Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kullsyremaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-20, 18:49   #41
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Vi har hatt i mange år og bruker den litt til og fra, men da bare til vann eller med en skvett saft i kullsyrevannet. Det irriterer meg at flaskene ikke kan vaskes i oppvaskmaskin.

Sodastream har noen som kan det nå. De er litt dyrere, står dishwasher-proof på boksen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 21:57   #42
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Pappa har, bruker den masse til kullsyrevann. Han kjøper av og til brussmaker til ungene. Vurderer å kjøpe en selv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 23:01   #43
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Oppdaget at det sto på min sodastrem flaske at den ikke skal brukes etter 04/20. Erfaringer med dette?

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 23:07   #44
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Har AGA sin og er strålende fornøyd. Den brukes når den har kullsyrepatron, men akkurat nå er den tom. Må fikses. SodaScream ville vi ikke ha på grunn av produksjonssted.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 23:13   #45
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Oppdaget at det sto på min sodastrem flaske at den ikke skal brukes etter 04/20. Erfaringer med dette?

Dette sier Sodastream:
En SodaStream-flaske er spesielt fremstilt til å kunne motstå det høye trykket som den utsettes for under kullsyretilførselen. Plast er et levende materiale som blir hardere med tiden. Når plasten blir for hard, kan den ikke lenger utvide seg under kullsyretilførselen. Dette er grunnen til at din SodaStream-flaske har en utløpsdato, og at den ikke kan brukes i en SodaStream-maskin etter denne datoen for å kunne garantere din sikkerhet.

Mine har ikke gått ut på dato enda så jeg har ingen erfaring.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 23:15   #46
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Jeg har brukt flasker som har gått ut på dato uten at det har skjedd noe. Men det kunne vel like gjerne skjedd noe, kanskje? Jeg har byttet dem ut når jeg har oppdaget at datoen er passert, men jeg har ikke alltid kontroll på slike detaljer.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 23:32   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Jeg har «den andre», Sodastreams fabrikkplassering gjør den uaktuell. Brukes masse når jeg husker å få bytta gasspatron, og fjerner brusabstinens. Blander med saft eller juice innimellom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 23:48   #48
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Kan ikke skjønne at merke kan ha noe å si her, de får kullsyre ned i vann, liksom.

Jeg drikker 1-2 liter kullsyrevann hver eneste dag og ville vel ødelagt armene hvis jeg skulle kjøpt alt dette vannet på butikken. Er veldig fornøyd, og nå har vi byttet ut flaskene med noen som kan kjøres i oppvaskmaskin og. Jeg hadde en tråd om det, men uten særlig mange svar. Synes det er en forskjell, men lever fint med det.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 09:42   #49
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vår er mye i bruk til boblevann, evt. tilsatt saft. Liker ikke de smakstilsetningene som selges, har dog aldri prøvd den Pepsi Max-greien. Det som irriterer meg, er at flaskene (i alle fall de vi har), ikke kan vaskes i oppvaskmaskin. Prøvde en en gang og den gikk i stykker, kan ikke skru på lokket lenger. Finnes det flasker som kan vaskes i oppvaskmaskinen?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 10:36   #50
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Jepp, det er egne som er merket at de tåler maskin. Jeg synes boblene blir litt annerledes i de, vet ikke hvorfor.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 10:37   #51
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kullsyremaskin

http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=Sodastream

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 11:31   #52
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Ser ut som at de flaskene som følger med i en pakke, ikke er de som kan vaskes i oppvaskmaskinen.
Men man drikker vel ikke av tuten på de enlitersflaskene uansett. Får heller kjøpe ekstra noen halvlitersflasker.

Men lurer på, kan man sette et glass under eller må tuten/flasken være trykket inn i beholderen for at maskinen skal virke?

Lurer på å kjøpe den som heter Spirit.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 12:28   #53
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Jeg har en Sodastreamer som er sikkert ti år gammel. Bruker den hver dag. Vasker flaskene sammen med annet som må vaskes opp for hånd.

Jeg lager bare boblevann, de som vil ha saft eller annen smakstilsetting må ha det i eget glass. Drikker aldri direkte fra litersflasken, som for øvrig gikk ut på dato i 2014. Nå venter jeg i spenning på at den skal sprenge, jeg skal alltids klare å tørke opp boblevannet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 12:37   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.


Men lurer på, kan man sette et glass under eller må tuten/flasken være trykket inn i beholderen for at maskinen skal virke?

Man skrur fast flasken, det blir litt trykk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 16:08   #55
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi bruker vår mye, til vann og blander noen ganger med saft. Pepsi max'n er virkelig ikke god, en fæl ettersmak. Guttungen liker Seven Up, men jeg synes ettersmaken der også er grusom.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 16:24   #56
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi bruker vår mest til brus i helgene, synes både pepsi og pesi max er god.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 16:41   #57
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Det som ER genialt er at man kan styre kullsyremengde selv. Jeg synes vanlig brus og annen kullsyreholdig drikke man kjøper i butikk har for mye av det. Til og med Bris er litt i overkant.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 17:53   #58
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har en Sodastreamer som er sikkert ti år gammel. Bruker den hver dag. Vasker flaskene sammen med annet som må vaskes opp for hånd.

Jeg lager bare boblevann, de som vil ha saft eller annen smakstilsetting må ha det i eget glass. Drikker aldri direkte fra litersflasken, som for øvrig gikk ut på dato i 2014. Nå venter jeg i spenning på at den skal sprenge, jeg skal alltids klare å tørke opp boblevannet.

Det blir vann overalt altså.. jeg klikket min fra maskinen får kjapt overalt og det var var overalt

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 20:44   #59
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ser ut som at de flaskene som følger med i en pakke, ikke er de som kan vaskes i oppvaskmaskinen.
Men man drikker vel ikke av tuten på de enlitersflaskene uansett. Får heller kjøpe ekstra noen halvlitersflasker.

Men lurer på, kan man sette et glass under eller må tuten/flasken være trykket inn i beholderen for at maskinen skal virke?

Lurer på å kjøpe den som heter Spirit.

Drikker egentlig ikke av dem, nei, men det har hendt det, også. Har jeg hørt. :skrape: , men noen ganger blander vi jo mixen i selve flasken, og da blir jo den smaken værende.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 20:45   #60
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Flaskene kan bli skitne etter flere års bruk selv om man ikke drikker av tuten, altså.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no