Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-21, 12:31   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

I egnen der familien min kommer fra, serverer man rømmegrøt og fisk sammen - trukket ørret eller harr, nye poteter, agurksalat og rømmegrøt. Grøten brukes som en slags tykk saus på tallerkenen, helt uten sukker og kanel. Det er faktisk veldig godt. Samme sted spiser mann også rømmsoll og spekemat - som er ferskost blandet i en rømme/kefirblanding, som spises med skje sammen med spekemat og flatbrød.

Det førstnevnte her har jeg (med slekt fra samme sted) aldri sett eller hørt om. Min familie har stort sett styrt unna det meste av tradisjonskost. De drev kafé der de serverte kjøttkaker og pølser med pommes frites.

Litt lenger oppi Østerdalen, der mannens far har bakgrunn, bruker de mye rett nummer to som du nevner - med smuldrete skjørost oppi seterrømme. Heller ingen favoritt her.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 12:35   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det førstnevnte her har jeg (med slekt fra samme sted) aldri sett eller hørt om. Min familie har stort sett styrt unna det meste av tradisjonskost. De drev kafé der de serverte kjøttkaker og pølser med pommes frites.

Litt lenger oppi Østerdalen, der mannens far har bakgrunn, bruker de mye rett nummer to som du nevner - med smuldrete skjørost oppi seterrømme. Heller ingen favoritt her.

Skjørost er en tilvenningssak ja. Over maaaange år og med mye sukker. Mannen spiser det til frokost hver eneste dag hele sommeren. Uten sukker og med skummet kulturmelk. Jeg liker det nå, men med rikelig med rømme og mye sukker men ikke til frokost. Og ikke hver dag hele sommeren. Men det er fin og næringsrik sommermat som er lettspist når det er varmt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 12:48   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Mange her i sør spiser komper (komle, raspeball, mange navn) med sukker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 13:05   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det førstnevnte her har jeg (med slekt fra samme sted) aldri sett eller hørt om. Min familie har stort sett styrt unna det meste av tradisjonskost. De drev kafé der de serverte kjøttkaker og pølser med pommes frites.

Litt lenger oppi Østerdalen, der mannens far har bakgrunn, bruker de mye rett nummer to som du nevner - med smuldrete skjørost oppi seterrømme. Heller ingen favoritt her.

Åhh - rømmegrøt og fisk er helt nydelig sommermatt. Når vi lager rømmsoll, har vi mye skummet kultur og lettrømme i - det blir litt vel heavy med seterrømme.

Og så er jeg enig med mannen til Floksa - skjørost og rømmsoll er ypperlig sommermat. UNgene (og floksa) spiser med mye sukker. Jeg synes det er best uten.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 13:08   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Sånn som dette spiser vi rømmegrøt og fisk:https://www.klikk.no/produkthjemmesi...t-fisk-3078980

Vi har aldri brukt sukker og kanel på grøten. (The very idea!! )

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 13:20   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Jeg synes fortsatt det er sprøtt med "græt og bakels", dvs vafler med smørgrøt på, som de spiser på indre Nordmøre. Ble introdusert for dette i studietiden, av studievenner fra Surnadal og omgegn. Da jeg fortalte min søster om dette løp hun sjokkert til sin venninne, også fra Surnadal, og spurte om hun også spiste grøt på vaflene, hvorpå venninnen så himmelfallen på henne og svarte "Ja ... ? Hva spiser man ellers på vafler?"

Jeg er oppvokst med brunost på havregrøten. Mamma som har det med seg, fra Hedmark. Det er faktisk skikkelig godt. Heller melk oppå også. Vanlig, kald H-melk altså.

Ellers har jeg ikke vært borti "søyll og spikjiflæsk" eller "mårr og læfse" andre steder enn der der jeg bodde fra jeg var 11-19 år. Førstnevnte er knust flatbrød med sur melk (og sukker tror jeg ), og spekeskinke til - er vant med begge deler fra andre steder og altså, men ikke nevnt sammen slik, at det hører sammen som en egen matrett. Det sistnevnte er potetlefse med kvernet svinekjøtt. Har heller aldri vært borti slik utstrakt bruk av potetlefse andre steder. Læfsebætta. Potetlefse brukt i stedet for brødskive, med alt av helt vanlig pålegg. Da jeg begynte ny på skolen der, i femteklasse, var jeg fasinert av alle disse klassekameratene som hadde lefser i matpakka, rullet sammen med pålegg inni. Selv var jeg bare vant med slik lefse til jul, og ellers lompe på pølsene.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-11-21 kl 13:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 14:38   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Surstek har jeg spist. I et bryllup på Jæren. Godt, men skiller seg ikke nevneverdig fra vanlig oksestek?

Stemmer. Helt likt, spør du meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 16:55   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Sjølskoten ælj.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 17:05   #29
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg synes fortsatt det er sprøtt med "græt og bakels", dvs vafler med smørgrøt på, som de spiser på indre Nordmøre. Ble introdusert for dette i studietiden, av studievenner fra Surnadal og omgegn. Da jeg fortalte min søster om dette løp hun sjokkert til sin venninne, også fra Surnadal, og spurte om hun også spiste grøt på vaflene, hvorpå venninnen så himmelfallen på henne og svarte "Ja ... ? Hva spiser man ellers på vafler?"

Jeg er oppvokst med brunost på havregrøten. Mamma som har det med seg, fra Hedmark. Det er faktisk skikkelig godt. Heller melk oppå også. Vanlig, kald H-melk altså.

Ellers har jeg ikke vært borti "søyll og spikjiflæsk" eller "mårr og læfse" andre steder enn der der jeg bodde fra jeg var 11-19 år. Førstnevnte er knust flatbrød med sur melk (og sukker tror jeg ), og spekeskinke til - er vant med begge deler fra andre steder og altså, men ikke nevnt sammen slik, at det hører sammen som en egen matrett. Det sistnevnte er potetlefse med kvernet svinekjøtt. Har heller aldri vært borti slik utstrakt bruk av potetlefse andre steder. Læfsebætta. Potetlefse brukt i stedet for brødskive, med alt av helt vanlig pålegg. Da jeg begynte ny på skolen der, i femteklasse, var jeg fasinert av alle disse klassekameratene som hadde lefser i matpakka, rullet sammen med pålegg inni. Selv var jeg bare vant med slik lefse til jul, og ellers lompe på pølsene.

Brødsøll (flatbrød i biter med surmelk) med spekemat er middagsmat. På varme sommerdager. Kostholdet fra tidligere tider er jo preget av hva de hadde tilgang på. Både flatbrød, surmelk og spekemat var holdbar mat i varmen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 17:26   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Nå er det årevis siden jeg har spist det, men da jeg var liten var kjelost/kalvedans/råmelkspudding med rød saus noe av det beste jeg visste. Det er jo bare tilgjengelig om man er på gård med en ku som nettopp har fått kalv, så det er dessverre en veldig lite tilgjengelig rett for meg nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 17:37   #31
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Ja! Kalvedans, vi brukte å spise den lunken med melk på. Jeg kjenner en sorg (jada, intet mindre) over at det er noe jeg mest trolig aldri vil få smake igjen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 17:38   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Kalvedans er kjempe godt. Det skal jeg jammen lage neste gang vi har godt med råmelk #gnirdetinn

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 17:45   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?



Tipper at jeg heller aldri får smake det igjen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 17:52   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Brunost i havregrøten og brødsøll er jeg også vokst opp med hos bestemor. (Solør /Hedmark)

Der spiser de også klot og duppe, som er raspede poteter med en type mel, formet som boller og kokt i vann. Duppen var en brunostsaus. Utrolig godt husker jeg. Men ikke smakt etter at bestemor døde.

Fleskepannekaker var også noe vi fikk servert, tykke pannekaker med mye egg, gressløk og fleskebiter i med sukker.

Fersk suppe og kjøtt, det lager jeg selv også en søndag om høsten. Det er diverse rotgrønnsaker kokt med høyrygg og oksebog. Spiser først suppen med god kraft. Deretter poteter, kjøtt og sursøt løksaus.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 12-11-21 kl 18:01.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 18:19   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Kalvedans/kjelost har jeg aldri likt. Men jeg er ikke noe glad i puddinger generelt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 19:03   #36
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Mannen og hans familie kaller kålrabi for nepa. På julaften spiser de nepestappe og ikke kålrabistappe. #giftmedharding

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 19:09   #37
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Bakels og græt

Baill spiser de i min hjemby. De sier baill til alt men det kan være alt fra saltfiskball, blandaball (fisk- og potetball med løk), fiskball og potetball.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 19:58   #38
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Flatbrødsøill og spikkjiflæsk er nydelig sommermat!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 20:04   #39
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Her jeg har flyttet sier man forresten kake om brød. Det skapte litt forvirring hos en riksmålstalende budeie i sin tid. Å bli invitert inn på kake betydde ikke nødvendigvis kake

Hvilket minner meg om en festlig historie fra da jeg var ung og singel. Og hadde besøk av en av bygdas lokale helter. Han ville ha meg med ut å løpe. Sjelden har vel jeg blitt så sint. Om han mente jeg ikke var bra nok som jeg var og trengte å trene kunne han bare ha seg der i fra
Løpe betyr å dra på besøk…… stakkaren prøvde å integrerer den unge budeia fra hovedstaden….. ikke tvinge henne til å jogge.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 20:19   #40
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Kaku sa bestemor og bestefar om brød. Venninnene mine fra byen var henrykte over å skulle få kake til frokost. Helt til brødskiva lå der.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no