Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Mønster til pepperkakehus på nett?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-07, 11:39   #21
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

For morro skyld, her er fjoråres ikke helt stilrene hus.

Kjempefint.
Skal huske det med dropsene ja.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:41   #22
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Jeg bruker kjærlighet på pinne når jeg lager "blyglassvindu", i rødt, gult og grønt, og selvfølgelig med lys inne. Jeg knuser kjærlighetene først og drysser på pulveret. Min erfaring er at dette ikke kan steke med hele tiden, fordi da blir det brent. Jeg husker ikke helt, men tror jeg lar "pulveret" steke med i max 4-5 minutter. Det avhenger av ovnsvarmen også. Glassvinduene må heller ikke bli for tykke, for da slippes ikke lyset ut like godt og det blir ikke like pent. Jeg er perfeksjonist, så dette har jeg testet ut. Slik blir det seende ut.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:43   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Oj i jøssenavn, det der var flott.
Hva er det du har oppå? Ser ikke ut som vanlig melisglasur.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:44   #24
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Var det ikke noen her inn på FP som lagde et utrolig flott slott i fjor til jul? Husker ikke hvem det var dessverre.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:49   #25
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj i jøssenavn, det der var flott.
Hva er det du har oppå? Ser ikke ut som vanlig melisglasur.

Takk! Dette huset er fra noen år tilbake. I fjor lagde jeg en liten landsby med kirke. Ungene fikk pynte alle de små husene, men kirka fikk de ikke røre. Den var mitt prosjekt.

På taket her har jeg sukkermasse. Eller er det ikke det det heter? Jeg husker ikke hvordan jeg lagde det heller, men det var et veldig behagelig materiale å jobbe med, bare man ikke holder på så lenge at det begynner å tørke. Eller vent, det var et år tidligere. På dette huset har jeg brukt royal icing.

En annen enkel måte å lage "blyglassvindu" på, er å rett og slett ta gelatinplater og feste på innsiden med litt melis.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:50   #26
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Takk! Dette huset er fra noen år tilbake. I fjor lagde jeg en liten landsby med kirke. Ungene fikk pynte alle de små husene, men kirka fikk de ikke røre. Den var mitt prosjekt.

På taket her har jeg sukkermasse. Eller er det ikke det det heter? Jeg husker ikke hvordan jeg lagde det heller, men det var et veldig behagelig materiale å jobbe med, bare man ikke holder på så lenge at det begynner å tørke.

En annen enkel måte å lage "blyglassvindu" på, er å rett og slett ta gelatinplater og feste på innsiden med litt melis.

For et nydelig hus!
Kunne du lagt ut oppskriften på sukkermasse hvis du finner den?
Og finnes det gelatinplater i andre farger enn hvitt?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:51   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Kan du ikke komme hit og lage pepperkakehus? Jeg har aldri laget det fra bunnen av før, har bare kjøpt sånne sett. :lat og tiltaksløs:

Synd de ikke selger farget gelatin lenger, hvorfor gjør de ikke det? Før hadde de feks. rosa gelatin med bringebærsmak.
Sukkermasse har jeg lest om i Cacas-hefter men ikke prøvd å lage enda. Men det er veldig flott på kaker og slikt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:52   #28
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

For et nydelig hus!
Kunne du lagt ut oppskriften på sukkermasse hvis du finner den?
Og finnes det gelatinplater i andre farger enn hvitt?

Jeg endret litt på det forrige innlegget mitt, jeg innså at det var royal icing jeg brukte på det huset.

Gelatinplater tror jeg kun er blanke.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:53   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

http://cacas.no/tips/Oppskrifter/oppskrifter.htm

Her står det oppskrift på sukkerpasta, det er vel det samme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:54   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg endret litt på det forrige innlegget mitt, jeg innså at det var royal icing jeg brukte på det huset.

Ah. Men jeg fant oppskrift på det også på den siden jeg linker til over her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:59   #31
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Elin sitt var noen hakk penere enn mitt..... Jeg tror jeg skal lage skikkelig "icing i år" selv når barna pynter er det jo mer kontrollerbart.

Jeg ser jeg får eksprimentere litt med drops, mengde og ikke minst steketid.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 13:06   #32
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Var det ikke noen her inn på FP som lagde et utrolig flott slott i fjor til jul? Husker ikke hvem det var dessverre.

Det var Teofelia som hadde lagd slott. Sjekk her: http://www.foreldreportalen.no/forum...=pepperkake%2A

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:18   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Ang gelatin: Det fins da tusj! Ungene spiser jo ikke gelatinen uansett.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 18:41   #34
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?

Her har vi store planer om å lage et eget design på pepperkakehuset i år, så jeg ser veldig gjerne flere bilder!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no