Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ryddekonsulent?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-21, 12:11   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Jeg ser ikke bort fra at en konsulent kunne hjulpet til med å sette opp en plan, og jeg kunne sånnsett gjerne hatt med en liten oppfølging sånn en gang eller to for å tvinges til å ta jobben selv fordi hun ville Se at jeg hadde gjort eller ikke gjort det.. Ytre motivasjon er nok nødvendig her.

Det er ikke til å stikke under en stol at et par år med pandemi og "ingen kommer på besøk" har hatt meget negativ innvirkning på hus og hjem hos oss. Og vi trives jo ikke med det, samt at det nærmer seg jul MED besøk som absolutt motiverer til et stønt i høst, men det må fortsettes til våren med litt mer langvarig og strukturell innsats. (Jeg gir oss 8 ukers pause etter nyttår når vi begge jobber overtid. Vi KLARTE å lage rom til mellomste, dvs intens rydding og tømming av et rom (noe som er noe av problemet, nå har vi ikke det rote/gjesterommet hvor vi kan lagre ting) de 8 ukene for 2 år siden, MEN da var ungene hos mine foreldre i flere av helgene, levert lørdag morgen og hentet søndag ettermiddag.)

Men ikke på villkår at mannen (elle jeg sannsynligvis) slipper inn noen ryddekonsulent, så vi får bare ta tak som best vi klarer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-21, 19:07   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Hehe, Malama, har aldri hørt om noe lignende.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-21, 21:30   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Jeg skal ikke påstå at det er prikkfritt hos oss, men for noen år siden leste jeg begge ryddebøkene til Synnøve Svabø og ble inspirert til å ta litt rom for rom og etablere noen systemer som i hvert fall funker bedre enn sånn det var tidligere, og som da har holdt seg i fire års tid. Det gjør det litt enklere å ta sjauer når det trengs. I tillegg er mannen en racer på å rydde kjøkken og stue, og ungene er ute av alderen hvor leker lå overalt. Så jeg har troen på å ta litt rom for rom og lage seg noen systemer. Men klart, det krever en del. Jeg begynte fordi jeg mistrivdes intenst på jobb og hadde det ganske dritt, da hjalp det å rydde. Anbefaler ingen av delene. Men nå har jeg jobb jeg liker og det er i hvert fall tålelig greit i de fleste rom.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-21, 21:43   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Jeg skal ikke påstå at jeg elsker jobben min, men jeg trives definitivt for godt til at å rydde fremstår som fristende. Bør likevel kvitte oss med masse og få bedre system.

Men vi har for lite oppbevaringsplass. Kjøkkenet har ikke nok plass, så f. Eks har ikke frokostblandinger noe sted å være. Vi har desverre flere grunnet ulike preferanser blandet barna og pr i dag 4 bokser og en pakke havregryn på spisebordet. Vi har større spisebord enn vi tenger og lager i ene enden. Men det er bare havregryn sommer i bruk 2 ganger om dagen og (nesten) kan forsvare å stå fremme. Ikke de andre. Det er bare ikke plass til dem i noe skap. Det finnes ikke skapplass ledig (og slett ikke kolonial - skuffer, det har vi ikke. Ikke for det, underskapene på kjøkkenet er. En skuffeseksjon, skapet under vasken, hjørneskapet og et skap hvor vi har mel etc, samt det som kan være løsningen på disse korn - pakkene, et smalt skap hvor vi teoretisk kan henge kjøkkenhåndklær. Det henger vel div sånne vaskesprsyer, så rydder vi bort dem har vi et sånn 10-15 cm skap ledig.
)

Ja. En må finne systemer og løsninger som best en kan. Her trengs det i alle fall. Jeg har begynt i dag og skal fortsetter dag etter dag etter dag. Litt. Ikke alt på en gang for det har jeg ikke tid til. Men litt. Det jeg klarer på en dag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-21, 22:07   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Ja altså, rydding var ikke fristende. Jeg ryddet for å prøve å rydde plass i et deprimert hode. Litt som Synnøve Svabø da hun begynte å rydde, bare at jeg ikke hadde fødselsdepresjon. Mer rydding i desperasjon etter å ha orden på noe i livet. Anbefaler ikke det, som sagt. Men bonusen er at det er tålelig greit nå, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-21, 23:46   #26
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Jeg har og lest begge bøkene til Synnøve Skarbø og liker hennes ryddestil bedre enn Marie Kondo. eks. Synnøve, nei du elsker ikke rivjernet ditt, men det er et nødvendig kjøkkenutstyr.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 05:34   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Kanskje jeg skal forsøke Synnøve da. Det er mye jeg ikke elsker, men som er praktisk å ha. Også elsker noen av ungene mine klær som er blitt for små.

Elsker er ikke et godt argument.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 19:24   #28
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Kom på Ryddighjem og Ryddetid begge på Instagram har ofte by challenge hver måned om å rydde forskjellige rom og kategorier. Samt at de begge legger ut type, idag kan du kvittering deg med: Og deretter legger ut 4-5 ting.
Litt sånn lavterskel for å komme igang.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 19:36   #29
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Jeg skal bli ryddekonsulent i mitt neste liv. Trenger bare litt pedagogiske skills til å supplere naturtalentet mitt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 20:34   #30
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Åhh tenk å leve av å rydde og organisere hjem. Elsker det. :hjerte:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 21:41   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Gærninger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 22:08   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Åhh tenk å leve av å rydde og organisere hjem. Elsker det. :hjerte:

Hadde vært en drømmejobb!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 22:10   #33
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Jeg er en merkelig hybrid her. Uforbederlig rotekopp - over snittet vil jeg si, men liker egentlig systemer og orden. Jeg misunner de som enten er naturlig ryddige eller som slapper av med rot.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 22:18   #34
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Jeg fortviler litt over å ha fått litt mye gjenstander her hjemme. Tror det er nødvendig med en skikkelig runde i alle rom. Må få solgt unna endel.

Det skal være byttemesse til helgen, tror jeg skal finne frem ting til det nå.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 22:21   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Jeg fikk inn mye arvegods for noen år siden, det sammenfalt med min egen flytting og dermed ble det ikke ryddet opp i verken det ene eller andre. Årene går, og jeg har ikke gjort noe med det. Burde, burde.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:28   #36
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hadde vært en drømmejobb!

Enig. . Det klør i fingrene. Jeg har fått kommentarer på orden i kjøkkenskap og kjøleskap. Yttergangen er husets dårligste, rett og slett for lite. Og for mange i denne husstanden som ikke bruker hyller og skap som tenkt, men lar alt flyte, sammen med granulat fra fotballbanen. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 19:48   #37
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddekonsulent?

Jeg blir nevrotisk bare av å tenke på en fremmed som går gjennom rotet vårt.

Vi kvittet oss med MASSE da vi flyttet i fjor sommer, men har fremdeles for mye ting. Jeg blir stresset av rot, så vi burde virkelig gjøre en siste innsats for å bli kvitt resten av tingene som ikke blir brukt. Har planer om å ta en runde nå før julegjestene plutselig er her, så får garasjen og bodene være kaotiske en stund til.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no