Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-08, 21:50   #61
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Er det bare meg som ikke liker hjemmelaget konfekt? Eller marsipan?

Da har du ikke fått den rette konfekten
Er også mange som setter pris på å slippe å lage mange slag selv. Det fleste løser jo dette med enten å ikke ha noe særlig julekaker, mens andre kjøper ferdig. De setter uansett pris på hjemmebakst, så da er det kjekt at jeg har en tendens til å ta litt av før jul og baker ofte 9 eller 11 slag. Jeg gir f.eks bort rømmebrød som ingen andre i slekta lager lenger.

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 22:17   #62
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

  • Egne barn: 500-1000kr
  • Nevøer og nieser 300kr
  • Venners barn: 200kr (har vi blitt enige om)
  • Foreldre og svigerforeldre: 600kr til hvert par
  • Mannen min: 1000-3000kr (håper jeg får råd overraske han med en storbyhelg i år, så da faller litt på meg også )
Vi har kuttet ut å kjøpe til våre søsken og venner (kjøper til venner uten barn

siden de alltid er så snille å husker på våre søte små )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:00   #63
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Vi har ikke så stor familie så derfor går det nok litt for mye penger på gaver. Jeg ragerte veldig på dette da jeg traff mannen men etter 10 år har mye gått seg til der....
Alle skriver ønskelister, store og små, og vi bruker alltid den å kjøpe gaver utifra. Vi er alltid sammen i julen så det er stas å åpne gavene sammen.
Prøver å holde oss under 1000-lappen til hver.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:04   #64
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Vi er vel ganske lik hi. I underkant av 200 til nevøer og nieser og 400-500 til foreldre. Venner og søsken gir vi ikke til. Egne barn blir vel fort et sted mellom 500 og 1000 kroner.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:08   #65
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Egne barn: 1000-2000 kr
Foreldre (det blir 4 par, herk med skilsmesser og nye livsledsagere): ca 200 per pers.
Søsken: Avtalt at vi ikke gir noe, unntaket er min ene bror som er barnløs.
Fettere: 300-500
Mannen:1000

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:15   #66
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Eget barn-1000-1500
Venners barn- 200
nieser og nevøer-300 ca
foreldre- 500
Søsken- 300
venner: 200
mormor- 300

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 01:05   #67
lille
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 10
lille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?

Alt for mye bruker jeg desverre..

Jeg har to venninner med tilsammen 6 barn som får gaver, de får ca 100/300 kr, kommer ann på hva jeg finner, den saken er jo grei.

Besteforeldre, oldeforeldre, barn og tanter og onkler får ca 500 kr hver (ofte mer)

mine barn får 1000/1500 kr.

På lista mi er det ofte 35 mennesker, og mange av de er familie.. Så jeg har startet alt

lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no