Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2020

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-20, 16:41   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøker lest i 2020

Nytt leseår!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 16:48   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Jeg leste/lyttet til 221 bøker i 2019. I år har jeg som mål å senke tempoet for å kose meg mer med bøkene. For å få til det, må flere av bøkene på lista være lest på papir eller skjerm.


Januar:
1. Frode Grytten: Popsongar (relesing)
2. Helene Flood: Terapeuten

__________________
LilleT

Sist redigert av LilleT : 08-01-20 kl 20:17.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 15:46   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Plass for mine bøker her. Fint å ha egen oversikt når det blir endel bøker lest og hørt på lydbok.

1. Naboen av Dan Buthler og Dag Öhrlund. For en voldelig og fæl type men det er bra driv i boken så det er spennende selv omd et er helt over the top.
2. Fremdeles meg av Joyo Moyes. Litt fjoll men festlig og jeg liker det.
3. Birøkterens datter av Santa Montefiore. Litt kliss men liker historien rundt.
4. Det angår også deg av Arnold .. Huff det er helt forferdelig at dette har skjedd og vi trenger å vite.
5. Slottskrønikerene 1, Toner av kjærlighet og krig av Santa Montefiore.
6. Jeg er Malala av Malala Yosuf. Litt brå slutt men viktig bok å lese for alle. Snufs.
7. Herman av Lars Saabye Christensen
8. Udyret av Roslund og Hellstrøm
9. Paris for en av Joyo Moyes
10. Det innerste rommet av Jørn Lier Horst
11. Hver morgen dyppet min søster brystene i isvann for å bli pen av Bjørn Sortland
12. Glassblåseren fra Murano av Marina Fiorato
13. Under ørnens tegn av Simon Scarrow
14. Tante Augusta av Graham Greene
15. Klokkemakerens datter av Kate Morton
16. Jenta med snø i håret av Ninni Schulman. Skikkelig spennende.
17. Brobyggerene, del 1 i Det store århundret, av Jan Guillou
18. Gutten som sluttet å gråte av Ninni Schulmann
19. Dandy, del 2, av Jan Guillou
20. Svar hvis du hører meg av Ninni Shulman
21. Mellom rødt og svart, del 3, av Jan Guillou
22. Ikke ville se, bok 4 i Det store århundre, Jan Guillou
23. Kunsten å høre hjerteslag av Jan-Philipp Sendker
24. Hyttebok fra helvete av Are Kalvø
25. Katharinakoden av Jørn Lier Horst
26. Vår egen lille hemmelighet av Ninni Schulman
27. Tante Ulrikkesvei av Zeshan Shakar
28. Velkommen hjem av Ninni Schulman
29. Ekte amerikanske jeans av Jan Guillou
30. 1968 av Jan Guillou
31. Atten grader minus av Stefan Ahnhem
32. De som dreper drømmer sover aldri av Jan Guillou
33. Brukkdstykker av Karin Slaughter
34. Slottskrønikerene, bok 2, Devervill - Slottets døtre av Santa Montefiore
35. Den siste Devervill, bok 3 - Slottets døtre av Santa Montefiore
36. Over horisonten av Jojo Moyes
37. Solsøsteren av Lucinda Riley
38. Barna fra toget av Christina Blaker
39. Bortenfor stjernene av Lori Spielman
40. Du er så lys av Tore Renberg
41. Helvete av Erlend Loe
42. Bjørnstad av Fredrik Bachmann
43. Folk med angst av Fredrik Backmann

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 10-12-20 kl 00:42.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 18:55   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Jeg blir med her ☺️

1. Maybe you should talk to Someone av Lori Gottlieb. (Ebok med audio)
Denne kommer på norsk 6.1, og jeg er spent på hva andre vil synes om den. For meg var den en fin miks av ren underholdning og lett, men effektiv, terapi.
2. Dear Girls av Ali Wong (Ebok) der stand up komikeren uten hemninger skriver til sine unge døtre. Med en nydelig overraskelse på slutten.
3. The power of vulnerability av Brené Browne. Anbefalt av legen min. En grei gjennomgang av Brownies kvalitative forskning rundt skam, og etterhvert utviklingen av denne forskningen, til kartlegging av hva som kjennetegner mennesker som lever helhjertet.
4.The city of girls av Elizabeth Gilbert. Nyeste boka fra Spis, elsk, lev forfatteren. Jeg er litt for dramatisk når jeg klager over at jeg led meg gjennom første halvdel. Men det var relativt kjedelig om en vskker, priviligert 19-åring som blir sendt fra en kjedelig upstate by til sin teaterprodusent-tante I New York rett før 2.verdenskrig. Her er hun ung og dum, og lever på kanten før den store skandalen bryter ut. Siste halvdel var bedre, men jeg vurderte å gi opp og måtte ta en lesepause underveis med
4. Full spredning av Nina Lykke. Ubehagelig og morsomt om å være middelaldrende kvinne. �� Litt nært i perioder, og jeg likte ikke slutten, men en deilig bok.


Sist redigert av Balanse : 06-01-20 kl 00:08.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 19:19   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Kanskje jeg skal prøve meg her

Januar
1. De venstrehendtes forening av Håkan Nesser
Syns den var en smule treig
2. Fluktruten av Arnaldur Indridason.
Veldig usikker på om jeg har lest den før, eller om den er ganske lik bok nr. 1 eller 2. Handling på Island under 2. verdenskrig
3. I mørket av Cara Hunter
4. Skyggejegeren av Camilla Grebe

Februar
5. "Tredje gang du dør" av Øystein Wiik
Følte det var litt for mye historie rundt personene.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 10-02-20 kl 02:46.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 19:26   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

januar

1. The Bookstore on the Shore - Jenny Colgan

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 16:51   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Jeg satser på 40 bøker i 2020.

1. Nino Haratischwili: The Eighth Life (for Brilka)
En svær femgenerasjoners slektsroman om en (melo)dramatisk georgisk familie som gjentar sine feil igjen og igjen i forskjellige permutasjoner. På den ene siden er dette et veldig catchy skjebnedrama, mange av personene er velutviklede og komplekse, og på sitt beste er språket poetisk. På den annen side er det masse klønete historieeksposisjon, tidvis sentimentalt og klisjéfylt språk og noen personer som er så hemmelighetsfulle og irrasjonelle at det bare blir irriterende. Les på egen risiko.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-20, 00:04   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Jeg skal være med!
I fjor var målet å lese mye. Jeg tror det ble over 40 bøker, som er mye mer enn noe annet år jeg kan huske. Dette året er målet å ikke kjøpe nye bøker, men «runde» bokhylla og lese de bøkene jeg eier, men ikke har lest. Vi snakker mye klassikere og tunge, tykke ting, så blir nok ikke kvantitativt i nærheten av i fjor.

Først ut er boken vi har i bokringen min:

1. Ivo de Figuieredo - En fremmed ved mitt bord

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-20, 10:44   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

januar

1. The Bookstore on the Shore - Jenny Colgan
2. After Atlas - Emma Newman

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-20, 12:57   #10
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

januar

1. The Bookstore on the Shore - Jenny Colgan
2. After Atlas - Emma Newman
3. Ut av skyggene - Shazia Majid
4. På jorda er vi glimtvis vakre - Ocean Vuong


Sist redigert av amylin : 06-01-20 kl 13:50.
amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-20, 19:17   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Jeg leste/lyttet til 221 bøker i 2019. I år har jeg som mål å senke tempoet for å kose meg mer med bøkene. For å få til det, må flere av bøkene på lista være lest på papir eller skjerm.

Januar:
1. Frode Grytten: Popsongar (relesing)
2. Helene Flood: Terapeuten
3. Johannes Anyuru: De kommer til å drukne i sine mødres tårer
4. Gunnhild Øyehaug: Draumeskrivar
5. Agnes Ravatn: Dei sju dørene
6. Marita Fossum: Verden utenfor

__________________
LilleT

Sist redigert av LilleT : 08-01-20 kl 20:17.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-20, 21:53   #12
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

januar

1. The Bookstore on the Shore - Jenny Colgan
2. After Atlas - Emma Newman
3. Ut av skyggene - Shazia Majid
4. På jorda er vi glimtvis vakre - Ocean Vuong
5. The Rooster Bar - John Grisham
6. Stillheten etterpå - Helene Uri


Sist redigert av amylin : 08-01-20 kl 00:05.
amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-20, 20:14   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Jeg leste/lyttet til 221 bøker i 2019. I år har jeg som mål å senke tempoet for å kose meg mer med bøkene. For å få til det, må flere av bøkene på lista være lest på papir eller skjerm.

Januar:
1. Frode Grytten: Popsongar (relesing)
2. Helene Flood: Terapeuten
3. Johannes Anyuru: De kommer til å drukne i sine mødres tårer
4. Gunnhild Øyehaug: Draumeskrivar
5. Agnes Ravatn: Dei sju dørene
6. Marita Fossum: Verden utenfor
7. Per Petterson: Menn i min situasjon

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 11:59   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Januar
1. Margit Sandemo - Skjulte spor.
2. Jussi Adler-Olsen - Offer 2117.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 12:14   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

1. Nino Haratischwili: The Eighth Life (for Brilka)
En svær femgenerasjoners slektsroman om en (melo)dramatisk georgisk familie som gjentar sine feil igjen og igjen i forskjellige permutasjoner. På den ene siden er dette et veldig catchy skjebnedrama, mange av personene er velutviklede og komplekse, og på sitt beste er språket poetisk. På den annen side er det masse klønete historieeksposisjon, tidvis sentimentalt og klisjéfylt språk og noen personer som er så hemmelighetsfulle og irrasjonelle at det bare blir irriterende. Les på egen risiko.

2. Anton Tsjekhov: Onkel Vanja
Opplesing før teaterbesøk. Genialt og knusende trist. Men morsomt også, som Tsjekhov alltid er. Og overraskende aktuelt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 14-01-20 kl 20:17.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 12:00   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Jeg leste/lyttet til 221 bøker i 2019. I år har jeg som mål å senke tempoet for å kose meg mer med bøkene. For å få til det, må flere av bøkene på lista være lest på papir eller skjerm.

Januar:
1. Frode Grytten: Popsongar (relesing)
2. Helene Flood: Terapeuten
3. Johannes Anyuru: De kommer til å drukne i sine mødres tårer
4. Gunnhild Øyehaug: Draumeskrivar
5. Agnes Ravatn: Dei sju dørene
6. Marita Fossum: Verden utenfor
7. Per Petterson: Menn i min situasjon
8. Lisa Aisato: Livet (ikke veldig mye å lese, men dog ... )
9. Ruth Ware: I en mørk, mørk skog

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 14:33   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Januar
1. Margit Sandemo - Skjulte spor.
2. Jussi Adler-Olsen - Offer 2117.
3. Margit Sandemo - Rop av stumme røster.
4. Margit Sandemo - Fanget av tiden.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 00:28   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

Januar
1. Margit Sandemo - Skjulte spor.
2. Jussi Adler-Olsen - Offer 2117.
3. Margit Sandemo - Rop av stumme røster.
4. Margit Sandemo - Fanget av tiden.
5. Margit Sandemo - Demonens fjell.
6. Line Baugstø - Vi skulle vært løver.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 19:23   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

1. Maybe you should talk to Someone av Lori Gottlieb. (Ebok med audio)
Denne kom på norsk 6.1, og jeg er spent på hva andre vil synes om den. For meg var den en fin miks av ren underholdning og lett, men effektiv, terapi.
2. Dear Girls av Ali Wong (Ebok) der stand up komikeren uten hemninger skriver til sine unge døtre. Med en nydelig overraskelse på slutten.
3. The power of vulnerability av Brené Browne. Anbefalt av legen min. En grei gjennomgang av Brownies kvalitative forskning rundt skam, og etterhvert utviklingen av denne forskningen, til kartlegging av hva som kjennetegner mennesker som lever helhjertet.
4.The city of girls av Elizabeth Gilbert. Nyeste boka fra Spis, elsk, lev forfatteren. Jeg er litt for dramatisk når jeg klager over at jeg led meg gjennom første halvdel. Men det var relativt kjedelig om en vskker, priviligert 19-åring som blir sendt fra en kjedelig upstate by til sin teaterprodusent-tante I New York rett før 2.verdenskrig. Her er hun ung og dum, og lever på kanten før den store skandalen bryter ut. Siste halvdel var bedre, men jeg vurderte å gi opp og måtte ta en lesepause underveis med
4. Full spredning av Nina Lykke. Ubehagelig og morsomt om å være middelaldrende kvinne. �� Litt nært i perioder, og jeg likte ikke slutten, men en deilig bok
5. The education of an idealist AV Samantha Power, som var USAs FN ambassadør under Obama. Hun er litt pompøs men ekstremt interessant. Jeg leste kun, men de som har hørt henne lese boka selv på Audible er ekstra begeistret, så det angrer jeg på å ikke ha gjort.
6. 25 dager til jul av Poppy Alexander. En juleromanse der piken med svovelstikkene møter Edward Saksehpnd eller noe sånn. Jeg reserverte på biblioteket før jul og fikk nå, og leser av jobbhensyn.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-20, 10:08   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

januar

1. The Bookstore on the Shore - Jenny Colgan
2. After Atlas - Emma Newman
3. Ut av skyggene - Shazia Majid
4. På jorda er vi glimtvis vakre - Ocean Vuong
5. The Rooster Bar - John Grisham
6. Stillheten etterpå - Helene Uri
7. Third Culture Kids - Aon Raza Naqvi
8. Jomsviking - Bjørn Andreas Bull-Hansen
9. Det andre namnet - Jon Fosse

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no