Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-21, 18:13   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Aner ikke

Vi gir ganske mange. Jeg sorter ikke min og mannens familie da. Felles økonomi, felles gavebudsjett

Hverandere og våre tre barn
Min bror med kone
Og deres 2 barn
Mine foreldre.
Min bestemor
Mannens eldste søster og samboer.
Og deres sønn for første gang. Skal også ha bursdagsgave da, blir 1 år på nyåret.
Hans andre søster med kjæreste.
Og de to yngste søsknene hans (på alder med våre barn)
Svigermor
Svigerfar og samboer.
I tillegg noen andre barn i omgangskretsen
4 stykker er det vel.
Og noen oppmerksomheter til et par naboer etc.
Ja. Og et par av mine tanter, men tilsier familie-tradisjonen at det liksom ikke skal koste noe. Lage brente mandler eller sånn. Men noen år har jeg argumentet med at jeg har mer penger enn ledig tid i desember så jeg har kjøpt "julegave med mening" f. Eks

De fleste på listen er vel budsjettet sånn 4-500 kr, mann og egne barn trekker godt opp snittet. Ja. Også et minstemor født 25.12 så hun får dobbelt med gaver i jula og skal jo ikke straffes for at hun er født da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 19:01   #22
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Vi bruker beregner å bruke mellom 500 og 1000 pr pers, mer på egne barn. Jeg handler dog ofte på tilbud og får da det jeg hadde planlagt å kjøpe en del billigere. Gavene har sakte men sikkert blitt dyrere over årene etterhvert som vi får bedre råd. Regner med at vi ender på ca 15000.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 19:04   #23
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Variert veldig, alt etter hva jeg har holdt på med av håndarbeid… en periode ga jeg faktisk til tante/onkel (de som var par fikk sammen) og søskenbarn på begge sider faktisk,

Et år sydde jeg vel ca 20 sånne poser til å ha i mikro for å bli varme (spesielt damer som får disse er glade ) å gi bort.
Super billig, en tur på IKEA og en tur på kiwi.

Taco krydder laget jeg.

Kjøpte også en ceylon kanel og la ved et skriv om forskjellene på kassia og ceylon. Så gikk det ikke så lang tid før søskenbarn som er utdannet lurte på hvor han kunne få tak i mer fordi ceylon var så mye bedre

I år blir det 16 gaver hvorav fem er til personer innad i psyk systemet (personal) som jeg setter ekstra pris på

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 19:57   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Usikker, men det blir alltid noen tusen. Vi er liten familie. Kjøper ikke til venner. På listen står det 9-11 stk. Det blir ting mine to og to nieser ønsker seg og opplevelser/bruksting til de voksne.

6000-7000 tipper jeg det blir i år.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 20-11-21 kl 20:45.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 20:15   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Jeg er usikker, men jeg gir også til noen venninner/kollegaer, i tillegg til nærmeste familie. De dyreste gavene får ungene, men i vår familie har vi aldri gitt veldig dyre gaver. De par siste årene har jeg hatt bedre råd, så da har de fått gave til rundt 1000lappen. Jeg tipper at de og nærmeste familie kommer på ca 5000, så venner/kollegaer tipper jeg mellom 2 og 3000.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 22:01   #26
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Tror det blir rundt 20 000 til sammen på de 38 gavene jeg skal kjøpe, mann og barn drar snittet godt opp.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 22:14   #27
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Fjorten mennesker og to katter . Gaver på 3-500 til de fleste tobeinte. Noe dyrere til foreldrene mine og til mann og barn.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 22:41   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Gir til barn m/samboere, barnebarn og oldebarn. Pluss en venninne og eksen min. 12 totalt og jeg bruker ca 5.000kr. Et par gaver er bruktkjøp, noen strikkeplagg er av restegarn.

Vet ikke hvor mye jeg bruker, men oldemor?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 22:52   #29
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Jeg vet heller ikke hvor mye jeg bruker, men ca samme som i fjor. Har ganske mange vi kjøper til, men alt er ikke like dyrt. Jeg liker å gi vekk hjemmelagde saker også.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 23:20   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Kanskje feil tråd å spørre i, men jeg la merke til flere som sier de bruker rundt 1000 kr på egne foreldre. Hva kjøper dere da? Mine foreldre er kjempevanskelige å kjøpe noe til, for de ønsker seg ingenting annet enn vin og dusjsåpe, og de har alt de trenger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 23:23   #31
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kanskje feil tråd å spørre i, men jeg la merke til flere som sier de bruker rundt 1000 kr på egne foreldre. Hva kjøper dere da? Mine foreldre er kjempevanskelige å kjøpe noe til, for de ønsker seg ingenting annet enn vin og dusjsåpe, og de har alt de trenger.

Skal spleise på.komfyrvakt. i fjor var det spleis på en Dyson støvsuger. Planen før dette kom opp var en kurv med god vin, Spekemat, snadder og snop. Og julehefter.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 00:13   #32
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kanskje feil tråd å spørre i, men jeg la merke til flere som sier de bruker rundt 1000 kr på egne foreldre. Hva kjøper dere da? Mine foreldre er kjempevanskelige å kjøpe noe til, for de ønsker seg ingenting annet enn vin og dusjsåpe, og de har alt de trenger.

Svigers får et dyrt og godt fenalår med flatbrød og litt ulike geleer og slikt til, samt lokal konfekt, blir fort 12-1300 kr.

Mine foreldre får hver sin gave, Pappa alltid en after shave fra Gauliter, mamma får god hudpleie av noe slag. I år får de i tillegg hvert sitt custommade kaffekrus lagd av en kjempeflink keramiker.
De får også lokal konfekt ilag.
Tipper jeg ender opp på en 1700-lapp til de i år.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 00:14   #33
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kanskje feil tråd å spørre i, men jeg la merke til flere som sier de bruker rundt 1000 kr på egne foreldre. Hva kjøper dere da? Mine foreldre er kjempevanskelige å kjøpe noe til, for de ønsker seg ingenting annet enn vin og dusjsåpe, og de har alt de trenger.

Teaterbilletter og middag blir lett over 1000kr pr person

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 00:23   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Jøss, ja, da skjønner jeg. Vi har aldri gitt så mye til egne foreldre. De får som sagt som regel vin og kanskje en liten ting til. De har abonnement på teater og konserter og sånt og har som regel vært på alt av forestillinger før vi rekker å finne ut av hva som finnes. De har også alt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 00:31   #35
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Mann - 2000 kr
Meg - 2000 kr
Sønn 17 - 2000 kr
Datter 15 - 2000 kr
Sønn 11 - 2000 kr
Pappa - 500 kr
Svigermor - 1000 kr
Svigerfar - 1000 kr
Fem barn i familien - 150 kr hver
Fetter og kone - 300 kr hver
Tre venninner - 150 kr hver
Fire kamerater av mannen - 150 kr hver
Svigerinne 400 kr
Svoger 400 kr
Tre tante og onkel par på min side - 100 kr til hvert par
To barn til i kretsen som nå har blitt voksne - 100 kr hver
To kollegaer på teamet - 100 kr hver
Tre kollegaer som er innom teamet i løpet av en uke - 50 kr hver

16350 kr tror jeg det blir - pluss/minus.

Av dette er det 10000 kr til oss i kjernefamilien. Det dekker veldig mye vi ellers hadde måttet kjøpe samt litt ekstravaganse. Ungene får henholdsvis ryggsekk, sovepose og ytterjakke i år - alle tre ting som de trenger. Også sokker og boxershortser og masse annet de uansett måtte fått. Så egentlig tipper jeg vi kommer godt under 10000 totalt på «ekstrautgifter».

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 07:45   #36
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Mann: 2000
2x barn: 2000 pr
Mor: 1000
Bror og svigerinne: 500
2x nevø, niese: 500 pr
Så kjøper også mannen til sin familie.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 08:23   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

2000 x 3 barn.
1000 x 2 søstre - mennene får hjemmestrikkede votter i år, så de kostet vel 136 kr.
700 x 2 tantebarn.
1500 foreldrene mine.
+ noen venner, tanter og kjæresten til datteren min, sikkert noen tusen det også om jeg hadde turt å regne på det. Dyr porto til noen også.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 08:43   #38
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kanskje feil tråd å spørre i, men jeg la merke til flere som sier de bruker rundt 1000 kr på egne foreldre. Hva kjøper dere da? Mine foreldre er kjempevanskelige å kjøpe noe til, for de ønsker seg ingenting annet enn vin og dusjsåpe, og de har alt de trenger.

Kjøper klær, sjal, kosedrakt, kremer, veske etc til mamma. Ofte to ting også. Pappa fikk alltid genser og en bok. Da blir det lett kr 1000 per person.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 08:51   #39
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kanskje feil tråd å spørre i, men jeg la merke til flere som sier de bruker rundt 1000 kr på egne foreldre. Hva kjøper dere da? Mine foreldre er kjempevanskelige å kjøpe noe til, for de ønsker seg ingenting annet enn vin og dusjsåpe, og de har alt de trenger.

Mamma får lammeskinnsvotter fra Cedrico Norway , svigers får kosta boda lysestake.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-21, 09:07   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Skal vi se (samlet for Høvdingen og meg, minus de vennene han gir til):
1 mann
1 barn
5 søsken med 4 ektefeller
6 nevøer og nieser + en ektefelle
6 besteforeldre
1 onkel
3 venninner

Så 22 stykker. Men ut av dem så er det 6-8 stykker (et par av mine søsken og foreldre) som får veldedige gaver (uten at summen blir noe særlig mindre).

Til mine venninner varierer det veldig, det er ofte bruktgaver, eller en del av julebaksten. Til nieser og nevøer ligger det på omtrent 300-400, Høvdingens foreldre opp mot 500 pr person. Til Hiawata varierer det også veldig, det kommer litt an på hva han trenger. Det har vært alt fra 300 til 3000. I år vet vi ikke helt ennå. Mellom jeg og Høvdingen varierer det også. Er det år vi sparer til noe har vi ofte latt være å gi oss noe ekstra, og det hender Hiawatas gave er en gave til hele familien, som en dyr spillmaskin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no