Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 16:59   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det er GALSKAP å bruke mer en 1000kr på noen i julegave. Føler at det dreier sitt for mye om penger da rett og slett. :julemotstander:

Jeg kunne glatt ha brukt 1000,- på gaver til mannen og kjøpt noe som han virkelig ønsket seg. (Men jeg vil ikke, for da risikerer jeg at han kaster bort 1000,- på gave til meg som jeg ikke ønsker meg. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 17:21   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det er GALSKAP å bruke mer en 1000kr på noen i julegave. Føler at det dreier sitt for mye om penger da rett og slett. :julemotstander:

Ellers så varierer summene vi bruker veldig.

Det kommer kanskje an på hvor mye penger en har og hvor ofte en gir bort noe?
Jeg bruker glatt 1000 kr på Bergansregnsett (på salg) til svigers når jeg vet at det er det de trenger. På samme måte gir jeg med glede DVD-spiller til mine foreldre, om det er det de mangler og ønsker seg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 17:28   #23
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Det kommer kanskje an på hvor mye penger en har og hvor ofte en gir bort noe?
Jeg bruker glatt 1000 kr på Bergansregnsett (på salg) til svigers når jeg vet at det er det de trenger. På samme måte gir jeg med glede DVD-spiller til mine foreldre, om det er det de mangler og ønsker seg.

Nei jeg tenker at de fleste har penger til å kjøpe seg det de vil selv. Greit nok det er hyggelig med jul og gi gaver og sånt, men jeg ser ikke poenget med at det skal være så dyre gaver. Man "bestiller" jo ofte også gaver av hverandre for skal man bruke så vanvittig med penger på gaver selv, så må man jo få noe nyttig tilbake.

Jeg bare liker ikke sånn det har blitt.. rett og slett. Jula dreier seg altfor mye om ting.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 17:32   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Til nieser og nevøer har beløpet sunket fra 500,- til 300,-, for de er i ferd med å doble seg i antall.

Nære vennebarn regner jeg på lik linje med nevøer og nieser, så de får også til ca 300,-. Dette gjelder bare to-tre barn, som jeg er "liksomtante" til.

Andre vennebarn får til ca 200,-.

Ikke noe fast beløp til poden. Det kommer an på hva vi mener han trenger. Jeg kan altså gjerne kjøpe noe til 500,- ett år, og til 2000,- det neste.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 17:33   #25
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

I fjor satte jeg og mannen grense på ca 500 for gave til hverandre, og prøvde heller å få til personlige og jomantiske gaver. Det var faktisk ganske vanskelig. Og veldig koselig.

Egne barn: 500-1000 kr
Foreldre: ca 500 kr per par
Søsken: ca 200-300 kr (Men har snakket om å avtale gavestopp til de med barn. Vi får se)
Niese/nevø: 200-300 kr
Venners barn (kun få): 100-200 kr
Fadderbarn: ca 300 kr

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 17:52   #26
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Vi pleier å kjøpe ca følgende:

Barn: ca 1000 per stk
Hverandre: ca 1000- 3000
Foreldre: ca 1000 per par
Søsken: ca 500 per par
Nieser og nevøer: ca 500 per barn (har bare 3 stk da)
Bestemor: ca 3-400 kr
Tante: ca 300 (har et helt spesielt forhold til henne, kjøper ikke til alle tanter/onkler)
Fadderbarn: ca 300

Kommer fort opp i 13-14000 kr i julegaver.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:02   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Foreldre: 300-500 pr par. Noen ganger mindre.
Barn: Kommer an på hva de trenger.
Søsken: Ca 200-250.
Nevøer og nieser: 200-300

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:18   #28
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Jeg har ingen nieser eller nevøer.

Barna: ca 500 kr til hver
Til min mann: ca 500 kr
Min mor: 300-500 kr
Besteforeldre: ca 200 kr til hver
Mine to fettre: ca 200 til hver
Min onkel: ca 200
Barn av venner: 100-200 kr

Liten familie.
Mannen kjøper til sine foreldre og sine søsken.
Gavene ligger nok på ca 500 kr.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:29   #29
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei jeg tenker at de fleste har penger til å kjøpe seg det de vil selv. Greit nok det er hyggelig med jul og gi gaver og sånt, men jeg ser ikke poenget med at det skal være så dyre gaver. Man "bestiller" jo ofte også gaver av hverandre for skal man bruke så vanvittig med penger på gaver selv, så må man jo få noe nyttig tilbake.

Jeg bare liker ikke sånn det har blitt.. rett og slett. Jula dreier seg altfor mye om ting.

Dette syntes jeg var et litt merkelig svar.
Hvis man har råd til det så ser jeg ikke noe problem å kjøpe dyre gaver. Det er mye bedre å kunne kjøpe noe gavemottaker virkelig trenger eller ønsker seg HVIS MAN HAR RÅD TIL DET enn å ha prinsipper på dette. Det har ingenting med at julen dreier som om ting, men gleden over å gi og gleden over å kunne motta.
Men det er galskap hvis man kjøper over evne hvis det f.eks forventes eller bare for at man skal imponere.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:32   #30
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Foreldre: ca 1000 kr pr. person
Nieser/nevøer: ca 300,-
Venners barn (kun noen få): ca 200 kr
Egne barn: 1000-2000 kr
Mannen: 1000-2000 kr

Vi gir for det samme. Våre egne søsken har vi kuttet ut presang til, men gir noe symbolsk som en flaske vin og god sjokolade.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:36   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg bare liker ikke sånn det har blitt.. rett og slett. Jula dreier seg altfor mye om ting.

Jula blir hva man gjør den til. Vi kan gjerne gi hverandre dyre (nyttige) gaver, uten å ha fokus på ting i det hele tatt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:41   #32
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Vi har ingen fast sum som vi handler for. Vi kjøper såpass få julegaver (liten familie) at det blir stort sett handlet noe som vi VET at mottageren blir glad for, men så klart ikke for summer som går over alle støvleskaft.
Vi sørger for at ungene våre får for ca samme sum, men summen varierer fra år til år.
Bortsett fra ungene våre handler vi kun til foreldre, og noen venners barn så da er det ikke så farlig om gavene koster litt.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 19:13   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det er GALSKAP å bruke mer en 1000kr på noen i julegave. Føler at det dreier sitt for mye om penger da rett og slett. :julemotstander:

Jeg ser på det litt annerledes; ved å legge litt mer penger i en gave, kan jeg ofte kjøpe noe som mottakeren har mer bruk for eller setter større pris på. Jeg absolutt hater å kjøpe ræl og vil heller kjøpe få, skikkelige gaver enn mange billige. Jeg har for eksempel kuttet ut alle "venninnegaver" av typen duftlys eller gøyale bordbrikker. Jeg gir gave til nærmeste familie og noen veldig få venner, og de gir jeg skikkelige ting til, som jeg innbiller meg at ofte blir brukt.

Og før noen eksploderer: jeg mener ikke at det er et nødvendig likhetstrekk mellom fine gaver og dyre gaver, men jeg synes det er mye lettere å finne noe fint når jeg legger litt mer penger i det. Det handler definitivt ikke om at det "dreier seg om penger". Det det handler om er gleden ved å finne en gave som mottakeren setter pris på og har lyst til å bruke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 19:50   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Her ligger det på ca 2-300 kr til onkel/tantebarn.

Søsken varierer litt, men noe av det samme der og.
Foreldre ligger på rundt 500 kanskje.

Barn varierer også litt. Hittil har de vært såpass små at det har ikke vært noen store innkjøp. Men rundt 500?

Til hverandre? Tja. Rundt 1000.

Men det blir dyrt til slutt..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 19:56   #35
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Ang dyre gaver trenger det jo ikke å bety sløseri eller snobberi. I noen familier sparer man dyre innkjøp til jul, andre kjøper ting gjennom hele året.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:00   #36
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Jeg pleier å sette opp en liste over hvem jeg skal kjøpe julegave til, og da setter jeg også opp beløpet ved siden av:
Søsken/nevøer/nieser: 200-300 kr
Foreldre: 300-500 kr
Barn: varierer veldig. 500-1500 avhengig av om det er noe spesielt eller ikke.
Mann: også varierende. Rundt 1000 hvis det ikke er noe spesielt han ønsker seg.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:02   #37
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Vet ikke helt om jeg vil se det svart på hvitt.

Egne barn: 500-1000 kr.
Nieser/nevøer: 300 kr.
Foreldre: 500-1000 kr.
Venners barn: 100-200 kr.
Søsken: 300-500 kr.
Hverandre: 1000-1500 kr.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:07   #38
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Foreldre: ca 500 - 1000 kr
Søsken: 300-400 kr pr. par
Nevøer: ca 500,-
Venners barn (kun noen få): ca 200 kr
Venninner: ca 300,-
Egne barn: 1000-2000 kr
Mannen: 1000-2000 kr

Dette er fasiten hos oss.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:42   #39
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Hverandre: ca. 1000,- pr. hode, kan variere fra 0-5000 alt etter hva man trenger/har kjøpt nylig
Barna, 2 stk: 1000-1500 kanskje.
Foreldrene våre, 4 stk: 300,- pr person, evt. 600 pr. par
Søsken, Null til min søster (avtalt) og ca. 300 pr. svoger (2 stk.), det samme til eventuelle svigerinner (disse har ikke barn)
Nieser, 2 stk: 250-300 pr. stk.
Fadderbarn, 1 stk. utenom familie: 250-300.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:09   #40
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei jeg tenker at de fleste har penger til å kjøpe seg det de vil selv. Greit nok det er hyggelig med jul og gi gaver og sånt, men jeg ser ikke poenget med at det skal være så dyre gaver. Man "bestiller" jo ofte også gaver av hverandre for skal man bruke så vanvittig med penger på gaver selv, så må man jo få noe nyttig tilbake.

Jeg bare liker ikke sånn det har blitt.. rett og slett. Jula dreier seg altfor mye om ting.

Jeg ser ikke poenget med å kjøpe noe billig, bare fordi det er billig. Jula kan dreie seg like mye om "jula" til tross for at man har penger til å legge litt mer ned i julegavene. Jeg går ikke etter pris, jeg går etter hva vedkommende ønsker seg, trenger eller jeg tror de har lyst på.


Sist redigert av Skremmern : 09-09-08 kl 12:11.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no