Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva liker du best?
Kalkun 25 17,86%
Pinnekjøtt 79 56,43%
Ribbe 26 18,57%
Lutefisk 10 7,14%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-21, 19:48   #21
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Skikkelig god lutefisk er knallgodt, men "gelefisk" styrer jeg langt unna. Pinnekjøtt på andreplass.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 19:48   #22
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Pinnekjøtt er noe av det beste jeg vet, men jeg spiser det bare et par ganger utenom julaften. Jeg liker kalkun og lutefisk godt, og syns ribbe er helt greit.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 19:49   #23
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Definitivt kalkun. Pinnekjøtt er også godt, men det holder å spise det en gang i desember. Ribbe liker jeg ikke noe særlig. Lutefisk har jeg ikke smakt - det frister liksom ikke

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 19:51   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Generelt er kalkun best, på julaften pinnekjøtt. Lutefisk er på tredjeplass, ribbe er jeg helt likegyldig til. Har ikke spist det på mange år, men synes det er greit nok hvis jeg får det servert i jula.

Det eneste av dette som jeg ville spist utenfor desember, er kalkun. Alt det andre funker en gang i året.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 19:58   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Pinnekjøtt på julaften, i hvert fall når jeg feirer i Norge. Sånn generelt liker jeg nok kalkun bedre. Lutefisk har jeg bare spist en gang, men likte det veldig godt. Ribbe tåler jeg ikke. Så siden jeg antar at dette er en julematpoll, velger jeg pinnekjøtt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 20:03   #26
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Pinnekjøtt på julaften og nyttårsaften, kalkun til søndagsmiddag og på grillen om sommeren.
Ribbe er OK nr jeg får det servert, men svært sjelden vi lager selv.
Lutefisk har jeg luktet på og smakt en bit av - det holdt for meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 21:20   #27
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av Linella, her.

Skikkelig god lutefisk er knallgodt, men "gelefisk" styrer jeg langt unna. Pinnekjøtt på andreplass.

Samme her, men omvendt rangering.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 21:24   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Vi spiser ribbe på julaften og pinnekjøtt på nyttår. Pinnekjøtt er dog det jeg liker aller best, med ribbe på nær 2 plass og kalkun på 3.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 21:25   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Lutefisk. Pinnekjøtt som nr 2.

Ja!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 21:50   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Pinnekjøtt er best. Dessverre må jeg spise ribbe på julaften som voksen hjemme hos meg selv. I år vurderer jeg begge deler!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 22:01   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Vi har både ribbe og pinnekjøtt på julaften, jeg spiser ribbe. Jeg spiser pinnekjøtt og kalkun også, men ikke lutefisk.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 22:02   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Kalkun er alltid julemiddagen hos oss Det er det jeg er vokst opp med. Med deilig brun saus og himmelsk stuffing.

Jeg setter også pris på både pinnekjøtt og ribbe, men det hender det går en julehøytid uten jeg spiser det.

Fisk spiser jeg ikke, så lutefisk er ikke på radaren.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 22:26   #33
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Pinnekjøt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 23:13   #34
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Liker bedt lutefisk, men på julaften er der ribbe

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 04:56   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Foretrekker pinnekjøtt. Har ribbe på julaften og liker det også - men pinnekjøtt er favoritten.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 05:15   #36
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Ribbe, uten tvil.

Pinnekjøtt spiser jeg, men jeg ble lei av det.. jeg har jo ofte fått det flere ganger i julen. Fordi jeg har fått det i juleselskap, rester etterpå (altså lunsj) og så har de hatt det på sykehuset etter der igjen.. så det blir for mye!
Men jeg skal prøve den der nye greiene på rema i år ;’

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 06:56   #37
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.343
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Pinnekjøtt. Jeg skal ha poteter og kålerabistappe til. Og øl. Helt enkelt.

Ribbe er også utrolig godt, vel og merke dersom jeg får det servert. Not so much dersom jeg selv har stått i ribbeos halve dagen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 06:59   #38
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ribbe er også utrolig godt, vel og merke dersom jeg får det servert. Not so much dersom jeg selv har stått i ribbeos halve dagen.

Skal deg en ultrapro form fra tupperware. To timer i formen, sprø svor. Enkelt og greit. Nydelig

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 07:01   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.343
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, Kalkun, Lutefisk eller Ribbe

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Skal deg en ultrapro form fra tupperware. To timer i formen, sprø svor. Enkelt og greit. Nydelig

Må sjekkes, takk for tips!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-21, 07:20   #40
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt, kalkun, lutefisk eller ribbe

Da velger jeg kalkun. Vi veksler mellom ribbe og kalkun på julaften. Lutefisk har jeg aldri smakt (og har ikke spesielt lyst til det heller) og pinnekjøtt er det eneste her i verden jeg ikke klarer å tvinge i meg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no