Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ekstra stor vaskemaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 20:24   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ekstra stor vaskemaskin

Du skjønner at du har litt flere unger enn gjennomsnittet, når du sukker henført over å finne ut at det nå finnes maskiner med opptil 12 kg kapasitet!
Denne, f.eks:
http://www.elkjop.no/product/hviteva...-wf2124zac-xee

Er det noen som har en slik en? Eller en annen med kapasitet over 8 kg?

Vi har en trofast sliter som tar 7 kg, men den sliter med både tømming av vannet (må ofte ha hjelp av en liten tupp i fronten for å tømme. At akkurat DET hjalp ble funnet ut en dag frustrasjonen var stor) og inntak av vannet. Tror det blir ny maskin i løpet av året i allefall, og da er det jo greit å tenke at jeg skal vaske en anseelig mengde klær de neste årene også. Ulempen er selvfølgelig prisen, om den er verdt det.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:27   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstra stor vaskemaskin

Kjenner ei som har ei maskin som tar 12 kg. Ho meiner ho har kommen til himmelen. Ho har då og 6 ungar, så det blir nok ein del klesvask der.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:28   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ekstra stor vaskemaskin

Vi har en fra LG med 11 kg kapasitet. Jeg syns det er fantastisk, for med 5 personer i familien er det ikke problemer å fylle opp. Men den veier tøyet og tilpasser etter det, så det går også an å vaske mindre i maskinen dersom man ikke har nok til å fylle opp.

Eneste jeg savner er en litt større tørketrommel. For nå må vi dele opp vasken i to dersom alt skal tromles. Så neste tørketrommel skal iallefall romme 8 kg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:45   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstra stor vaskemaskin

Venninnen min har. Litt stor nå når det bare er to barn som bor hjemme. Men super til dyner,yttertøy ol. Jeg husker best at de måtte ta ned karmen på døren for å få den inn i vaskekjelleren, så husk å mål først hvor bred den er.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:09   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra stor vaskemaskin

Jeg har ikke behov for så stor, har 9 kg, jeg kunne heller tenkt meg to maskiner. For da kan jeg vaske en med ull og en med undertøy og faktisk få vasken unna.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:23   #6
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Ekstra stor vaskemaskin

Jeg har 9 kg maskin og lurer egentlig på sist den gikk med helt full last. Sengetøy sorteres med lyse laken for seg, og dynetrekk med dypere farger for seg. Jeg blander ikke for mye sammen, og tenker alltid på at det er kun 60 graders vasken som tar knekken på bakterier, og derfor går alltid undertøy, T-skjorter og slik for seg på 60 grader, gensre og bukser som ikke tåler mer enn 40 grader for seg. Sengetøy og håndklær får ofte 95 graders vask, og som nevt må farger sorteres. Mopper og gulveduk går for seg. Alt i alt er det skjelden maskinen er proppfull, men når dynene skal til vask er det godt å ha stor maskin. Jeg har ikke lenger overfylte maskiner som når jeg hadde 5 kg maskin, så jeg er ganske fornøyd med 9 kg.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:28   #7
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ekstra stor vaskemaskin

Vi har en Whirlpool som tar 9 kg (den er veldig god!) og har lagt opp til enda en vaskemaskin i nyhuset så da håper jeg at jeg endelig kan komme a jour med klesvasken uten å stå flere ganger daglig.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:31   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ekstra stor vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har ikke behov for så stor, har 9 kg, jeg kunne heller tenkt meg to maskiner. For da kan jeg vaske en med ull og en med undertøy og faktisk få vasken unna.

Nå snakker vi løsningsorientert her. Vi har en med 8 kg trommel, og den er mer enn stor nok til oss 5. Jeg fått stappet uendelig mengder med håndklær og sengetøy i den ( er ikke så nøye på sortering av farger på sengetøy, har aldri opplevd avfarging annet enn de første 2vaskene ).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 21:47   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstra stor vaskemaskin

Jeg har 9 kg fra Electrolux. Veldig fornøyd, null problem å fylle den opp. :skippertaksmetoden:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 07:58   #10
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ekstra stor vaskemaskin

Jeg fikk den du linker til før jul, det er fantastisk. Nå hadde jeg to som spydde og en som tisset i senga (dobbelsenga vår, for sikkerhets skyld). Det var fort gjort å få alt gjennom, gitt. Problemet er heller at det blir alt for mye for tørketrommelen...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no