Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Velkomstdrink julebord

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-21, 11:57   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkomstdrink julebord

Gjerne noe lettdrikkelig med morsom farge og høy alkoholprosent.
Og en godt alkoholfritt alternativ.
Sjampanje utgår med vært høye kneløft da jeg synes det smaker vondt!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 12:04   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.023
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Høy alkoholprosent og god på smak, ikke spektakulær i farge: Kamikaze.


Ellers er jo Pernod og rød julebrus en sesongriktig drink. Dypp kanten på glassene i lakris-saus og hockeypulver, så blir det ekstra godt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 16:52   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Rom og julebrus?

Jeg har de siste gangene vi har hatt fest blandet rom, schweppes lemon og zeroh villbringebærsaft, men det er kanskje mer sommerlig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 17:02   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Rom og julebrus?

Jeg har de siste gangene vi har hatt fest blandet rom, schweppes lemon og zeroh villbringebærsaft, men det er kanskje mer sommerlig.

Kan man bruke julebrus kanskje? Med appelsin og kanel i?
Det kan bli en gøy uke om jeg skal prøve meg fram på velkomstdrink

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 15:38   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Jeg drakk for litt siden en drink med prosecco, aperol og fjellbreeze tyttebærdrikk. Det var veldig godt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 18:15   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg drakk for litt siden en drink med prosecco, aperol og fjellbreeze tyttebærdrikk. Det var veldig godt.

Prosecco og aperol + appelsinskiver er jo en fin og enkel drink. Pluss litt solo super, det er nam!

Og bare solo super til de edrue.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 19:17   #7
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Skikkelig gode frozen margaritas får fart på selskapet

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 05:56   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Prosecco og aperol + appelsinskiver er jo en fin og enkel drink. Pluss litt solo super, det er nam!

Og bare solo super til de edrue.

Hørtes veldig, godt ut, men tror ikke drinker med vin oppfyller hi sitt krav til høy alkoholprosent?

Mitt forslag rød gøgg med cassandra (solbærvin NB! Høyere prosent enn vanlig vin) + mørk rom til ønsket styrke på drinken. Godt og juletre (minus på morsom farge) Vanlig gløgg (solbærsaft) som alkoholfritt alternativ

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 09:54   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hørtes veldig, godt ut, men tror ikke drinker med vin oppfyller hi sitt krav til høy alkoholprosent?

Mitt forslag rød gøgg med cassandra (solbærvin NB! Høyere prosent enn vanlig vin) + mørk rom til ønsket styrke på drinken. Godt og juletre (minus på morsom farge) Vanlig gløgg (solbærsaft) som alkoholfritt alternativ

Kanskje det ja! Høres godt å julete ut! Her er det vinter og kaldt og noe varmt i koppen er perfekt. Kanskje ha litt julekrydder i også?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 10:07   #10
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Jeg skulle også inn å foreslå gløgg, men med 60% i

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 10:12   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg skulle også inn å foreslå gløgg, men med 60% i

Mulig vi kan høyne den med 34 til Bor tross alt på bøgda.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 10:16   #12
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.230
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Jeg vet ikke hvem som skal på julebordet, men jeg liker ikke drinker med høy alkoholinnhold, og hadde nok bare tatt en smak av de drinkene som foreslås her. Slår et slag for moderat alkoholprosent i velkomstdrikk. Da blir kvelden hyggeligere også for de som ikke ønsker seg flatfyll.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 10:24   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg vet ikke hvem som skal på julebordet, men jeg liker ikke drinker med høy alkoholinnhold, og hadde nok bare tatt en smak av de drinkene som foreslås her. Slår et slag for moderat alkoholprosent i velkomstdrikk. Da blir kvelden hyggeligere også for de som ikke ønsker seg flatfyll.

Det blir selvfølgelig ikke gløgg på 96% altså. Det var en spøk. Men det blir et alkoholfritt alternativ. Jeg blander ofte om jeg synes den med alkohol er for sterk.
Flatfyll blir det ikke uansett. Det er en svært stødig gjeng.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 10:27   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkomstdrink julebord

Ikke så julete akkurat, men jeg ville satt pris på en god GT Ellers hadde jeg nok gått for gløgg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no