72
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Den var litt fornøyelig ja, men av de åtte rettene var det bare én (ribbe) jeg selv ville spist selv så jeg er jo ikke på noen måte overrasket over at de ikke ble videre begeistret.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-21, 10:22   #73
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Liker pinnekjøtt marginalt bedre enn ribbe, så det er selve julemiddagen (ribba kommer på bordet 2. juledag).

Jeg spiser både kalkun og lutefisk om jeg får det servert, men synes egentlig begge deler er ganske meningsløs mat. Vi hadde kalkun til nyttårsmiddag i mange år, helt til vi innså at ingen egentlig liker det noe særlig. Det hjelper hverken med lykkelig, økologisk kalkun eller ymse tilberedningsmåter, det er noe med selve smaken av kalkun (nesten litt metallisk?) jeg bare ikke kan noe med.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-21, 11:39   #74
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Pinnekjøtt!

Men når vi feirer med storfamilien må vi ha både pinnekjøtt og ribbe.
Vi klarer ikke å bli enige om én rett...

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-21, 14:41   #75
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Liker pinnekjøtt marginalt bedre enn ribbe, så det er selve julemiddagen (ribba kommer på bordet 2. juledag).

Jeg spiser både kalkun og lutefisk om jeg får det servert, men synes egentlig begge deler er ganske meningsløs mat. Vi hadde kalkun til nyttårsmiddag i mange år, helt til vi innså at ingen egentlig liker det noe særlig. Det hjelper hverken med lykkelig, økologisk kalkun eller ymse tilberedningsmåter, det er noe med selve smaken av kalkun (nesten litt metallisk?) jeg bare ikke kan noe med.

Stange har kommet med peppermarinert utbenet kalkunlårfilet, rett i stekeovnen. Smaker helt annerledes enn «stor» kalkun liksom.. jeg likte det mye bedre. Passet fint til hverdags også (samt ikke helt gale pris til å være utbenet, samt stange..)

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no