Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-22, 09:30   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Jeg er på jakt etter sofa. Har i utgangspunktet tenkt 3-seter med chaiselong eller kanskje helst åpen ende. Sofaen skal primært brukes til å slappe av i, men også ved besøk, så den må både være god å ligge i, og god å sitte i.

Har dere forslag? Jeg liker Bolia North, men den er langt over budsjett selv på kampanje. Bolia Scandinavia funker også, men fortsatt alt for dyr. Jeg har også egentlig lyst på sofa med farge, men er usikker på om jeg våger. Skal vel leve med dette sofavalget noen tiår framover..

Har dere forslag til sofaer jeg kan teste?

Denne liker jeg oppsettet og synet på, men den er en anelse for bred. (og dyr. )

https://www.mobelringen.no/passion-modulsofa#257=29


Sist redigert av Timar : 10-09-22 kl 12:40.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 09:31   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Det er sikkert dyrt ennå, og jeg kjenner lite til Bolia, men har du sjekket outleten? Vet om en som kjøpte veldig mye der.
https://www.bolia.com/nb-no/mot-oss/...online-outlet/

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 10:10   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Vi har en tjue år gammel sofa fra Bolia og er ikke spesielt fornøyd.

Vi skal ha ny sofa neste år, og jeg funderer på Ikeas Landskrona etter anbefalinger her inne. Liker utseendet, men har aldri sittet i den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 16:53   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Vi er veldig fornøyd med sofaen vår fra Møblia, modellen heter Nelson, og er en modulsofa.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 09:36   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Vi har to sofaer fra Bolia som vi er kjempefornøyde med. De holder seg utrolig godt, og etter nylig rensing ser de helt nye ut selv om begge er rundt 10 år gamle. Den ene kjøpte vi brukt, men den var helt strøken og vi fikk den for "en brøkdel" av nypris. Aktuelt å kjøpe brukt? Du kan gjøre virkelig gode kjøp på bruktmarkedet, og dersom du leier rensemaskin for en rimelig penge får du "ny" sofa til en veldig hyggelig pris.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 09:51   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Vi arvet en Boliasofa som nå er rundt 15 år gammel og den holder seg forbausende godt på alle vis tross hard bruk i hus med dyr både hos oss og forrige eier. Jeg har null peiling på møbler, trender og merker, men registrerer at vår Boliasofa nødvendigvis må være av god kvalitet. Den holder noen år til hos oss og det blir definitivt en brukt sofa ved neste sofaanskaffelse også. Både av miljøhensyn og fordi det er begrenset hvor mye penger jeg vil bruke på sofa (og interiør forøvrig) og da tenker jeg at man får bedre kvalitet av å kjøpe brukt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 11:17   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Jeg hadde nok kjøpt Vimle fra Ikea skulle jeg kjøpt ny sofa. Den er god å sitte i, spesielt med hodestøtte, og man kan sette den sammen sånn som man vil.

https://www.ikea.com/no/no/p/vimle-3...gra-s39399112/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 12:00   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er sikkert dyrt ennå, og jeg kjenner lite til Bolia, men har du sjekket outleten? Vet om en som kjøpte veldig mye der.
https://www.bolia.com/nb-no/mot-oss/...online-outlet/

Takk, hadde glemt outleten! Dessverre var den eneste aktuelle sofaen i Stavanger. Og prisene er fortsatt høye, ja. 50 % rabatt, men de fleste sofaene kommer jo med 40 % rabatt stadig vekk. Men skal følge med der framover!

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vi er veldig fornøyd med sofaen vår fra Møblia, modellen heter Nelson, og er en modulsofa.

Takk! Har ikke hørt om Møblia, men ser at de har fysisk butikk i Vestby. Skal sjekke Nelson!

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Vi har to sofaer fra Bolia som vi er kjempefornøyde med. De holder seg utrolig godt, og etter nylig rensing ser de helt nye ut selv om begge er rundt 10 år gamle. Den ene kjøpte vi brukt, men den var helt strøken og vi fikk den for "en brøkdel" av nypris. Aktuelt å kjøpe brukt? Du kan gjøre virkelig gode kjøp på bruktmarkedet, og dersom du leier rensemaskin for en rimelig penge får du "ny" sofa til en veldig hyggelig pris.

Absolutt veldig aktuelt å kjøpe brukt sofa! Men jeg er opptatt av å få en sofa som jeg sitter og ligger godt i, dette blir hverdagssofaen min, så jeg må ut i butikker og prøvesitte først. Er jeg heldig så finner jeg favoritten på Finn etterpå!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 12:21   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Vi har stressless (av alle ting) fra Ekornes, litt dyrt, men fins kanskje på Finn. Og billigere på nett enn i møbelbutikker. Tror vår heter Emma. Jeg syns den er veldig god å sitte i. Ligner ikke på stressless-stolene fra 80-tallet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 16:39   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Vi har en sofa som heter Hedda, tror den er kjøpt hos Skeidar og koster rundt 12000,- ny. God å sitte og ligge i, vaskbare trekk og åpen under så det er lett å holde rent under den. Vi liker den godt. Den finnes visstnok i flere farger.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 18:29   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Jeg skal aldri, aldri, aldri, ALDRI ha noe som helst fra Bolia igjen. Vi har orlando modulsofa derfra og den er helt, helt elendig. Dyr, ekstremt dårlig service, og etter få år er det slitt hull i ullstoffet på en av modulene, merkelig nok en vi knapt sitter på. Og da har jeg ikke engang startet på deres hang til å kopiere små designere og masseprodusere.

Det den sofaen har til sin fordel er at den er dyp. Hver modul er 1x1 meter, og jeg elsker at det går å virkelig sitte oppi den. Vår forrige sofa var fra Slettvoll, og virkelig av en helt annen kvalitet. Så skal vi ha sofa igjen er det et sted jeg kommer til å se etter ny (eller se om jeg kan finne brukt). Deres Zofi er nok en oppdatering av den vi hadde, jeg syns den er elegant. Dublin er også fin, og for en som sitter i hjørnet er det fint med litt høyt armlene, og en skråpute som denne har.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 20:46   #12
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva slags sofa ønsker jeg meg?

Vi har hatt flere sofaer fra Bolia siste 10 årene, vært fornøyd med alle. Har solgt dem grunnet flytting og endringer i planløsninger. Nå har vi John fra Bohus, veldig fornøyd med den også. Det er modulsofa som fås i utallige stoffer og farger, og den har en langt hyggeligere pris enn Boliasofa.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no