Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kalenderkvaler

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 21:41   #21
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Her blir det kjøpekalender alle. Lego eller lignende.
Nekter å bruke meir enn 2-300 kr på kalender gaver. Syns det blir for voldsomt. Hørt om mange som får dvd, cd o.l. Slike gaver for vente til juleftan.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:43   #22
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Her blir det gavekalender på de to eldste. Kommer til å lage to små poser som blir fylt opp hver kveld, enten med aktiviteter eller det som de ønsker seg mest. Snuppa på 3,5 er prinsessejente, så jeg fikk kjøpt en magnetperm med små prinsessemagneter på Nille til kr 49. Storebror på 6,5 er Pokemon-frelst, så til han kommer jeg til å kjøpe en stor pakke med Pokemon-kort (60 stk til kr 169,-) og gi ham 2-3 pr dag. enkelt for mor og lykkelige barn, det er jeg overbevist om!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:03   #23
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Alle får 1. desember, lille julaften og julaften. Utenom det åpner de hver tredje dag, og hvis det er godteri i pakken, så er det tre biter, sånn at den heldige må dele. Det fungerer veldig greit.

Her og.

Begynte med det da de var fire som skulle ha pakker.

Nå er det bare de to yngste som har pakkekalender, så da er vi tilbake til en pakke til hver hver dag.

Det er småtterier på vanlige dager, et viskelær, blyant og slike ting.
Lille julaften og julaften litt større.
Men, de får julestrømpe julaften morgen, så pakkene i kalenderen er ikke store eller dyre.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:18   #24
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Vi har prøvd gavekalender en gang, og jeg hadde en skikkelig ekkel følelse. Alt for mye gaver, så det har vi ikke gjort flere ganger.
En gang kjøpte jeg ei eske med duplo, slik at hun fikk noen klosser hver dag.

Jeg har endt opp med å gjøre som mamma gjorde for oss. Kjøper en stor pose med smågodter når de har tilbud på Mega, pakker inn en og en, sånn at de får en godteri hver morgen sammen med frokosten. Samtidig som vi spiller julemusikk. De får så lite godterier ellers at jeg gjør dette med verdens beste samvittighet.

Det er den kalenderen som har slått best an hos ungene.

Har sansen for aktivitetskalender, men jeg er en impulsperson, så jeg tør ikke å love bort pepperkakebaking hvis hvis jeg har mer lyst til å gå på besøk/få besøk.

Det å gi penger til veldedighet hørtes ut som en god idè. Må tenke litt på den.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:44   #25
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Vi har "gavekalender" og de har hver sin kalender. Kalenderen inneholder både gaver og aktiviteter. Aktivitetene slår veldig godt an. Det kan være å lage vokslys, koke drops, lage pepperkaker, lage julepynt, dra på aketur, gå ut med lommelykt etter at det er blitt mørkt m.m Gavene inneholder gjerne sokker, truse/boxer, dusjsåpe, refleks, viskelær, nisse m.m Noen få dager har vi også litt snop i kalenderem.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 23:06   #26
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Jeg orker ikke en gang tenke på det. 4 barn.

Må finne på noe annet i år.
I fjor ordnet jeg til 3, og det var mer stress enn glede syns jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 23:07   #27
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Her er det tre barn i huset, og de deler på en pakkekalender. Noen dager er det fellesgave og andre dager er det gave til den enkelte.

72 pakker er alldeles uaktuelt.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 23:09   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Det blir legokalender i år, evt playmobil.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 23:18   #29
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Her kjøper jeg en Lego Castle-kalender til Herremannen og sannsynligvis en Littlest Pet Shop-kalender til Frøkna. Åpner, legger i litt for ca halvparten av dagene og de andre dagene får de 10 eller 20 kroner hver som vi samler opp og sender til Leger uten grenser som Pamina nevner lenger opp. Dvs. at ca halvparten av innholdet i kjøpekalendrene blir til overs, så får jeg vurdere om de skal få det på julaften eller om jeg skal ta vare på det og dele det ut ved ei passende anledning en annen gang. Husker ikke hva jeg gjorde i fjor.

Jeg har prøvd meg på aktivitetskalender, men jeg klarer ikke å planlegge ting som pepperkakebakst osv. Må ta det en dag det passer sånn, helst i helger, men da har jeg i tillegg det problemet at mange helger i adventstida faller bort fordi ungene er hos faren. I fjor var de bare hos meg ei av helgene i adventa.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 23:39   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Nå har jeg bestilt Playmobil kalender til gutta.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 00:04   #31
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Lurer på om jeg skal kjøpe en legokalender som gutta kan dele på, og en litt mer dillete en til Ruska. Hvor får en tak i disse her da ?
Så er planen å dele opp i allefall. Noen lapper har mine pleid å få også, gjerne i helgene når vi skal lage ting eller forberede noe. f.eks bakedag med venninna mi og hennes unger, pynting av huset, kjøp av juletre, bake lussekatter osv.
Tror vi går for nolo sin løsning hvis vi klarer å få vesla til å forstå at ikke alle skal få gave hver dag.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 13:24   #32
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har prøvd meg på aktivitetskalender, men jeg klarer ikke å planlegge ting som pepperkakebakst osv. Må ta det en dag det passer sånn, helst i helger, men da har jeg i tillegg det problemet at mange helger i adventstida faller bort fordi ungene er hos faren. I fjor var de bare hos meg ei av helgene i adventa.

Jeg har en sånn bildeholder med klipe, og små konvolutter med aktiviteter i. Jeg klarer heller ikke planlegge for 24 dager (og noen dager går bort når de er hos faren sin), så jeg har en konvolutt pr.dag, og kan være litt impulsiv.

I vår aktivitetskalender har jeg også noen dager som jeg har "tigget" aktiviteter i lag med besteforeldre, tanter og gudforeldre. Så en dag kan være bakedag hos bestemor, middag hos tante, kafebesøk med gudmor, kino med bestefar osv. Jeg har heller ikke alle dagene felles, så gutta får aktiviteter hver for seg.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 13:25   #33
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Alle får 1. desember, lille julaften og julaften. Utenom det åpner de hver tredje dag, og hvis det er godteri i pakken, så er det tre biter, sånn at den heldige må dele. Det fungerer veldig greit.

Sånn kommer vi til å gjøre det også.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:35   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Vi har hatt kalendergave de siste årene, farmor laget den som pakkene bare skal henges på.
Men jeg vurderer veldig sterkt iår å kutte det ut. Det tar altfor mye tid og penger på 48 gaver, og jeg merker en altfor stor gavemetthet når julaften kommer. Da har de lizzom pakket opp en gave hver eneste dag i 24 dager, og jeg merker en viss bortskjemthet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:49   #35
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Vi kjøper som regel en ferdig kalender på butikken. Håper vi får tak i legokalender i år.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:52   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Nå banner jeg kanskje i kjerka, men det får bare være. Jeg synes det er helt vilt å kjøpe 72 (eller 48, for den saks skyld) gaver til en kalender. Det er mange grunner til det. Men det viktigste er: Hva lærer vi ungene? En annen faktor er at det nødvendigvis må bli dyrt. Det tredje er at jeg ikke vil ha huset fullt av smått plastikkræl. Ikke vil jeg at de skal spise godteri hver dag heller.

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Jeg vil ikke at de få og få og få hver dag frem mot jul,

Jeg er helt enig.

Vi kjører aktivitetskalender. Det er ikke stress, men ting vi likevel gjør. Jeg hars tor sans for adventskalender som fenomen, men som sagt ikke for dette gavehysteriet. Gaver hører julaften til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:56   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalenderkvaler

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Har sansen for aktivitetskalender, men jeg er en impulsperson, så jeg tør ikke å love bort pepperkakebaking hvis hvis jeg har mer lyst til å gå på besøk/få besøk.
.

Det er jeg enig i. Derfor venter jeg lengst mulig med å legge lappen i. Den blir som regel lagt i kalenderlommen kvelden i forveien.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no