Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-21, 09:17   #41
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Mine foreldre får ofte gavekort på kulturhuset, eller konsertbilletter.
I år får de hageredskaper, etter at jeg jobbet i hagen deres i høstferien og fikk vondt i alle kroppens ledd av det knirkete utstyret deres. Mamma har leddgikt så jeg fatter ikke at de ikke kjøpt nytt for lenge siden.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 09:21   #42
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Ca. 4000 på folk utenfor kjernefamilien. Så kommer det veldig an på hva ungene får. Vil tro jeg gjerne bruker 1500-2000 i snitt på hver av ungene. Jeg og mannen gir hverandre nokså gaver i lav prisklasse eller ting vi uansett ville ønsket å kjøpe. Så vil tro det bikker 10.000 for gavene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 09:34   #43
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Jeg bruker ca 5000,-. I alt syv barn derav to er mine egne og tre voksne. Sporadisk småting til venner og bekjente utenom til ca 150,- og de teller jeg ikke.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 10:01   #44
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Tja, vi gir til:
Egne barn; 3 stk
Hverandre
5 søskenbarn
3 besteforeldre
2 vennebarn
1 svoger/svigerinne

I tillegg gir jeg hilsener på jobben og lillesøster gir gaver til noen venninner.

Jeg tenker vi havner på 11000-12000 inkludert gavene til hverandre, som forøvrig pleier være utrolig kjedelige .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 10:03   #45
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kanskje feil tråd å spørre i, men jeg la merke til flere som sier de bruker rundt 1000 kr på egne foreldre. Hva kjøper dere da? Mine foreldre er kjempevanskelige å kjøpe noe til, for de ønsker seg ingenting annet enn vin og dusjsåpe, og de har alt de trenger.

Mamma har fått for seg at hun skal ha alt på listen som beredskapsdepartementet anbefaler at man har, så hun ønsker seg lommelykt, batterier, primus, dab-radio som bruker batteri, osv.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 10:13   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Dette med gave til foreldre vil jo avhenge mye av begges situasjon. Min mor er minstepensjonist og syk, hun har definitivt ikke alt. Jeg håper å få kjøpt noe ull til henne i år.

Jeg skulle gjerne hatt større gavebudsjett til de nærmeste, men de vil jo heller ikke at jeg skal bruke mer enn jeg evner. Tror de er fornøyde likevel.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 10:42   #47
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Jeg kjøper til min samboer, mine fire barn, to svigersønner, fem tantebarn og foreldrene til ene svigersønnen. I år skal jeg også kjøpe gave til verdens søteste lille valp! Ene datteren min og samboer sin.

Varierer til samboer
1000,- pr. barn.
500,- pr. svigersønn
300,- til tantebarn
500,- til foreldre svigersønn

Samboeren min kjøper til sine tre barn, foreldre, søster og meg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 10:49   #48
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Gaver til tantebarn,foreldre og venninner ligger på ca tre hundre kr pr stk.
Til kjernefamilien varierer det. Gutta har fått til jul ting som vi uansett hadde kjøpt,men som er litt dyrt. Som f.eks årskort i slalåmbakken eller nytt utstyr. Dette er jo veldig dyre gaver,men en utgift vi uansett har på et vis. Det er uansett luksus som faktisk koster. Likedan er det med mannen. Blir kanskje dyrere i år fordi han ønsker seg vintersovepose.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 10:51   #49
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Mine foreldre har egentlig regel om at det må være noe spiselig, en opplevelse eller noe man har laget selv, men det hender jeg jukser.

I år får mamma en genser hun ville jeg skulle strikke, tror garnet var på rundt 700 (men mulig jeg må ha litt mer). I tillegg til uendelig mange timer fordi dustete struktur.

Pappa har jeg tenkt å kjøpe steketermometer til, siden de alltid klager på at de ikke har. Har sett på et trådløst til ca 700 tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 11:25   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Mamma og samboer får ofte opplevelser av noe slag som billetter til kultur eller gavekort på restaurant.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 12:12   #51
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Ca 4000 tror jeg.
Legger litt ekstra i gaven til sønnen og kjæresten, og fine oppmerksomheter til de andre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 18:43   #52
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Kjøper til mange:
Svigers og egne foreldre: 500-800,- (alle 4 er skilt og fått ny partner) :svett: Søsken: 200-300,- Tantebarn 7 stk: 200-300,-
Egne barn: 1000-1500,-

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 18:58   #53
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Ca 4000,- her også.
Vi bruker kanskje 2000,- til foreldre og søsken. Vi har veldig liten familie og flere av oss voksne kjøper ikke til hverandre. Ungenes gaver har pleid å ligge på rundt 1000,- hver, men det varierer etter hva de ønsker seg og trenger. I år trenger eldste en del til leirskole så da blir det nok noe mer.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 19:44   #54
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Jeg har ikke noe fastsatt budsjett og vet ikke enda. Jeg bruker en del på ungene; vi har liten familie og jeg vil at det skal være litt mer enn tre-fire gaver til dem under treet, så de får en hovedgave og flere små, gjerne nyttige ting (truser, dusjsåpe o.l.). Ellers har jeg bare fire familiegaver og noen få venninnegaver å ordne, så det blir uansett ikke så voldsomt mye utenom ungene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 20:01   #55
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Kjøper ikke til så mange; arvingen, LøveMannen, moren min, broren min, nevø og niese, tante og onkel., samt kjæresten til arvingen. Så kjøper LøveMannen til faren sin, søsteren, pluss nevø. Noen smågaver til venner utenom.
Typisk 1000,- til mor, 500 til bror, 500 til nevø og niese, 300 til tante og onkel. Så varierer det veldig hva som kjøpes til LøveMann/arving. Det kommer helt an på hva de trenger/ønsker seg. Vil tro at vi totalt sett bruker fra 10 000 og oppover.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 22:49   #56
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Jeg gir ikke gaver til så mange. Går ut eller reiser bort med venner, så gir bare gaver til de nærmeste.

- 2 barn (ca 1000 hver)
- kjæresten (1000)
- eksen/gave fra barna (400)
- mamma (600)
- besteforeldre (400)
- bror og svigerinne (600)
- 2 tantebarn (400 hver)

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 22:51   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Altfor mye, tross få mottakere. Mine barn får ikke gaver fra noen andre i min side av familien så jeg prøver alltid å gjøre litt opp for det. Ikke egentlig nødvendig, men de fortjener alt de får. And then some.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 12:49   #58
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

I år blir det litt mer enn vanlig. Jeg har bestemt meg for å kjøpe opplevelser i form av billetter til forskjellige forestillinger.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 14:06   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Jeg/vi kjøper til:
- mannen min (2 presanger - en fra meg og en fra ungene) - og han tilsvarende til meg
- datter
- sønn
- 7 stykk besteforeldre av ungene
- 1 oldemor av ungene (min ste-bestemor)
- 10 nieser og nevøer
- min bror med kone
- noen av søsknene til mannen min (vi avtaler hvem som skal bytte presanger og det varierer litt hvert år)

Det blir veldig mange presanger og utrolig mye penger.


Mine foreldre (og deres ektefeller) er veldig tydelig på at de har alt de trenger, og at de GJERNE mottar noe hjemmelaget. Så det pleier å bli hjemmestrikkede luer, sokker eller votter. I fjor fikk min mor og stemor hver sin hjemmesydde topp med matchende munnbind.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-21, 14:32   #60
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Det blir mange ja Tjorven. Vi har kuttet ut oss voksne rett og slett når det kommer søsken/svigerinne/svoger. Kjøper bare til barna. Er jo ti barn til sammen.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no