Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-21, 00:05   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

I fjor var drøssevis av julekalendre utsolgt i oktober, så når jeg nå har fått e-post om at jeg kan forhåndsbestille julekalender 2021 fra Lookfantastic, må vi åpne en kalendertråd (midt oppi konfirmasjoner! Jeg vet! Men… gavetips? )

Kikket innom fjorårets tråd, og ser at det kom på 403 kr i mva og gebyrer for flere på lookfantastic sin. Syns dere den var verdt det da dere hadde åpnet den?

Har generelt vært gjerrig på kalendre, men siden barnet flytter ut neste år, lurte jeg på å være litt raus i år. Pandemi og all ting.

Andre fine kalendre?
Hvilken eller hva slags ønsker du deg, eller tenker du på til «dine»?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 00:15   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

I år spanderer jeg på meg selv en garnkalender: https://vickibrowndesigns.com/collec...-yarn-advent-1

Ellers har jeg ikke kommet så langt med de andre. Mannen fikk kalender med luktelys i fjor, og det var veldig vellykket. Jeg tror jeg går for det i år også.

Jeg må tenke på noe hyggelig og fint til han som går på folkehøgskole. Minsten aner jeg ikke enda.

Men henger her for diverse tips.


Sist redigert av Anne C : 02-09-21 kl 00:28.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 00:15   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Mine unger får nok hjemmelaget pakke kalender som alltid. Kunne ønske meg noe av det samme. Prøver sundet til mannen. En pakke julesokker spredd over kalenderen, en neglelakk eller to, sjokolade, billige øredobber etc. Han ga meg 24 dager med sjokolade i mange år, et år bestille jeg essie sin, året etterpå ga han meg en glitter - sminke - kalender som var litt bom og jeg kjøpte depend sin på salg midt i des som kompensasjon til meg selv. Men jeg kunne definitivt laget en som treffer meg bedre selv

Jeg er nok ikke helt i målgruppen for de ferdige, men henger her for tips likevel for jeg har litt lyst på noe annet enn 24 sjokolade - hjerter.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 00:24   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Lakrisfabrikken Ramlösa sin til meg og mannen. Verdens beste, slår Bülow langt nedi støvlene.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 00:25   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Det er jo 1. september, så det er straks julekalendertid, ja.

jeg tenker å lage kalender til folkehøgskolebarnet og barnebarnfamilien. Den første blir med pakker fra meg, den andre med opplevelser, fellesmiddager og helst en juleforestilling med 3 1/2-åringen.

Og så må vel @Nextlife og jeg igang med hemmelignissngen vår igjen snart, også?

#sameprocedureaseveryyear

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 00:34   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Lakrisfabrikken Ramlösa sin til meg og mannen. Verdens beste, slår Bülow langt nedi støvlene.

Hvor kjøpes den?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 00:37   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor kjøpes den?

Coolstuff

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 00:38   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Min hemmelige nisse i fjor fikk meg hekta på Bülow.
Så den er på vei i posten allerede.

I fjor hadde jeg Jentene på tunet. Helt grei. Tror jeg hadde litt for høye forventninger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 01:42   #9
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

I fjor hadde vi en kaffekalender kjøpt på Multitrend som vi digget. Var poser vi kunne bruke i presskanna, akkurat nok til to kopper hver dag.
Ser at Multitrend ikke har denne lenger, så jeg setter umåtelig pris på om noen har tips om sånne (bortsett fra den steindyre fra kaffekapselen)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 08:04   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Jeg kjøpte den billigste (dyr nok!) fra Rituals i fjor, ungene delte på den. Dusjen vår ser fortsatt ut som et Rituals-utstillingsvindu. Jentene er veldig fornøyde. Det var en eller annen som sa til meg i fjor at det ikke var like stor forskjell på innholdet som på prisen, fra liten til stor fra Rituals. Mer valuta for pengene på den minste, altså.

__________________
05 og 07

Sist redigert av Elise : 02-09-21 kl 08:57.
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 08:15   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Og kaffekalender, ja. Vi hadde, og sksl nok ha igjen, KaffeBox sin. Ordentlig kvalitet.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 08:18   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Verdens beste, slår Bülow langt nedi støvlene.

Tøysejente! Denne (som vi deler på) er allerede bestilt: https://lakridsbybulow.no/artikler/f...r-gold-classic

I fjor hadde barna Ritualskalender og Harry Potter-kalender, men i år vil de tilbake til den gode, gamle pakkekalenderen. Det er mulig vi velger familiekalender-varianten (etter idé fra My), der hver i familien (på fire) kjøper noen litt finere kalendergave til de andre familiemedlemmene, og så åpner vi etter tur hver fjerde dag.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 08:33   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Jeg anbefaler som vanlig Sjokoladesalongen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 08:38   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Jeg elsker jålejulekalendre, kjøper flere og bruker produktene i et år etterpå. Anbefaler Lyko sin for hudpleie, ellers er Lookfantastic sin alltid gøy. Jeg likte også fjorårets fra Glossybox, en god kalender med litt av alt. Rituals sin store kalender pleier å være veldig dekorativ(med lys), og er en favoritt hos meg selv om den kanskje ikke gir aller mest valuta for pengene. Body Shop har flotte kalendre og gir masse produkter for pengene selv om det ikke er helt min greie. Men jeg har gitt bort i gave.
Hvis du vil dykke ned i jålenerdeverdenen så testet den svenske makeupartisten Margareta Graas over 80 julekalendre i fjor, du får an- og avbefalinger, utførlige beskrivelser og masse underholdende jålenerding.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 08:53   #15
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Har alltid lyst på en garnkalender, men kommer nok ikke til å kjøpe til meg selv i år heller.
De fine er skikkelig fine, og dyre.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:24   #16
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Juletråd.
Jeg har ikke selv, men i fjor hadde eldste en fra BodyShop. Ikke den dyreste, men dyr nok. Den var imidlertid stor suksess for henne som liker sånne produkter, så da fikk vi heller leve med at huset til tider luktet som et parfymeri.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:26   #17
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Jeg hadde tekalender fra AC Perch i fjor. Den var dyr, men veldig veldig god, og masse te. Hver dag var det nok til to kanner. Selv da jeg satt på hjemmekontor og faktisk drakk ganske mye te hjemme så varte den til langt ut i januar. Så i år blir det nok ikke den. Eller, vi får se......

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:27   #18
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Jeg bare vet at jeg vil ha noe annet enn Rituals som jeg har hatt de to siste årene. Fornøyd med den, men vil prøve noe nytt.
Mulig lakris kalender av noe slag til mannen. Ifjor fikk han den fra Meny, Jacobs, alt annet var utsolgt. Tror den var grei nok.
Barna vet jeg ikke ennå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:29   #19
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg hadde tekalender fra AC Perch i fjor. Den var dyr, men veldig veldig god, og masse te. Hver dag var det nok til to kanner. Selv da jeg satt på hjemmekontor og faktisk drakk ganske mye te hjemme så varte den til langt ut i januar. Så i år blir det nok ikke den. Eller, vi får se......

Hva slags typer te var det i den?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 10:02   #20
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julekalender 2021! Ønsker, an- og avbefalinger

Jeg kjøpte kaffe-kalender til mannen i fjor (litt til meg også, skal innrømmes...), og gjør antakelig det i år også.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no