Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-21, 19:15   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juletråden 2021



Jeg hadde tenkt å vente til i morgen, men jeg klarer ikke. Jeg sliter med smerter som bare lindres av distraksjon, jeg trenger flere ting å være opptatt av. Og det er tross alt lille-tre-måneder-før-julaften.


Kom igjen, advent, julegaver, svigermødre, selskap, julemesser og det som er. Shoot!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 19:20   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Oh jess! Endelig!

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 19:20   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har allerede kjøpt kalender til meg selv.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 19:21   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg har allerede kjøpt kalender til meg selv.

Hva slags?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 19:26   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Etter å ha ryddet skikkelig innser jeg vi trenger å ønske oss opplevelser til jul.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 19:37   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hva slags?

Tester Bülow i år.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 19:39   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Tester Bülow i år.

Det er lakris? Jeg trenger sjokolade, kjenner jeg. I fjor hadde jeg en kjempegod fra Lindt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 19:41   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Lakris og sjokolade.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 19:42   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Ja, juletråd.
Jeg er i gang med planlegging og vi har allerede avtalt hvem som skal feire med oss, og så holder jeg på med kalender til barna. Dette blir det enkleste året på lenge. Guttene har hintet om at de helst vil ha bare spiselige ting mens jenta vil ha en blanding (og det er til henne det er enklest å finne brukbare småting så det passer i grunnen bra).
Jeg har tenkt lenge på hva jeg skal ha selv og kommet fram til at det er lenge siden jeg var skikkelig fornøyd med kalenderne jeg har kjøpt så i år skal jeg faktisk lage den selv (på en måte). Vi har en butikk i nærheten som selger belgisk konfekt (ikke billig dessverre, men farlig godt) og jeg skal rett og slett kjøpe 24 gode biter og fordele i en kalender jeg har fra før (kanskje jeg får mannen til å fordele så vet jeg i det minste ikke hvilken smak jeg får når ). Da vet jeg at det blir god sjokolade hver dag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 19:44   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg bestilte julekalender til meg selv i våres, en med garn i. Vi har holdt av en leilighet vi har vært på flere ganger på julaften, og jeg har startet å tenke på julekalendere til gutta og mannen. Gaver har jeg ikke ofret en tanke enda.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 20:16   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Har ikke gjort noe så langt, men har begynt å tenke litt på julegaver.

Igjen kommer jeg ikke til å få reise noe særlig før jul og har hatt tradisjon med å kjøpe noe ekstra fin julepynt når vi er ute og reiser. Så tror jeg må se meg litt rundt på nett for å se om jeg finner noe. Prøver å sakte samle julepynt som gir litt minner og som er av god kvalitet.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 20:20   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Hm, kanskje jeg skal gå inn for julen med liv og lyst tidlig i år? Etter jeg mistet moren min i fjor høst var julen mer eller mindre et pliktløp, men jeg har lyst til at den skal bli fin i år - det fortjener vi alle sammen. Jeg henger her og ser om jeg blir inspirert!

Har satt meg på liste for Goodiebox-julekalender, det er vel det eneste. Får begynne å sondere (ukas ord ) hva barna ønsker av kalender i år.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 20:26   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hm, kanskje jeg skal gå inn for julen med liv og lyst tidlig i år? Etter jeg mistet moren min i fjor høst var julen mer eller mindre et pliktløp, men jeg har lyst til at den skal bli fin i år - det fortjener vi alle sammen. Jeg henger her og ser om jeg blir inspirert!

Har satt meg på liste for Goodiebox-julekalender, det er vel det eneste. Får begynne å sondere (ukas ord ) hva barna ønsker av kalender i år.

Litt samme som oss bortsett fra at min eksmann døde lille julaften.

I år må julen bli hyggeligere! Vi tror vi ønsker oss lakriskalender.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 20:28   #14
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Endelig!
Jeg og to venninner har begynt å planlegge julebord, jeg har laget julegaveliste, kjøpt en julegave og bestilt duplo-buss i 23 deler i adventkalender til babyen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 20:31   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg kjøpte disse til ungene i fjor, mulig jeg går for den løsningen i år også. https://www.kaffekapslen.no/sjokolad...2-g-lindt.html

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 20:38   #16
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Juletråååååd! Jeg har bestilt kalender til minsten (sånn liten kommode med 24 skuffer) og vurderer Chili-Klaus sin kalender til min chilientusiast av en samboer. Tolvåringen og fjortenåringen aner jeg ikke hva slags kalender jeg skal kjøpe til, og 18-åringen ønsker seg som regel Flax-kalender. Det eneste jeg vet er at jeg IKKE gidder å lage pakkekalender til alle fire i år - det gjorde jeg i fjor.
Ellers sikler jeg som alltid på eksklusiv juletrepynt - kom over en nettbutikk på instagram som selger polske håndblåste glasskuler. Sitter på hendene foreløpig, men tror jeg skal unne meg én ny pynt - det er liksom min lille julegave til meg selv hvert år.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 21:39   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Ellers sikler jeg som alltid på eksklusiv juletrepynt - kom over en nettbutikk på instagram som selger polske håndblåste glasskuler. Sitter på hendene foreløpig, men tror jeg skal unne meg én ny pynt - det er liksom min lille julegave til meg selv hvert år.

Link?

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 21:54   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Denne tråden hadde jeg lyst å starte forrige ukr, men tenkte det var for tidlig .

Kalendere til meg er kjøpt , 22 julegaver er kjøpt, må få kjøpt nytt juletre i år.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 21:55   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har lyst å leie hytte på fjellet i år, men tror ikke jeg får med mann og barn på det, utenom det er vi invitert to steder..

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 22:43   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

I år er det jul hos foreldrene mine.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no