Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken dag får ungene påskeegg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilken dag er det utdeling/jakt på påskeegg hos dere?
Lørdag før palmesøndag 5 3,16%
Palmesøndag 1 0,63%
Mandag, tirsdag eller onsdag før skjærtorsdag 7 4,43%
Skjærtorsdag 26 16,46%
Langfredag 10 6,33%
Påskeaften (såklart) 97 61,39%
1.påskedag 3 1,90%
2.påskedag 0 0%
De fylles hver dag 2 1,27%
Har ikke tradisjon med påskegg 1 0,63%
Annet 6 3,80%
Deltakere: 158. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-13, 09:27   #21
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Påskeaften her også. Men jeg er også vokst opp med at vi fikk det Påskemorgen, altså 1.påskedag.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 09:29   #22
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Har vanligvis gitt påskeaften, men ser av FB at det ble ikke sånn for ungene i år.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 09:33   #23
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Utdeling av påskeegg er på påskeaften her også.

Jonas har tidligere fått en liten ting i egget i stede for godis. Han har fått pokeballer, pokekort etc. i år blir det en kurv jordbær og en kurv med blåbær. Greit med en som ikke liker godis.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 09:56   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Siden det nå var en spørreundersøkelse så bestemte jeg her og nå at de får det i morgen. Jeg gir det når jeg føler for det, rett og slett.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 10:00   #25
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

påskeaften til vanlig, men noen ganger langfredag. Tror det blir langfredag i år.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 10:00   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Egg ble gjort klare nå i stad. De legges på trappa i ettermiddag, etterfulgt av at det ringer på døra, men 'det er ikke noen der', for påskeharen har sprunget videre.

Vi tenker de skal fordele innholdet litt utover påsken, og ha noen dager å gå på. Siden jeg ikke er vant med noe slikt hjemmefra, så satte vi bare en dag som passet oss.

Nå er det bare minstemor da som ikke vet at mamma er påskehare/tannfe/julestrømpenisse, men den kosen skal hun få ha litt til.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 10:08   #27
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Vesla fikk egget sitt av påskeharen i går. Vill oppstandelse, morro å ha det på film. Det er faren som ordnet med påskehare og spor, så siden hun er hos meg påskeaften så var det like greit at han ordnet med det i går så det var klart da jeg leverte henne hos ham for noen dager.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 12:19   #28
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Mine fikk nå på lørdag. Fordi vi startet ferien da og var på fjellet. Nå er vi hjemme og de får vel påfyll på påskeaften.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 12:30   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Mine står og spiser av dem her og nå, etter å ha lett litt rundt i stua.

De er jo ikke så gamle, så mitt hint om at "på to plasser i denne stua, som ligner på hverandre, men ikke er helt like, ligger det hvert sitt påskeegg" gjorde at mannen skjønte det (de lå i hhv vugga og dukkesenga Mikro fikk til bursdagen, de er av samme type, forskjellen er altså at den ene er vugge) mens mikro sto som et spørsmålstegn, og Knerten tittet oppi den ENE lekekassen som står her, tenkte at de to dukkene ligner på hveravdrem kanskje på dem? Er de på loftet, kanksje? før han tilslutt fant det ene ved en tilfedighet, og ved litt rettledning av tankene da skjønte hvor det andre var og fikk veiledet sin søster til å finne det...

De får påfyll underveis, men jeg øve opp "sparegenet" ved å forklare for Knerten at om han ikke spiser alt, så er der noe igjen når han står opp i morgen og ser barnetv før vi andre står opp. Derfor ligger det i hans egg igjen en sjokoladebit. I hennes ligger der 1,5 sjokoladebit og en liten karamell, så det kan jo være at "den som ikke spiser alt den andre spiser, ender opp med å ha mer senere"-lærdommen også kan inntreffe, sakte men sikkert...

I år blir det som så at det som ikke spises etter middag (tidlig formiddag nå, fordi vi skal bort til middag (som serveres klokken to, for at vi skal få tid til å være der og sånn, det er altså mine foreldre som vil ha tid med barnebarna, så vi kommer nok hjem til leggetid) får man kose seg med neste morgen, så etterfylles det på ettermiddagen igjen, en liten dose daglig heller enn fullt egg en dag, for to stykker som enda har et stykke igjen i å øve opp evnen til å begrense seg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 14:01   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Jeg tenker på påskeegg som godteri for påskeferien, og Poden fikk sitt i dag (vi startet ferien i går). Så får han fordele det utover uken som han vil. Jeg er ikke vant med leting etter egg selv, og har heller ikke innført den tradisjonen, så han fikk det bare overlevert.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 14:41   #31
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Ungene får to påskeegg hver, et hos farmor og farfar på hytta, og et hos bestefar og mormor hjemme hos dem. Så når de får dem avhenger av hvilken del av påsken de er hvor. I år har de fått på hytta allerede, og så får de påskeaften fordi de overnatter hos mine foreldre da.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 14:42   #32
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Påskeharen gjemmer egg i hagen alt etter som hvilken dag som passer best for oss. Jeg husker dessuten fra da jeg var barn at det beste var å få egget tidlig for da hadde jeg godter i hele påsken, ikke bare de siste dagene.

I år ble det seks egg, men kun to av dem var med godter, resten hadde dilldall og skylandere i seg. Minsten har ønsket deg den siste Skylanderkjempen - magielementet - siden jul og den kom i salg i begynnelsen av mars. Skolegutten fikk et med iTuneskort i. Det egget visste han ikke om, ellers var han med på å ordne de tre andre og gjemme dem i hagen. Godterieggene var påskepresang fra mommo og moffa. Vanligvis får de to egg hver. Det årlige egget fra mommo og moffa, samt et til hver av dem fra oss og som gjerne innholder noe annet enn godteri.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 14:56   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Vi har hverken voldsomme egg eller tradisjoner på dette, men tenker at de får det lørdag (altså påskeaften).

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 15:05   #34
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Påskeaften såklart.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 15:06   #35
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Mine får ikke påskeegg enda, men jeg er vokst opp med å få på påskaften - istedenfor lørdagsgodt når barnetv kom på. Når ungene er store nok til å skjønne det med snop og den slags har jeg lyst til å lage skatte/rebusjakt, og det blir nok påskaften.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 16:28   #36
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Det ble visst i dag han fikk, naboen kom bort med påskeegg, Snille naboen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 16:36   #37
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Tja. Jeg tenkte først hun kunne få det i dag, men så kom jeg aldri så langt. Kanskje i morgen?

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 17:35   #38
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Gutta har fått svenske egg i dag. Det er mulig det blir med det egget. Selv om det er gjennomsiktig og ferdigkjøpt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 19:21   #39
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Jeg er selv vokst opp med å få det påskeaften morgen, og det får barna mine også. Det er selvsagt påskeharen som gjemmer det. I år er jentene i London med sin far og ny storfamilie, og hadde vel fått beskjed før påske om at det var lite sannsynlig at haren hoppet innom der. Den ene frøkna løste det elegant ved å snikkjøpe et gigantegg på Rimi da hun var der for å kjøpe noen småting for meg, skrive et rørende brev til påskeharen om at hun skulle bort og at hun hadde satt fram egg til hele familien. Haren kom selvsagt innom. Best av alt var det når egget var blitt fyllt da vi var på fjellet - og haren hadde skrevet et svar på brevet. Morsomst for mor er at de faktisk ikke har noen forklaring på hvordan det har skjedd og dermed tviholder på det de vet er en naiv tro på påskeharen og julenissen (nissen viser seg heller aldri, men fyller på mystisk vis strømper og etterlater gaver under treet) en liten stund til. De er for store, men jeg tror de tenker at det er tryggest å tro, ellers forsvinner det gode og morsomme. Søte, er de.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 19:33   #40
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?

Jeg er vokst opp med å lete fortvilt første påskedag. Påskeharen som leverte i vårt område var skikkelig god å gjemme. Hittil har vi videreført tradisjonen her. Jeg foreslo for ungene om jeg skulle høre med haren om han kunne begynne å levere på påskeaften. De syns det var en god plan, helt til et besøkende barn påpekte at man da går glipp av det vanlige lørdagsgodtet - så da fortsetter vi med 1. påskedag.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no