Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Uventede julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du eller ungene fått eller gitt noen uventede julegaver i år?
Ja jeg eller ungene har gitt en eller flere 30 27,52%
Ja jeg eller ungene har fått en eller flere 48 44,04%
Jeg synes det er helt uproblematisk å få slike gaver 22 20,18%
Jeg synes det er litt ubehagelig å få slike gaver 48 44,04%
Jeg synes det er en skikkelig uting å få slike gaver 2 1,83%
Nei jeg har verken gitt eller fått slike gaver i år 28 25,69%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-10, 11:26   #41
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg liker godt å gi litt uventede gaver, gjerne hvis det er noen jeg har satt ekstra pris på det året eller jeg bare finner noe som passer perfekt. Jeg synes det er veldig hyggelig når noen gjør det med meg også. Jeg regner med at alle som gir gaver utenom de etablerte mønstrene gjør det av begeistring, overflod og glede, og ikke fordi de planlegger å bli snurte om de ikke får noe igjen.

Enig i dette. Jeg synes det er hyggelig å gi folk en oppmerksomhet og venter på ingen måte noe i retur.

Litt større, ordentlige gaver mellom familiemedlemmer og nære venner synes jeg det er veldig ok om man avtaler på forhånd. Og når det gjelder julegaver mellom barn (som er mer enn en liten ting man har laget etc) synes jeg også det er mest realt å avtale på forhånd for barna sin skyld - mine gutter synes det er leit å få uten å kunne gjengjelde om venner kommer med gaver.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 11:33   #42
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uventede julegaver

Her dukket det opp to fullstendig uventede julegaver i postkassen i går. De var så uventet at de slettes ikke var til oss engang, men til to gutter med navn Anders og Thomas. En pakke til hver.... Noen har vært her og puttet de oppi vår kasse ved en feiltakelse og jeg aner rett og slett ikke hvem som skal ha dem, eller hvem de er fra!?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:09   #43
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uventede julegaver

Deler dere poststativ med flere amor?

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:24   #44
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uventede julegaver

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Deler dere poststativ med flere amor?

Nei. Vi gjør ikke det og i tillegg har jeg forholdsvis god kontroll på de få naboene som finnes rett ved oss, og det finnes ingen med de navnene her. Jeg forstår ingenting.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:30   #45
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Uventede julegaver

Snuppa gav en litt eldre nabo jente en gave, tror nok de hadde en ekstra gave liggende for hun kom tilbake med en gave

__________________
Mamma til 2 prinsesser født 2006 og 2009
mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:59   #46
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Uventede julegaver

Turbo fikk fre ei i klassen siste skoledag ,uten at det var avtalt. Jeg synnes det er en sikkelig uting...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:59   #47
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg og ei venninne har spleiset på en gave til ei nysingel venninne. Jeg håper at hun ikke åpner den i familieselskapet. Jeg går ut fra hun skjønner at det er fordi hun trengte dette, og ikke fordi vi vil ha gaver i retur.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:03   #48
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uventede julegaver

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Nei. Vi gjør ikke det og i tillegg har jeg forholdsvis god kontroll på de få naboene som finnes rett ved oss, og det finnes ingen med de navnene her. Jeg forstår ingenting.


Så rart. Kanskje det er et gatenavn/veinavn i området som ligner forveksling likt deres med samme husnr?
Evt at det er noen i området med samme etternavn som dere?

Eller kanskje gjør litt gjøn med dere?

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:16   #49
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uventede julegaver

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Så rart. Kanskje det er et gatenavn/veinavn i området som ligner forveksling likt deres med samme husnr?
Evt at det er noen i området med samme etternavn som dere?

Eller kanskje gjør litt gjøn med dere?

Ja... jeg aner virkelig ikke. Vårt gatenavn har nok ikke likheter med så mange andre i all den tid vi bor i Englekorveien og det ikke finnes noen veier i mils omkrets som kan minne om dette.

Jeg skjønner ingenting og fortviler for det er jo to gutter som ikke får gaver som er ment for dem.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:25   #50
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uventede julegaver

Pleier å ha vin eller konfekt på lur i tilfelle vi voksne får uventede gaver. Har også et pakkelager til barnegaver.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:49   #51
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uventede julegaver

Vi har fått en, av venner jeg mener jeg avtalte med i fjor at vi skulle slutte å gi til og få fra. Ikke ubehagelig på noe vis, men vi føler jo at vi må gi noe i retur. Det rakk vi ikke før de reiste bort, så da får de en god vinflaske eller noe annet kjekt over nyttår. De er uansett ikke nøye på sånt, så det går seg til.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 15:00   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uventede julegaver

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Ja... jeg aner virkelig ikke. Vårt gatenavn har nok ikke likheter med så mange andre i all den tid vi bor i Englekorveien og det ikke finnes noen veier i mils omkrets som kan minne om dette.

Jeg skjønner ingenting og fortviler for det er jo to gutter som ikke får gaver som er ment for dem.

Kjenner dine barn to gutter som heter det, et søskenpar? Jeg ville ringt den lokaleavisen og bedt dem sette det inn der, jeg. Står det avsender da?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 15:14   #53
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uventede julegaver

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kjenner dine barn to gutter som heter det, et søskenpar? Jeg ville ringt den lokaleavisen og bedt dem sette det inn der, jeg. Står det avsender da?

Nei.. ingen av barna kjenner søskenpar som heter det som står på pakkene. Hver for seg har vi mange alternativ, for navnene er mye brukt. Forslaget med å ringe avisen var bra! Det skal jeg gjøre. Tusen takk!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 19:56   #54
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Takker forresten for denne tråden. Like etter at jeg oppdaget den, oppdaget jeg at det hadde kommet en gave til en av ungene. Og da slo det meg at det jammen ikke er sikkert den er den eneste. Så jeg fløy på butikken og kom ut med en bærepose beyblades. De har fått bein å gå på for å si det sånn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:48   #55
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uventede julegaver

Når poden kommer hjem lille julaftenkveld med pakke fra en kamerat han nesten aldri er med så blir jeg faktisk litt gretten. Spesielt siden jeg er ferdig med all handling og har ingen planer om å dra i butikkene for en liten presang.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:58   #56
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Når poden kommer hjem lille julaftenkveld med pakke fra en kamerat han nesten aldri er med så blir jeg faktisk litt gretten. Spesielt siden jeg er ferdig med all handling og har ingen planer om å dra i butikkene for en liten presang.

Hvorfor bli gretten? Du trenger jo ikke kjøpe noe tilbake. Kan ikke folk bare bli glad for gaver istedenfor sure fordi de føler de må kjøpe noe igjen?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 22:12   #57
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg er veldig enig med Elisabet. Kan man ikke bare ta en gave for en gave og ikke som et ledd i en eller annen transaksjon? Hvis jeg gir noen en liten overraskelsesgave lille julaften, da venter jeg ikke noe tilbake. Men jeg forventer at folk er voksne og vettuge nok til å ikke bli sure for initiativet. Det får da være måte på grinete millimeterrettferdighet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 01:12   #58
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uventede julegaver

Det er jo noe helt annet med voksne enn barn altså, så jeg er helt enig med deg, Busy. Jeg blir ikke gretten, men jeg hadde heller aldri droppet å fremskaffe en gave til ei veninne av datteren om dette skulle ha skjedd her.
Jeg ser for meg at det hadde blitt ganske trist både for venninnen og datteren i grunnen.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 10:19   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Når poden kommer hjem lille julaftenkveld med pakke fra en kamerat han nesten aldri er med så blir jeg faktisk litt gretten. Spesielt siden jeg er ferdig med all handling og har ingen planer om å dra i butikkene for en liten presang.

Og jeg blir lei meg og gretten av å lese sånt som dette. Ja, litt sint, faktisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 10:22   #60
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uventede julegaver

Det er trist at du tror han bare gir en gave fordi han vil ha noe tilbake, ikke fordi han ønsket å gi.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no