Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvis du skulle velge «fin»servise …

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-21, 17:31   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Skjønner heller ikke hvorfor det alltid er hvitt som er greia.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 17:42   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Jeg må ikke ha hvitt. Men jeg vil ha et jeg ikke går lei av.

I miljøaspektets navn burde jeg virkelig ikke byttet servise. Jeg har et servise allerede. Det er pent brukt (kun til jul) og 21 år gammelt. Men jeg liker det ikke. Jeg lurer på hvor mye jeg ville fått for det på Finn. Det er Heinrich Winterling, men jeg finner det ikke på nettet. Sikkert gått ut. Det er tallerkner, dype tallerkner, fat, sausenebb, skåler og terrin til 12 personer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 18:02   #23
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Vi fikk porsgrunn maxi strå til bryllupet vårt og har brukt det både daglig og til fest i 15 år, og jeg er drit lei. Jeg holder derfor på å bytte ut, og har valgt meg sense, også fra PP. Men allerede nå etter et halvt år, lurer jeg på om det var et dårlig valg å bytte. Dette er helt enkelt og ensfarget, og dermed temmelig kjedelig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 18:11   #24
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Skjønner heller ikke hvorfor det alltid er hvitt som er greia.


Hvitt er en nøytral bakgrunn for fargerik mat som hovedfokus.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 18:34   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skulle valgt hvis jeg av en grunn skulle valgt noe nå. Penservicet vi har er arvet fra Heltens besteforeldre og er fra 1940- eller femtitallet. Lett snirklete i fasong, men dus og veldig lite prangende pynt. Jeg har elsket det helt siden vi fikk det i 1988 og har ingen planer om å bytte det ut. Eneste fargen som ikke passer til er helt hvitt, og sølv er også bare sånn der.

I dag ville kriteriet vært at servicet går i oppvaskmaskin og ikke er kritt hvitt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 20:58   #26
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Akkurat nå ønsker jeg meg Flora middagstallerkner fra Royal Copenhagen. Liker at jeg kan dekke med ulike blomstermotiver. Også synes jeg det klassiske stråmønstret alltid er nydelig. Allerhelst fra RC, men PP er også veldig pent.
Hvis jeg skulle anbefale et helt hvitt penservise, synes jeg Spire fra PP er veldig rent og klassisk, jeg har arvet mitt servise og det var ute av produksjon i mange år, men nå lages det igjen.
Er for øvrig enig i at hvitt og klassisk og tidløst av og til bare blir kjedelig. Livet er kort, gå for noe du faller for!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 21:05   #27
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Har Silver Paisley fra Royal Porcelain, og ville nok valgt det igjen. Det er et ordentlig finservise, men likevel nøytralt. Hverdagsserviset vårt er så enkelt som man kan få det, så vi kjører på med litt ekstra til fest.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 22:05   #28
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Vi har også tid fra porsgrund. Liker det godt.

Synes og at dette er fint.
https://www.kitchn.no/nettbutikk/ser...xoCG2sQAvD_BwE

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 22:17   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vi har også tid fra porsgrund. Liker det godt.

Synes og at dette er fint.
https://www.kitchn.no/nettbutikk/ser...xoCG2sQAvD_BwE

Det siste der har jeg. Men som kaffeservise, ikke til middag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 22:39   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Jeg ville valgt det jeg har: https://www.cg.no/wedgwood-gio-cornu...tallerken-27cm

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 22:47   #31
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Jeg har dette og hatt det i mange år.
Veldig enkelt og fint, syns jeg, og enkelt å pynte opp rundt.

https://www.glassoginterior.no/lever...SAAEgL4j_D_BwE

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 07:33   #32
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Skjønner heller ikke hvorfor det alltid er hvitt som er greia.

Jeg er veldig glad i mitt hvite og anvendelige servise fra Pillivuyt. Det tåler alt, og er anvendelig fordi jeg da kan pynte med øvrige detaljer (blomster, servietter, glass, duk, bestikk, osv) uten at det "krasjer" med serviset.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 08:25   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Du har ikke noe som er klart for å arves?

Jeg arvet middagsserviset etter mine besteforeldre. Det er ikke det jeg egentlig ville ha valgt selv, men når det ble valgt for meg, så har jeg allikevel blitt veldig glad i det. Jeg liker å tenke på at de valgte dette, og jeg liker gjenbruk. Serviset er fra Prosgrund porselen og er datert i 1949.

Da vi knuste et sausenebb så klarte vi faktisk å spore opp et nytt. Og betalte 50 kroner for det.



Som en anekdote: jeg vet at mine besteforeldre giftet seg i mars, og serviset var en bryllupspresang fra bestefars foreldre. Serviset er datert i 1949. Altså; de giftet seg i mars og onkelen min er født i oktober. De var ikke så flinke til å "vente" den gangen heller. Det har jeg faktisk aldri tenkt over før.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 09:37   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Hva mener du med «klart for å arves»?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 09:40   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva mener du med «klart for å arves»?

Det er kanskje ikke alle som har foreldre med samlemani, men da jeg ymtet frempå om at jeg trengte et servise, så hadde både mamma og pappa et stående som jeg kunne overta. De er skilt, så det var faktisk to jeg kunne velge mellom.

Nå som besteforeldregenersjonen vår i stor grad har gått bort, så kan det jo være at noen har noe stående.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 09:41   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Som en anekdote: jeg vet at mine besteforeldre giftet seg i mars, og serviset var en bryllupspresang fra bestefars foreldre. Serviset er datert i 1949. Altså; de giftet seg i mars og onkelen min er født i oktober. De var ikke så flinke til å "vente" den gangen heller. Det har jeg faktisk aldri tenkt over før.

Begge mine besteforeldrepar har en førstefødt som er født under 9 mnd etter de giftet seg. Gift i mars, født i august den med kortest mellom.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 10:44   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise…

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er kanskje ikke alle som har foreldre med samlemani, men da jeg ymtet frempå om at jeg trengte et servise, så hadde både mamma og pappa et stående som jeg kunne overta. De er skilt, så det var faktisk to jeg kunne velge mellom.

Nå som besteforeldregenersjonen vår i stor grad har gått bort, så kan det jo være at noen har noe stående.

Dessverre. Besteforeldres er fordelt, aner ikke hvor, jeg arvet ikke dem. Mine foreldres er kjempefint, men det bruker de selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 10:49   #38
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise …

Jeg har arvet dette: https://img0.etsystatic.com/057/0/60...08472_cu1t.jpg

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 17:35   #39
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise …

Å! Det var kult, Dragen!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-21, 12:38   #40
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle velge «fin»servise …

Jeg har verdens fineste service jeg håper å arve. Vi er dog tre søsken som kanskje alle ønsker å ha det.

Det er kjøpt av min far da han arbeidet til sjøs. Jeg har jo ikke noe bilde av det, men de er firkantet og et tydelig bevis på at min far faktisk hadde estetisk sans.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no