Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er 45 et «halvrundt» tall?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er 45 et «halvrundt» tall?
Ja 32 28,83%
Nei 57 51,35%
Aldri tenkt på/ vet ikke/ brokkoli 🥦 22 19,82%
Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-20, 17:34   #41
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

75 år er full stas og jubileum og verdt en feiring, og 25 år er litt ekstra det også. 35, 45, 55 og 65 er bare vanlig bursdager. Og jeg heier på alle som feirer i hytt og pine, bare gøy det, men synes det er litt rart at 45 skulle være noe ekstra.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-20, 17:37   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Om saken er at man liker å feire stort, så kan man gjøre det når man vil. Det er uansett verd en feiring. Det nytter ikke alltid å vente til noe andre synes er stort nok/rundt nok. Folk stryker ofte med lenge før den tid.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-20, 17:55   #43
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

45 er halvrundt.
25 er mer stas enn alle andre helrunde dager som kommer senere. Kvarthundre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-20, 17:56   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Det har aldri falt meg inn at 25 er «større» enn 24, faktisk. (Kun eldre. )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-20, 18:13   #45
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Jeg lurer litt på om jeg skal feire 45 års dagen min faktisk. Jeg hadde ikke 30’års lag og heller ikke 40’års lag. Kanskje jeg skal slå til om tre år da?

Sånn ellers er det vel helst en helt vanlig bursdag i mine kretser. Og det varierer litt på feiring.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-20, 18:36   #46
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Jeg feirer alle bursdager, jeg. Men det er med den nærmeste familien, og en venn eller to, enten det nå er rundt tall eller ei.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-20, 18:38   #47
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg lurer litt på om jeg skal feire 45 års dagen min faktisk. Jeg hadde ikke 30’års lag og heller ikke 40’års lag. Kanskje jeg skal slå til om tre år da?

Sånn ellers er det vel helst en helt vanlig bursdag i mine kretser. Og det varierer litt på feiring.

I mine kretser er en hvilken som helst bursdag gyldig grunn til fest og morro. Noen ganger passet det å invitere til ståhei og andre ganger ikke. De som kan kommer og oftest er festen/selskapet merket ev. gaver gis til Folkehjelpas mineaksjon e.l.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-20, 20:25   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Nei, tenker ikke på 45 som halvrundt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-20, 20:27   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

75 år er full stas og jubileum og verdt en feiring, og 25 år er litt ekstra det også. 35, 45, 55 og 65 er bare vanlig bursdager. Og jeg heier på alle som feirer i hytt og pine, bare gøy det, men synes det er litt rart at 45 skulle være noe ekstra.

Enig!

En venninne har invitert venner til å feire morens 85 årsdag. Det er verdt å feire!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-20, 00:15   #50
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Om saken er at man liker å feire stort, så kan man gjøre det når man vil. Det er uansett verd en feiring. Det nytter ikke alltid å vente til noe andre synes er stort nok/rundt nok. Folk stryker ofte med lenge før den tid.

Jeg kjenner en typisk feirer. Nå er hun godt over 80, og hun har feiret alle sine og mannens runde dager, alle halvrunde, egen pensjonistdag, mannens pensjonistdag og alle typer bryllupsdag (25, 30, 35, 40, 45, 50). Full fest med hele storfamilien, venner og naboer, fordelt over en helg. Det er mat, dessert og kaker til alle, og gjerne litt underholdning også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-20, 08:38   #51
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Nei, 45 ser jeg ikke på som halvrundt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-20, 08:59   #52
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Ei venninne av meg ble 45 i går. Hun feira stort i fjor, bare fordi hun hadde lyst - morsomste festen jeg har vært på på mange år. I går tror jeg knapt det ble kake. Men om noe skal være halvrundt så må vel alle midt-mellom-hel-tall være det? I min familie har vi knapt feiret 50 års dager en gang så jeg heier stort på alle som feirer uansett tall.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-20, 09:57   #53
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Vil man feire så feirer man, uansett om dagen er helrund, halvrund eller hva som helst.
Vil man som familie, venn og/eller gjest gi liten eller stor gave så gjør man det, uansett form på dagen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-20, 10:06   #54
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Vi betegner det som halvrundt og gratulerer kanskje litt ekstra, men de fleste feirer som en vanlig bursdag og gavene står i stil med det.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-20, 10:19   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Jeg synes alle -5-bursdager er halvrunde, men hovedgrunnen til at jeg feiret den større er at det passet sånn. 40 var mest pes, og det var altfor lenge til 50.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-20, 17:33   #56
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Det er langt mellom 40 og 50. Skjønner godt at det er en anledning til å feire ekstra. Som student hadde vi innflyttingsfest i nye vesker, så jeg forstår godt man vi feire.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-20, 00:04   #57
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er langt mellom 40 og 50. Skjønner godt at det er en anledning til å feire ekstra. Som student hadde vi innflyttingsfest i nye vesker, så jeg forstår godt man vi feire.

Jeg tror ikke jeg skjønte den siste setningen. Fest i vesker?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-20, 00:46   #58
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Litt tettere og trangere enn fest i val.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-20, 12:16   #59
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg tror ikke jeg skjønte den siste setningen. Fest i vesker?

Når noen hadde kjøpt ny veske, dette er lenge siden så det er ikke snakk om designvesker, måtte innholdet flyttes inn i den og det feiret vi med en fest.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-20, 12:26   #60
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?

I noen kulturer er vel tall som 11, 22, 33 osv sett på som spesielle? (Mener det finnes et navn på dem, men husker ikke i farta).
Jeg har ikke tenkt så mye over det, men ser nok egentlig på 45 som halvrundt nok (ovalt) til at det er litt spesielt. Hvorvidt man feirer det ekstra, er jo opp til den enkelte.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no