Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-12, 20:42   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Bryllupsplanleggeren min ( / ) sier at man må ha allsang. Vi er forsåvidt enig. Vi finner bare ingen potensielle sanger.

Den skal være norsk. Den skal være enkel. Den skal være fin. Det er en utendørs vielse i ( ) mai.

Forslag?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 20:43   #2
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Utendørsvielse i mai? Why does it always rain on me?

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 20:44   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Kjærlighetsvisa til Halvdan Sivertsen?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 20:47   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Ikke kjærlighetsvisa. Så godt som alle gjestene, inkludert brudeparet, er nordnorske og den er skikkelig ... oppbrukt og klisje. Noe sier meg at den ikke er like poppis i nord som i sør, for det er den absolutt første sangen alle vi har spurt til nå foreslår.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 20:51   #5
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Hellbillies - Det finaste eg veit

Dæ æ jaddi me rart koss det kan gå te.
Tenk at du går i lag med meg.
Og om det blæs kalt, æ eg varm og heit,
for du æ den finast eg veit.

I granskande skin frå ei gatelykt,
æ 'kji alt like trygt.
Og spør du meg no, bi eg heilt i beit:
Koffår den finast eg veit?

Men når dyna varmar kring oss båe to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.

Kor eg henta alt motet frå
Kan 'kji eg forstå.
Men ein ting veit eg klart og greit:
At du æ den finast eg veit.

Nei, at eg skulde ha slik tur, det æ 'kji te å tru!
Når alt va slutt, og eg skull gå, ved døra der stod du!


(Kilde: youtube.com)

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 20:53   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Vi skal ha gjestene til å synge dette. Det blir fort kleint så jeg tenker egentlig at man gjerne kan bevege seg vekk fra de mest typiske kjærlighetssangene. Et annet tema går også fint.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 20:55   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Et liv för mig (The Real Group)?

Denne ble sunget som solo i vår vielse, men kunne kanskje fungert som allsang?

Kan jag få skänka dig en ton
Och samtidigt dela den med dig
En önskan jag har och jag känner ditt svar
Vi behöver inga ord

Kan jag få skänka dig min tid
Och vill du sen dela den med mig
I säkert förvar nu mitt hjärta du har
Och varje stund jag är med dig
Så vet jag att min dröm har blivit sann

Ref:
Ett liv för mig är ett liv med dig
Doften av dig hår, varje liten tår
Gör mig mera säker på
Att ett liv för mig är ett liv med dig
Jag kommer alltid, alltid att älska dig

Kan jag få skänka dig en ros
En vacker och annorlunda ros
Den finns bara i vår blomfantasi
Men varje morgon slår den ut

Kan jag få skänka dig en ton
Som alltid ska spela inom dig
Försiktig men fri klingar vår melodi
Och när den stilla flyter bort
Då vet vi att vår dröm har blivit sann

Ref:
Ett liv för mig är ett liv med dig
Doften av dig hår, varje liten tår
Gör mig mera säker på
Att ett liv för mig är ett liv med dig
Jag kommer alltid, alltid att älska dig

Ett liv för mig är ett liv med dig

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:01   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Mitt hjerte er ditt, Prøysen/Ferlin

Mitt hjerte er ditt
Tekst: Nils Ferlin
Musikk: Geir Holmsen
Oversettelse: Alf Prøysen

Kjærlighet kommer og kjærlighet går,
ingen veit vægen vi vandre,
men din vil je vara i dager og år,
je vil itte sjå på andre.

Mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt,
og visa med seljelyd låter.
Min glede er din, din glede er min,
og sorgen er min når du gråter.

Kjærlighetsrosa er frodig og sterk,
den kæin få knopper og blømme.
Kjærlighetsrosa er skaperens verk,
det ska vi æiller forglømme.

Mitt hjerte er ditt ... osv.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:07   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

En solskinnsdag - postgirobygget

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:08   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

En solskinnsdag - postgirobygget

Nå snakker vi! Den kunne absolutt fungert - men jeg er usikker på om den er så godt kjent i generasjonen over oss.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:15   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

No livnar det i lundar?

Ikke den ultimate kjærlighetssangen kanskje , men det er en vårsang, alle kan den, den er lett og synge og alle er vant til å synge den som allsang, så den kan faktisk funke sånn gjennomføringsmessig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:16   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

No livnar det i lundar?

Ikke den ultimate kjærlighetssangen kanskje , men det er en vårsang, alle kan den, den er lett og synge og alle er vant til å synge den som allsang, så den kan faktisk funke sånn gjennomføringsmessig.

Edit: Nå leste jeg gjennom hele teksten. Det ble kanskje litt i overkant religiøst utover versene.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:16   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Den kunne også fungert. Absolutt. Men den er vel religiøs, er den ikke? Spiller ingen rolle for oss, men spiller vissnok noen rolle for den som skal vie oss.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:18   #14
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Kom mai du skjønne milde? Fremdeles ikke så veldig romantisk, men syngbart for alle generasjoner.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:18   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Utendørsvielse i mai? Why does it always rain on me?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:31   #16
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Jeg liker Paminas forslag.

pippo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:34   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Jeg har vært i vielse der allsangen var den Hellbillies-sangen som det foreslås over her, og det var totalt krise. Jeg hadde aldri hørt sangen før, og hadde ikke mulighet til å synge med. Halvveis i første vers avbrød pianisten seg selv og hadde en liten tordentale til alle oss som ikke sang, men det ble igrunn ikke så mye bedre etterpå. Så det ble vel mer eller mindre en solosang.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:36   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Danse mot vår.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:39   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Danse mot vår.

Blir ikke den veheldig lys et sted inni der?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:41   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sang passer som allsang under en vielse?

The Carpenters, Close to you! Finnes den i oversatt versjon?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no