Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Omformer FRA 220 V TIL 12 V

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-21, 10:28   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Omformer FRA 220 V TIL 12 V

Vi har en kjøleboks til bilen. Den "klumpen" som skal i uttaket i bilen har fått seg et trøkk, så den kan ikke brukes (ble glovarm og luktet svidd). Men kjøleboksen er uskadd, og ledningen man kan bruke i stikkkontakt hjemme er i orden. Men poenget med boksen er jo å bruke den i bilen. Synes det er dumt å kaste boksen som egentlig fungerer. Jeg googler meg grønn på å finne en omformer som gjør at jeg kan bruke ledingen til vanlig strøm i bilen. Men finner bare motsatt, eller noe som kan virke riktig, men koster mye mer enn ny kjøleboks.
Må jeg krype til korset og kjøpe helt ny kjøleboks? Hater å kaste ting som egentlig fungerer...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 11:12   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omformer FRA 220 V TIL 12 V

https://www.biltema.no/bil---mc/elek...mer-2000030753

En slik?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 11:13   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omformer FRA 220 V TIL 12 V

Evt så kan du høre om det er mulig å kjøpe ny ledning.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 13:07   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Omformer FRA 220 V TIL 12 V

Er den eneste jeg har funnet, ja. Tror det kanskje blir riktig, selv om jeg synes den ser diger ut.
Ledningen til bilen er fast på boksen. Den til vanlig stikkontakt kan tas ut og byttes...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-21, 13:45   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omformer FRA 220 V TIL 12 V

Du kan lade mobilen også på den fra Biltema.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-21, 12:35   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omformer FRA 220 V TIL 12 V

Jeg hadde kjøpt ny kabel

https://www.thansen.no/bil/utstyr/el...B&gclsrc=aw.ds

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-21, 15:17   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Omformer FRA 220 V TIL 12 V

Hadde vært topp å bare bytte ledning. Men er koblet direkte i boksen. Ikke mulig å ta ut den...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-21, 15:24   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Omformer FRA 220 V TIL 12 V

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Hadde vært topp å bare bytte ledning. Men er koblet direkte i boksen. Ikke mulig å ta ut den...

Kan du ikke kutte ledningen og så spleise på en ny? Må selvfølgelig gjøres av noen som kan dette.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-21, 17:01   #9
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Omformer FRA 220 V TIL 12 V

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Kan du ikke kutte ledningen og så spleise på en ny? Må selvfølgelig gjøres av noen som kan dette.

Hehe... jeg hadde sikkert prøvd det, men jeg er rimelig sikker på at samboer ikke ville bli så fornøyd med det. Jeg skrur gjerne på plass lamper og ledninger, mens han nok heller ser at en elektriker gjør det.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no