Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Uventede julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du eller ungene fått eller gitt noen uventede julegaver i år?
Ja jeg eller ungene har gitt en eller flere 30 27,52%
Ja jeg eller ungene har fått en eller flere 48 44,04%
Jeg synes det er helt uproblematisk å få slike gaver 22 20,18%
Jeg synes det er litt ubehagelig å få slike gaver 48 44,04%
Jeg synes det er en skikkelig uting å få slike gaver 2 1,83%
Nei jeg har verken gitt eller fått slike gaver i år 28 25,69%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-10, 22:38   #21
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg fikk plutselig mld fra en venninne som lurte på når vi skulle overlevere gaver. Jeg trodde vi hadde sluttet for et par år siden...

Mei, gavene fra dere var ikke uventet altså! Men vi hadde ikke kjøpt enda, helt sant!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 22:41   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg var over med en gave til naboen forleden som takk for hjelpen for endel ting i året som snart er over.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 23:04   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uventede julegaver

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

.
Mei, gavene fra dere var ikke uventet altså! Men vi hadde ikke kjøpt enda, helt sant!

Det vet jeg vel.

amo; Kan jeg få se bilde av strikkede gnomer?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 23:08   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg trodde vi hadde en avtale i familien at vi ikke gir gaver til hverandre. Vel - i år har gutta fått tre overraskende gaver. Jeg løp og kjøpte gjengave til de to minste vi fikk fra. De andre fikk et "å så hyggelig, men beklager, jeg har ikke noe til dere."

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 00:02   #25
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg syns ikke det er så problematisk nei.
Men nå skjer dette mellom voksne enn så lenge da, og da har jeg noen flasker med vin på lur, og noen små oppbevaringsbokser som jeg gjerne slenger i pakken med litt hjemmelaget julebakst, eller noe annet godt.

Jeg måtte ut og kjøpe et par smågaver i dag til noen jeg plutselig fikk nyss i at kom til å gi oss gave, men ingen krise.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 00:05   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Ja, jeg har nok gitt et par litt uventede gaver. Den ene familien leverte gave til oss dagen etter, men det var jo ikke nødvendig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 00:47   #27
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uventede julegaver

Ikkje endå i alle fall. Skulle det komma noko til ungane frå venner har eg alltid noko på lur i "bursdagskassen", men her vert det avtala på førehand heldigvis. Kjem nokre vaksne med noko, får dei ein pose nysteikte rundstykker til julafrokosten med heim. Eg stresser ikkje med å kjøpa tilbake, særleg ikkje no når eg er ferdig med julahandling for i år.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 00:51   #28
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg fikk en i dag, og det er helt greit. Jeg vet at vedkommede som har gitt den er veldig under gjennomsnittet opptatt av å få tilbake. Jeg gjengjelder ved en annen anledning!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 02:23   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Ikke kommet så langt, men kommer til å gi en uventet en.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 02:34   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg har både gitt og fått. Selv om jeg skjønner det, er det i grunnen ganske trist at man ikke skal kunne gi en gave uten at folk blir stressa og mååå kjøpe noe til giveren. Jeg har nå sittet og pakket inn noen koselige småpakker der mottakerne ikke aner at de får dem og ikke har noen planer om å kjøpe til meg. Jeg håper ikke de synes det er ubehagelig at jeg kommer med dem i morgen altså, dette er jo noe jeg ønsker å gi ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 06:47   #31
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Uff, nå får jeg dårlig samvittighet. Lillesøster har kjøpt en liten ting til sin bestevenninne som vi hadde tenkt å gi i dag. Og jeg vet at moren til bestevenninnen begynte julehandelen på lørdag. Kanskje det bare blir negativt om vi gir gaven, hva synes dere?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 07:04   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uventede julegaver

Har gitt noen. Juleforklær jeg har sydd selv.
Minsten fikk en i går, men giveren fikk en av meg for en stund siden. Det er ikke julegave i så måte heller, da giveren er muslimsk og ikke feirer jul. Minsten fikk en fantastisk flott hjemmeheklet lue med navnet sitt brodert på.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 08:10   #33
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg liker godt å gi litt uventede gaver, gjerne hvis det er noen jeg har satt ekstra pris på det året eller jeg bare finner noe som passer perfekt. Jeg synes det er veldig hyggelig når noen gjør det med meg også. Jeg regner med at alle som gir gaver utenom de etablerte mønstrene gjør det av begeistring, overflod og glede, og ikke fordi de planlegger å bli snurte om de ikke får noe igjen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 08:33   #34
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg kan vel egentlig bare signere Toffskij. Jeg synes at det er hyggelig å gi gaver og å få gaver, og jeg nekter å stanse jentene fra å gi vekk noe de har lyst til å gi vekk. Det er bare til nærmeste familie jeg kjøper noe dyrt. Uventede gaver til venner er hjemmelagete eller rimelige og gitt fordi vi har lyst til å gi dem noe. Om de har lyst til å gi oss noe en annen gang eller ikke i det hele tatt er helt likegyldig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 08:52   #35
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg har fått noen, og gitt noen. Som voksen synes jeg det er veldig kjekt, og absolutt helt uproblematisk.

Storebror fikk melding i går om at en av klassekameratene hans hadde lyst å komme oppom med gave. Mammaen var supersøt, og sa at hun visste at vi ikke hadde avtalt osv, men gutten hadde så lyst. Jeg er glad meldingen kom i går, for da har vi mulighet til å kjøpe en gave i dag.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 09:11   #36
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg gav to i går, men forventer ingenting tilbake. Og det sa jeg til de også, ville bare gi en liten oppmerksomhet, for jeg setter stor pris på disse damene.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 09:13   #37
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Uventede julegaver

Mellomste har gitt til noen venninner (2-3 stykker) som jeg ikke hadde avklart med foreldrene deres først.
Jeg likte det ikke, men hun hadde laget ting på sfo og pakket inn. Jeg har i ettertid snakket med foreldrene og fortalt hva innholdet er, og jeg konstarerer at hun har fått gaver igjen av to av disse, og heldigvis ser det hjemmelaget ut.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 10:06   #38
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uventede julegaver

Ja, jeg har gitt til noen voksnepersoner og skal gi noen fler.
Det er ment som en koselig overraskelse og jeg venter ingenting tilbake!
Men personlig syns jeg det er litt bale å motta slike, føler liksom at jeg må gi noe tilbake og blir stresset over at jeg ikke har noe .... rar som jeg er, og tydeligvis full av dobbelmoral.

Jeg hadde ikke ordnet med at knøttet skulle ha gitt uventede gaver til sine venner. Der syns jeg det er best for alle parter at slikt blir avtalt på forhånd.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 10:07   #39
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uventede julegaver

Jeg har ikke gitt noen uventede gaver, men ungene ville så gjerne gi små gaver til noen venner. Vi hadde det kjempekoselig med at de plukket ut små ting i lekebutikken og pakket inn selv etterpå og en liten runde med gaveutlevering etterpå. Jeg sa til ungene at de ikke kunne vente å få noe tilbake, men at det var gleden ved å gi som var viktig. De har fått tilbake fra noen og ikke andre og det synes jeg er helt greit. Når jeg gir en uventet gave så forventer jeg ikke å få noe tilbake. Mannen sa at på gaveutlevering så var det en moren til ei av jentene som ble sur. God jul liksom. Enda mannen presisterte når han så hvor sur hun ble når jenta hennes fikk gave at det var bare en liten ting og det var ikke meningen med noe tilbake.

Selv har jeg noen smågaver på lur hvis det skulle dukke opp noe.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 10:38   #40
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uventede julegaver

Storebror fikk en i går kveld.
Litt ubehagelig (men veldig koselig). Hadde heldigvis noe liggende, så svipper innom å gir i retur i dag.

Det mest ubehagelige var at Storebror nå kom på at han ville kjøpe gaver til alle vennene sine.

Her i huset vil jeg at gaver skal avtales, hvis ikke kan en ikke forvente å få noe igjen iallfall.
Hjemmesnekra/baka gaver syns jeg en kan gi uten avtaler.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no