Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva liker du best?
Kalkun 25 17,86%
Pinnekjøtt 79 56,43%
Ribbe 26 18,57%
Lutefisk 10 7,14%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-21, 08:05   #41
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.427
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Svarte generelt og da ble det lutefisk men bytter aldri ut pinnekjøttet på julaften. Ribbe er jeg egentlig ikke så glad i selv om det også hører med på denne tiden.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 08:20   #42
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Pinnekjøtt, med ribbe og kakun deretter. Lutefisk har jeg faktisk aldri smakt, det frister ikke.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 11:12   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Kalkun er best av disse med det rette tilbehøret, men det er ribbe det går i på julaften. Pinnekjøtt er blant de få rettene jeg ikke greier å spise - brekker meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 11:21   #44
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Det er umulig å velge!

Pinnekjøtt er julaften og så godt at jeg må spise det på div. julebord.
Ribbe er godt - og relativt enkel festmat.
Kalkun med deilig tilbehør er et must til nyttårsaften.
Lutefisk er helt kurant å spise en gang på restaurant i løpet av desember.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 11:33   #45
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Kalkun

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 11:38   #46
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Oj – vanskelig valg. Men til slutt valgte jeg kalkun. Med roast potatoes og Yorkshire pudding. Og erter, brekkbønner og rosenkål. Og cranberry sauce.

Deretter kommer pinnekjøtt, ribbe og til slutt lutefisk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 13:32   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.431
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ribbe er også utrolig godt, vel og merke dersom jeg får det servert. Not so much dersom jeg selv har stått i ribbeos halve dagen.

Hvordan lager du ribbe? Den står jo bare i stekeovnen og lager seg selv, ingen os, bare en gradvis ribbe- og julelukt som brer seg i huset.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-11-21 kl 13:49.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 13:33   #48
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.431
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Pinnekjøtt. Jeg skal ha poteter og kålrabistappe til. Og øl. Helt enkelt.

Samme her, pluss en liten akevitt. Ikke noe mer jåleri enn det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 13:49   #49
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Pinnekjøtt er best!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 14:17   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.341
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvordan lager du ribbe? Den står jo bare i stekeovnen og lager seg selv, ingen os, bare en gradvis ribbe- og julelukt som brer seg i huset.

Jeg lager på litt forskjellige måter, men det er vel bare det at jeg ikke er så himla glad i lukten. Jeg blir på en måte stappmett av å sniffe på ribbelukt i timer. Det er noe helt annet med lukten av pinnekjøtt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 14:22   #51
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg lager på litt forskjellige måter, men det er vel bare det at jeg ikke er så himla glad i lukten. Jeg blir på en måte stappmett av å sniffe på ribbelukt i timer. Det er noe helt annet med lukten av pinnekjøtt.

Helt enig. Ribbeosen er liksom et mektig måltid i seg selv.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 14:26   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Jeg liker aller best kalkun, men syns både ribbe og pinnekjøtt er godt også. Jeg kan godt spise alt som julemat. Jeg syns ribbe med litt mer smak enn den norske juleribba er absolutt best, men siden svigermor lager maten på julaften legger jeg meg ikke oppi det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 14:37   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.536
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Helt enig. Ribbeosen er liksom et mektig måltid i seg selv.

Kan ikke si at jeg pleier kjenne noe særlig med lukt av den ribba jeg.... Den står i ovnen fra jeg står opp første juledag og gjennom bursdagsselskap og til det er på tide å skru opp varmen g lage svor og servere middag. Og er mør og deilig og god. Men det lukter da ikke noe i huset hele dagen, som jeg pleier merke i alle fall.

andre dager i året lager jeg det ikke så ofte, selv om det er jo godt, men litt tiltak. Men kan ikke si at jeg pleier tenke over lukta. Eller, så lukter det mat i huset hele jula, jeg et ikke. Kasn prøe å kjenne etter til jul...

De er jo innmari godt da! Jeg får det oftere servert enn jeg lager selv, men det ER best om den er stekt hele dagen, synes jeg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 14:41   #54
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Men jeg , og flere med meg, merker det, Malama. Det kan være langtidssteking i 12-ish timer eller vanlig steketid på noen timer. Tenke seg til, så forskjellige er vi.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 15:17   #55
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.427
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Helt enig im at ribbelukt i huset ikke er noe godt. Pinnekjøttlukt derimot :sikle:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 15:30   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.536
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Meget mulig det lukter hjemme hos meg også, bare at jeg ikke tenker over det/liker det. Hvem vet?

Tidligere stekte jeg den i bre noen få timer, men så begynte nrk med denne ribba minutt for minutt, og jeg følger ikke den akkurt, for jeg har et bursdagsselsksap, men det virket så genialt nettopp fordi jeg har et bursdagsselskap. For 6 år siden laget mannen og svigermor ribbe og jeg aner ikke hva og hvordan for jeg fødte altså den natta (25.12 kl 00.02 er minstemor født), men siden den tid har vi altså busdagsfokus første juledag, så ribba inn i ovnen på lav varme før frokost, også tenker vi ikke mer på den før selskapet er over passer meg finfint.

Og mulig det lukter, men jeg tenker ikke over det, og det forstyrrer ikke lysten på gele og sjokoladekake Og ribbe etterpå

Jul... jeg gleder meg. så mye god mat!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 16:35   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Vi kjører også ribbe minutt for minutt. I år skal vi gjøre det minst tre ganger.

Jeg har permanent nedsatt luktesans, så det tenker jeg ikke over.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 17:20   #58
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Jeg synes alt svinekjøtt luker litt ubehagelig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 18:46   #59
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.431
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Jeg synes det lukter deilig Så jeg kjenner lukta altså, men jeg tror kanskje jeg tenker på noe annet med ordet "os". Jeg tenker mat som oser, som når det blir stekt på stekepanna, slik at det kommer masse tett damp/røyk ut i hele rommet. Eller det kan jo ose ut av stekeovnen når jeg åpner døra av og til, hvis det har lekket fett ned i bunnen, men ikke når man steker ribbe, den ligger jo i en skuffe, og nedi den er det vann så det ikke svir seg. Men hvis ribbeos er det samme som ribbelukt, så skjønner jeg det litt bedre. Men jeg liker den da, og det er heller ikke noe jeg "står i" særlig lenge, siden den passer seg selv på kjøkkenet (selv om vi etter hvert kjenner lukta i andre deler av huset også).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 23:13   #60
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Jeg elsker ribbe, liker pinnekjøtt veldig godt, spiser lutefisk på grunn av tradisjon/akevitt/tilbehør og styrer helst langt unna kalkun.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no