Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bunadssynder du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Bryter du de uoffisielle bunadsreglene?
Jeg dropper skjorta og går med bare BHen under vesten 4 2,35%
Jeg bruker andre sko enn bunadssko 14 8,24%
Jeg røyker eller snuser mens jeg har på bunaden 26 15,29%
Jeg drikker meg beruset mens jeg har på bunaden 19 11,18%
Jeg bruker nylonstrømper til bunaden 93 54,71%
Jeg bruker boblejakke, regnjakke eller annet "vanlig yttertøy" til bunaden 14 8,24%
Jeg bruker bunadsparaply 6 3,53%
Jeg har kraftig sminke på når jeg har på bunad 9 5,29%
Jeg bruker uoffisielle smykker til min bunad 20 11,76%
Jeg bruker kniv til min bunad selv om det ikke hører til 1 0,59%
Bunadsskjørtet mitt er mindre enn 15 cm over bakken 43 25,29%
Jeg går med ustrøket skjorte 13 7,65%
Jeg går med solbriller til bunaden 83 48,82%
Jeg har ikke bunad 21 12,35%
Jeg bryter ingen av reglene. 21 12,35%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-08, 19:51   #21
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg røykte og drakk meg brisen i TFB. Jeg brukte nylonstrømper, solbriller og jakke om det trengtes.

I TEB har jeg ikke brukt bunad. Jeg nekter å sy den ut.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:56   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg leser i artikkelen at bunadsparaply er harry. Det er jeg ikke enig i. Etter å ha sett diverse stygge reklameparaplyer og paraplyer med de underligste mønstre, synes jeg bunadparaplyene er et mye, mye bedre alternativ.

Bunadsparaply er definitivt harry. Andre paraplyer er harry til bunad, de også. Man skal selvsagt medbringe oppholdsvær når man opptrer i bunad.


Sånn på det litt mer saklige, synes jeg ensfarget, sort paraply er det eneste som – under sterk tvil – kan gå an til bunad.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:07   #23
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Bunadsparaply er eit langt betre alternativ enn dei grusomme gjennomsiktige regnponchoane som enkelte trer over bunaden sin :grøss:

Eg har ikkje bunadsparaply sjølv, altså.

Brukar nylonstrømpebukse til min bunad, men den viser ikkje pga. at skjørtet er langt

Men kva bunad kan ein bruke berre bh under vesten??

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:08   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Bruker solbriller til bunad når det er sterk sol. Ellers er jeg rimelig streit og følger "reglene".

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:13   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg bruker andre smykker og har ingen sperre på å drikke med bunad (og jeg tåler så lite så jeg blir nok full også ), ellers bryter jeg vel ingen regler. Mer ubevisst egentlig, jeg synes noen av reglene er litt vel rigide.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:23   #26
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg bruker solbriller til bunaden.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:26   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Bruker også nylonstrømper, men antar at jeg må strikke meg bunadstrømper snart. Får ikke tak i riktig farge lenger. De skal være knall røde.
Ellers bruker jeg også solbriller hvis det er sol.

  Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:36   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Ikke solbriller når sola er sterk, ikke paraply når det regner, ikke sminke.. Jeg syns hele bunadgreiene høres ut som en eneste stor unntakstilstand.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:39   #29
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg røyker og drikker og sminker meg som vanlig! Paraply bruker jeg hvis det regner, den som jeg finner for øyeblikket. Solbriller er jeg generelt flink til å glemme, men ville nok brukt det i sterkt sollys. Hodeplagget bruker jeg ikke. Alt sølv har mamma kjøpt, og det er nok kun det som skal høre til.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:47   #30
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Men kva bunad kan ein bruke berre bh under vesten??

Denne, f.eks.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:48   #31
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg bruker nylonstrømpebukser til bunaden, helst så tykke som mulig, og jeg bruker gifteringen i tillegg til bunadsølvet. Ellers er jeg nøye på å ikke bryte reglene.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:48   #32
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Hm. Jeg får ikke på meg bunaden, jeg - fikk den til konfirmasjonen i 1989.
Også den gangen var jeg over 170cm høy, men ikke mer enn ca 55 kg... Jeg får den såvidt på meg, men den skal syes ut...
Men jeg har brukt solbriller til den, ja - og ullundertøy under

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:51   #33
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg har røykt og drukket i bunad, jeg har gått med kinasko til bunad, og bunaden er nesten fotsid. Solbriller bruker jeg selvsagt hvis det er sol, og krageknappen min er et arvestykke, og er ikke en del av det offisielle sølvet til min bunad. Og jeg kommer til å begå flere bunadssynder så snart bunaden passer igjen, enten ved at jeg blir smalere, eller det mer sannsynlige alternativet, at bunaden gjøres videre.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:54   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg krysset på at jeg "drikker meg beruset mens jeg bruker bunaden". Det betyr ikke at jeg gjør det imorgen, men jeg har gjort det før, altså uten barn tilstede.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:03   #35
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg bruker ikke hodeplagget, jeg ser rett og slett sinnsyk ut i det.....
Også har jeg for langt skjørt, burde strengt tatt få lagt det opp da det er litt i lengste laget å gå med.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:06   #36
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Bryter tre av dem jeg.

Bruker uoffesielle smykker. Jeg mangler øredobber og ring som hører til bunaden, og har derfor på meg noe annet. Men originale øredobber skal anskaffes.

Bruker nylonstrømper. Skjørtet på min er så sidt at det ikke vises hva jeg har under alikevel.

Og så bruker jeg solbriller når det trengs. Er fryktelig lyssky, så jeg bare må.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:13   #37
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Solbriller, nylonstrømper, og masse sminke er mine bunadssynder.....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:15   #38
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg har visst for lang stakk, men jeg har ikke sett beltestakker som går 15 cm over bakken. Tror ikke det er så pent. Ellers er jeg veldig bunadslovlydig!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:22   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg er bunadsnazi, men nylonstrømper er et must. (Jeg tåler ikke ull.) Solbriller er også et must her på solkysten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:31   #40
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Har for lang stakk (Det visste jeg ikke!) og bruker ikke lua som hører til. Ellers er det vel greit

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no