Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan finne en fin caps?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-20, 20:28   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan finne en fin caps?

Jeg blir stadig mer vâr for sol og lys, og jeg ser jeg stadig oftere henter fram capsen. Problemet er bare at jeg ikke ser ut med caps. De ser uformelige, kantete og rare ut på hodet. Jeg liker best dem med buet brem. Men stoffet over bremmen legger seg så merkelig rundt hodet mitt. Jeg har et ganske lite hode, så jeg har alltid tenkt at capsen egentlig er for stor, selv om jeg justerer borrelåsen bak. Jeg vet ikke. Jeg så et bilde av Liva Ingebrigtsen i Dagbladet i dag. Litt ned på siden har hun på seg caps. Jeg vil at den skal sitte akkurat som det den gjør på henne:

https://www.dagbladet.no/kjendis/jeg...enrik/72642836

Jeg trenger jo ikke ha caps, et annet hodeplagg funker vel også. Har en kul stråhatt, men den egner seg ikke til transport, den blir most i bager og kofferter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 20:36   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Jeg har to Nike-treningscaps som jeg kan bruke når jeg er mye ute i sterk sol. Jeg kjøpte dem opprinnelig til løping når jeg bodde i Miami så de er noen år gamle, men sitter fortsatt bra. De er altså i materiale som passer til trening, ikke vanlig bomull etc som mange capser er i.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 20:40   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har to Nike-treningscaps som jeg kan bruke når jeg er mye ute i sterk sol. Jeg kjøpte dem opprinnelig til løping når jeg bodde i Miami så de er noen år gamle, men sitter fortsatt bra. De er altså i materiale som passer til trening, ikke vanlig bomull etc som mange capser er i.

Jeg kjøpte nettopp en fra HH på Intersport. Men den er nok av bomull. Og det var kun en standardstørrelse. Den virket ok i butikken, men jeg angrer nå.

Skal sjekke Nike.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 20:43   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Jeg har kjøpt på Husfliden, fra regntøymerket Blæst. Den er rosa og blomstrete, men finnes også i ensfarget. Den sitter veldig godt på hodet og er også vanntett. Jeg har brukt den på tur nå og trives veldig godt med den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 20:46   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg har kjøpt på Husfliden, fra regntøymerket Blæst. Den er rosa og blomstrete, men finnes også i ensfarget. Den sitter veldig godt på hodet og er også vanntett. Jeg har brukt den på tur nå og trives veldig godt med den.

Må sjekkes!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 20:50   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Blæst er capser til regnvær? Hm. Det ser i alle fall slik ut på Husflidens nettside.

Jeg er en fast bruker av caps og solhatter og tror jeg skjønner hva du mener med fasongen. De som har noe hardt under stoffet over «bremmen» blir voldsomt ruvende og rare.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 20:52   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Den fungerer godt til sol også. Jeg er, som sagt, veldig fornøyd.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 21:07   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.


Jeg er en fast bruker av caps og solhatter og tror jeg skjønner hva du mener med fasongen. De som har noe hardt under stoffet over «bremmen» blir voldsomt ruvende og rare.

Men den nye jeg kjøpte har tynt stoff der. Det legger seg i en slags kantete fasong over tinningene.

Den som Liva Ingebrigtsen har virker stivere. Derfor er den avrundet foran på hodet hennes, og det ser fint ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 21:26   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Jeg tror kanskje du bør prøve en barnecaps. Jeg kjøpte meg det i Florida en gang og det er vel egentlig den som har passet best av alle. Amerikanerne er store på caps, og du finner greit utvalg i sportsbutikker som f.eks. XXL. Mulig det er størst utvalg når det gjelder lag fra amerikanske sportsgrener, men du kan enkelt finne en med anonym NY Yankees logo (NY) hvis du ikke vil "reppe" et lag Amerikanerne kjører Youth sizes i 14-16 og noen ganger 16-18 (evt Youth XL) som passer oss damer

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 21:32   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Junior capser hos XXL

Jeg vet om mange nettbutikker som har det, sjekk f.eks. også Zalando, men endel blir det fort litt mer hassle hvis du må returnere. Hvis du vil ha tips til fysisk butikk i Oslo sentrum så gi lyd

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 21:33   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Jeg tror Izzi har et poeng. Mine capser er Damemodeller, jeg vet ikke om de er mindre i størrelse eller ikke, men det finnes mange i diverse Youth-størrelser i USA.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 21:35   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tror Izzi har et poeng. Mine capser er Damemodeller, jeg vet ikke om de er mindre i størrelse eller ikke, men det finnes mange i diverse Youth-størrelser i USA.

Jepp. Da jeg var i NY endte jeg opp med NY Rangers barnelue faktisk. Druknet i voksenluene

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 21:37   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Hun har nok Varsity, dyre - men fine. https://bogartstore.no/collections/varsity-1

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 21:51   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Tusen takk for gode tips!

Skal sjekke XXL. Jeg har ikke noe forhold til amerikanske baseballag eller basket eller hva det nå er, så merker driter jeg i.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 21:52   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hun har nok Varsity, dyre - men fine. https://bogartstore.no/collections/varsity-1

Oi. Dyre ja. Men fine!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 22:01   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Jeg mener å ha sett capser fra Holzweiler som har bøyd brem og ikke er enormt store? Jeg leter selv etter en god caps, og har lite hode, så jeg følger med i tråden. Adidas avbefaler jeg, i hvert fall.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 22:30   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Vet ikke om jeg helt har skjønt hva du er ute etter, men jeg har denne som jeg er veldig fornøyd med. Veldig tynt materiale, og ikke stiv i fronten som de ofte er.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 22:36   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Takk!

Må prøve dem på og se.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-20, 04:08   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Varsity har capser i lin, bomull, ull, cordfløyel og oilskinn. Finnes i flere størrelser. God passform. De i lin er utrolig gode om sommeren. De har egen butikk i Oslo, men selges også på Follestad b.la.

Dyre ja, men vel verdt mtp kvaliteten og tidløse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-20, 10:34   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne en fin caps?

Hm. Vet ikke om jeg har SÅ lyst på caps, egentlig.

Kanskje hvis jeg trivdes i det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no