Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Barnebursdager

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Ber dere hele klassen i barnebursdag?
Ja, vi ber hele klassen 11 22,00%
Nei, vi ber bare jentene/guttene 32 64,00%
Vi ber ingen 1 2,00%
Dustepåll! 6 12,00%
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 10:48   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spin-off: Barnebursdager

Jeg kom til å tenke på dette når jeg leste om hvor mye det var normalt å gi i barnebursdagsgave. Vi har nemlig et problem her i huset. Storesøster leker mest med guttene i klassen, siden jentene interesserer seg mer for sminke enn klatring i trær. Dette er ikke noe problem annet enn når det trommes sammen til bursdag...

Tre ganger i høst har Lesehesten kommet hjem med tårer på kinnene etter at hun nok en gang har blitt utelatt fra bursdagen til en god venn, fordi hun er jente. I klassen hennes er det vanlig å be bare gutter eller bare jenter (det er faktisk bare vi som ber alle) og da blir det problemer. Hun skjønner at det handler om plass/penger og redusering av støy, men det er selvsagt sårende at hun ikke kan komme i bursdagene til vennene sine fordi hun er "feil" kjønn. Jeg kjenner jeg blir oppgitt av dette, selv om jeg selvsagt også skjønner at det å be 20 niåringer kan være krevende.

Jeg er litt bekymret for hva dette vil gjøre med jenta mi, egentlig. Hva slags signaler gir det? Det er helt greit at hun leker med gutta, men hun kan ikke feire dem, liksom? Jeg digger at jeg har en herjejente og ikke en sminkedukke, men ser jo nå at hun prøver å passe inn sammen med jentene også, fordi hun der blir inkludert.

Er det vanlig andre steder å kun be etter kjønn også? Er det bare vi som er idealistiske og naive når vi ber hele hurven fordi vi ikke liker kjønnsdelingen?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:52   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Mine fire har stort sett alltid ønsket å be de av samme kjønn.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:54   #3
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Mine ber noen få venner, 4-5 stykker fordi de gjerne vil ha Hoppe Loppe Land bursdager og sånt,
og vi har ikke råd til å be alle. (vi har jo også med våre to andre barn)
Det blir ofte en eller to fra klassen og resten nabounger som de leker mest med.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:55   #4
Lyra
Gizmor
 
Lyra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 54
Lyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Jeg avstemmer ikke fordi jeg ikke har skolebarn, men er ikke klassene nå veldig store? Jeg kommer ikke til å invitere 30 stk i bursdager fremover.
Så svaret hadde nok blitt at jeg tar kun jentene/guttene.
Tror også at mine kommer til å ønske å kun invitere jenter/gutter, så vi slipper nok heldigvis dette.

Lyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:01   #5
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Hos oss løser vi sånt (2.klasse) med å be alle i klassen av samme kjønn og evt slenge på noen få andre fra paralellklassen/motsatt kjønn. Prinsippet er vel at noen det i utgangspunktet ville være "naturlig" å be, ikke blir holdt utenfor.

Jeg vet at trinnets guttejente både blir bedt til jenter og gutter. Når det er "store" bursdager med mange, så tenker jeg at man egentlig burde kunne inkludere en til. 10 eller 11 liksom, spiller det SÅ stor rolle?

Kan det være at gutta selv ikke har tenkt på å be henne fordi hun er _jente_?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:05   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Mine har bare invitert de av samme kjønn. I praksis betyr det jo hele klassen iom. at jeg har gutt og jente i samme klasse, men de har hvert sitt selskap til ulikt klokkeslett, så alle er ikke der samtidig.

Det er 19 stk i klassen til ungene, og jeg foretrekker å dele opp fordi de er såpass mange (i tillegg til at jeg ønsker at ungene mine skal ha hver sin gang å være hovedperson i selskapet).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:08   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Nå går ikke snuppa på skolen enda, men barnehagen har ganske klare regler på dette. Man trenger ikke å be alle (18 stykker er for mange for vår leilighet), men man skal be en naturlig gruppe. Altså enten alle jentene, alle 3-åringene eller lignende.

Dette praktiseres bare tildels. Snuppa er såkalt "populær" og inviteres i alle bursdager, men det finnes jo barn som knapt har blitt invitert til noen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:20   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Vi inviterer hele klassen, blant annet fordi vi ikke ønsker å være med på å bygge opp under det enorme skillet jeg av og til føler at det blir lagt opp til mellom kjønnene.

På vår skole er det mulig å låne rom (gratis) til fødselsdagsselskap. Det er med andre ord også mulig for de med dårlig plass å invitere mange.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:22   #9
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Vi har bedt bare jentene. Og de kommer i dag! Tuva er 6 år i dag *stolt*

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:25   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Her ber vi enten alle av samme kjønn eller hele klassen. Vanligvis ber de hele klassen til 10-årsdagen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:28   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Opprinnelig lagt inn av Lyra, her.

Jeg avstemmer ikke fordi jeg ikke har skolebarn, men er ikke klassene nå veldig store? Jeg kommer ikke til å invitere 30 stk i bursdager fremover.

Dette er forskjell fra skole til skole. Hos oss er det 17 i klassen til Lesehesten og 18 i klassen til Filosofen. På begge trinnene er det 5 klasser (eller grupper, som det heter nå=

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Kan det være at gutta selv ikke har tenkt på å be henne fordi hun er _jente_?

Det tror jeg ikke. Det virker ikke som at de reflekterer noe særlig over at hun er annerledes enn dem i vanlig lek, hvertfall. Jeg tror nok heller det er foreldrene som ikke tenker over det og ber samme kjønn.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:30   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi inviterer hele klassen, blant annet fordi vi ikke ønsker å være med på å bygge opp under det enorme skillet jeg av og til føler at det blir lagt opp til mellom kjønnene.

Så deilig med likesinnede!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:37   #13
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Hun er jo så oppegående og stor at jeg liksom ikke kan forestille meg at det skulle volde henne store problemer. Det er klart at det hyggeligste for mange hadde vært å tromme sammen med både jenter og gutter. Samtidig synes jeg nesten det gir bedre signaler at man inviterer såkalte "naturlige grupper", enn etter hvem som liker hvem. Jeg ville kanskje tro at hennes behov for å prøve å passe sammen med jentene ikke nødvendigvis (bare) har noe med bursdagene å gjøre, men med en generell sosialisering/utvikling/tilpassing?

Litt på siden: Jeg var selv en som likte å leke med guttene, men jeg hadde også jentevenninner. I tidligere tider var det stas å være såkalt "guttejente", et begrep jeg nå skyr som pesten. Det skal være lov å være JENTE, med sine interesser og sin væremåte, hvilken også inkluderer fotball (som jeg drev med) eller treklatring. Man ikke være interessert i sminke. Jeg tenker at det er viktig å bygge oppunder at jenter er ulike, og noen jenter liker å klartre i trær, i stedet for at jenter vokser opp til å skulle måtte identifisere seg med gutter, hvilket underforstått gir signaler om at maskuline aktiviteter=gutter, og feminine aktivietene er underordnet og mindre gode. (Nå var det ikke det du spurte om, og det var heller ingen beskyldinger, men det var noen tanker jeg har gjort meg opp de siste årene. I tillegg har jeg dårlig tid, så det ble rotete. Men du skjønner sikkert hvor jeg vil. )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 12:08   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Vi ber hele klassen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 12:44   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Må de be enten eller?Enten alle guttene eller alle sammen?

Kan man ikke be de man faktisk er ilag med?
For eks 10 gutter å 1 jente?




Je bedde bare de jeg lekte med. å de fleste var fra gata vår. 2 jenter i klassen og resnn gutter i trinnet under.

Er det "nye" regler nå for hvem man må be?
*kjenner at jeg gruer meg til skolestart neste år. spes med at vi ikke har plass til mere en 4 i en bursdag her....*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:02   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

De fleste regler er vel uskrevne, Honda, men jeg er uansett imot å be bare noen. For meg er den naturlig gruppa å be det som utgjør hennes klasse. Det ville selvsagt vært annerledes om det var 40-50 elever i den, men det er det altså ikke.

@Hasselnøtt: Jeg tror vel ikke nødvendigvis det er det at hun (eller vi) vil at hun skal være en maskulin guttejente (jeg hater også ordet, ble kalt det selv), men jeg er tilhenger av at hun skal ha en slags "rett" til å velge dem hun vil leke med uavhengig av kjønn, alder, religion etc. Dette gjør hun jo også, hun leker masse med jenter også - men det blir altså vondt når hennes bestevenn ikke inviterer henne i bursdag. Hun ville vært selskreven gjest hvis de hadde vært samme kjønn.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:03   #17
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Mine to har foreløpig invitert alle av samme kjønn fra klassen pluss et par av det andre kjønn hvis det har vært ønskelig.
Eks: Min mellomste inviterte alle jentene i fjor, et par jenter fra en annen klasse pluss to av guttene i klassen.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:10   #18
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Vi ber bare guttene. Hadde de lekt mye med noen av jentene fra klassen måtte vi jo sett på hva vi skulle gjort i forhold til det.
Nunnu går bare i 1. men ser her ber de også ber kun gutter/jenter. For oss vil det være helt umulig både økonomisk og plassmessig å ha 40 unger i bursdag.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:27   #19
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hos oss løser vi sånt (2.klasse) med å be alle i klassen av samme kjønn og evt slenge på noen få andre fra paralellklassen/motsatt kjønn. Prinsippet er vel at noen det i utgangspunktet ville være "naturlig" å be, ikke blir holdt utenfor.

Sånn gjør vi det her også.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:28   #20
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Vi har gjort litt forskjellig. Utgangspunktet har vært alle guttene i klassen + noen gode venner andre steder fra. I tillegg har det stort sett vært med ei jente eller tre av de guttene har lekt mest med. I 2. klasse ville HE bare ha guttene, mens JC ville ha både jentene og guttene fra førskolegruppa siste året i barnehagen. Vi må ta hensyn til plass og vår egen kapasitet, så å invitere alle guttene og jentene er ikke mulig slik det er nå. Regner med at noe slikt skal bli enklere når vi flytter.

Henrik har ikke hatt 8 årsselskap ennå, men det blir nok bare gutter der også. HE forteller at ei av jentene stort sett alltid er i bursdager til guttene i nyklassen, men jeg har aldri hørt at han leker noe med denne jenta, så da fyller vi heller opp med et par gode venner fra gammelklassen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no