Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Barnebursdager

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Ber dere hele klassen i barnebursdag?
Ja, vi ber hele klassen 11 22,00%
Nei, vi ber bare jentene/guttene 32 64,00%
Vi ber ingen 1 2,00%
Dustepåll! 6 12,00%
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-08, 13:29   #21
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Vi har pleid å be hele klassen s å lenge bursdagen skal feires hjemme hos oss.
Ypperlig anledning å bli bedre kjent med jentene for meg som har gutter. Guttene møter man jo gjerne i fritiden, men det blir midre til at man møter jentene i klassen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 14:25   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Til femårsdagen inviterte vi tre gutter og én jente fra barnehagen, det var dem han lekte mest med. På skolen vår er det ikke noen fastlagt regel om at man må invitere alle (alle av samme kjønn, eller alle i klassen), men vi snakket om det på foreldremøtet, og alle var enige om at man i alle fall ikke skal invitere "nesten alle". Vi har ikke sjanse til å invitere alle 15 i klassen, ikke hvis vi skal være hjemme hos oss, i alle fall, og dessuten leker han jo med flere i den andre klassen også. Jeg ser for meg at vi kommer til å invitere 2-3 fra hans klasse og 2-3 fra parallellklassen - dersom det er en jente eller to blant dem han nevner som de beste vennene, så er det klart at de også kommer på listen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 22:59   #23
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Jeg har vokst opp med alle eller ingen som regel og ønsker å ta det med videre.

På Barnehagen har dette betydd alle jentene på avdelingen og alle jevnaldrende guttene. Det ble da de to gruppene det var naturlig å invitere. Vi har i tillegg en bursdag med venner utenom barnehagen.

Hvordan vi gjør det når hun begynner på skolen vet jeg ikke enda, mulig vi kjører en bursdag hjemme og en i lokale på skolen for klassen blir vel for stor til å invitere. 30 unger synes jeg blir drøyt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:41   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Vi hadde bursdagsfeiring i går. Han feiret sammen to andre gutter i klassen som har bursdag i oktober. Vi bad guttene i klassen pluss noen hver utenom. Ingen av oss har stor nok plass til å ha det hjemme. Vi ble tilsammen 19 barn, og dagen ble feiret på en gård. Vi er de første som feirer bursdag i klassen hans, så jeg vet ikke hva som blir gjort senere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:54   #25
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Vi har alltid bedt hele klassen i barnebursdager her, men de er ikke veldig mange i klassen, hos nr 1 var det 20 stk, hos nr 2 er det 20 stk og hos nr 3 er det 12 stk i klassen.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 00:10   #26
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Poden fikk be de han ville (men max 15 barn).
De er 57 barn i klassen / på trinnet og er delt opp i 3 grupper. Noen ganger er de delt etter disse gruppene, andre ganger deles trinnet i 2 og atter andre ganger er de delt i mestringsgrupper. Skulle vi invitert en gruppe ville det blitt Podens gruppe av de tre. Der er det ikke så mange han leker med så det ville blitt helt feil. Å invitere alle gutta på trinnet ville blitt for mange.
Poden valgte som sagt selv, og det ble invitert 13 gutter og to jenter. Disse to jentene er faktisk av de han leker mest med både på skolen, sfo og etter skoletid.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 00:42   #27
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Ikke noe som passet.

Mine ber alle av samme kjønn + de av motsatt kjønn som de er mye sammen med. I tillegg bes venner som de har utenom klassen. Svett.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 01:22   #28
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Ikke noe som passet for oss heller. I klassene til våre er det henholdsvis 45 og 44 elever, så det er relativt uaktuelt å invitere hele klassen. Alle av samme kjønn blir også i meste laget. Men vi har selvsagt barnebursdager der vi inviterer noen fra samme klasse og noen fra andre klasser.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 07:43   #29
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Jeg savnet alternativet: "Vi ber dem som bursdagsbarnet vil ha med". Uavhengig av kjønn eller antall (hvis det lar seg gjøre organisatorisk, that is )

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 08:50   #30
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Jeg ber faktisk ingen, dette pga hun har spesielle behov og det går litt av hvert i hennes gruppe ikke noe alvorlig men jeg er redd for og måtte være alene med dem oga jeg ikke hvet hvordan dem er eller om det skulle oppstå noe. Jeg kunne sikkert få foreldrene til og være her men jeg føler ikke jeg kjenner dem godt nok. Ønsker heller og treffe dem på noe annet arrangemang for sånt.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 08:53   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg savnet alternativet: "Vi ber dem som bursdagsbarnet vil ha med". Uavhengig av kjønn eller antall (hvis det lar seg gjøre organisatorisk, that is )

Jeg også.

Storesøsters klasse har over 50 elever, så å be alle av samme kjønn er uaktuelt nå etter at vi ikke lenger kan låne SFO for barnebursdager. Svømmehallbursdag blir for styrete, Hoppeloppeland for masete (og dyrt om man skal ha 25-30 gjester).
Snuppa ber altså de hun er mest sammen med. Om det blir 7-8 jenter og en gutt, ja så blir det det.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 10:21   #32
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Da storesøs gikk på barneskolen var hun alltid den eneste jenta som ble innvitert i et par av guttenes bursdag. Hun lekte med både gutter og jenter og var en ganske poppis lekekamerat blant gutta en stund. Det ble heller aldri praktisert gutt/jente eller alle- tvang. Jeg tror man innviterte de man ønsket. Og så ble det min oppgave som forelder å sørge for at de som ble sjelden bedt i alle fall ble bedt til oss.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 10:21   #33
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Det vi fikk beskjed om fra skolen er at de kan levere ut inviasjoner om det er hele klassen eller alle guttene/jentene som blir bedt. Er det bare noen få må man ordne med dette selv.

Vi ber alle guttene nå. Skulle gjerne bedt alle om vi hadde hatt mulighet til det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 10:27   #34
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Heile klassen pluss nokon fra klassen under og klassen over som han og leiker med.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 10:33   #35
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Vi har gjort litt forskjellig, invitert alt fra noen få, til hele trinnet (30 stk). Eldste ber like gjerne gutter som jenter. Eneste jeg har sagt at jeg kan blande meg inn, om jeg syns noen blir holdt utenfor. Men det har heldigvis ikke vært noe problem.

Eldste kan også bli som eneste jente invitert i gutte-bursdager.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no