Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trenger inspirasjon til grillmat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-20, 11:32   #21
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Nam. Abonnerer.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 11:42   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Mannen smakte gilde baconribs i går. De var visst kjempegode.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 12:02   #23
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Vi lager en variant av den brokkolisalaten mye, men bytter ut pinjekjerner og tranebær/ granateple med solsikkekjerner og rosiner. Det er dyre råvarer, så fordi vi bruker den mye til hverdags...

Ellers liker vi pølser med smak, f.eks. bratwurst og italiensk landpølse ( de er fra Grøstad gris,men kiwi har vel ihvertfall bratwurst, tror jeg).

Barn liker å grille dessert, f.eks. banan med sjokolade i (kan bare snitte litt i skallet og stappe inn, eller pakke i folie) eller s'mores - kjeks (digestive, eller mariekjeks..) med sjokolade og marshmallows mellom.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 12:53   #24
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Vi har også noen aluminiumsformer. Fyller med halve tomater med olje og krydder eller sopp. Det blirr vel mer bakt enn grillet, godt uansett.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 14:39   #25
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Ei venninne pleier å grille halve nektariner som de har som tilbehør til kylling, det er veldig godt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 19:43   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Rett på grillen. Jeg er ikke så glad i å grille på folie eller i form, da blir det liksom mer kokt enn stekt. Mannen river seg litt i håret, da. Særlig når jeg kommer med kyllingfileter dyppet i hoisin- eller teriyakisaus.

Paprika deler jeg i tre-fire store, flate skiver og griller som det er. Søtpotet blir mye fortere mørt hvis det har litt olje på seg, ikke spør meg hvorfor. Avocado er godt med bare salt og pepper. Salt og pepper på søtpotet også. Asparges som det er. Så krydrer jeg heller etterpå.

Søtpotet på grillen var kjempegodt!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-20, 19:56   #27
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Det ungene elsker aller mest er grillspyd av lårfilet i marinade fra asiamaten. Bruker denne


Er ikke alltid så god til å komponere grillmåltid, men i dag har jeg laget potetsalat og broccoli madness salad. Brukte kewpie majones i begge siden det gir litt ekstra i forhold til smaksopplevelsen. Noen gode pølser, nevnte kyllingspyd og så kjøpte jeg spareribs. Ungene vil ha maiskolber og jeg tenkte å prøve søtpotetskiver.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-20, 11:24   #28
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Nam, så mye godt. �� Takk for tips. Skal teste det.
Vi er ikke noe flinke til å variere, her er det viktigst å bli fort mett.. Skikkelig guttefamilie, vi.
Det går i burger og stekte potetbåter i ovn. I går stekte jeg baconskiver på grillen og det gikk heldigvis fint.

Men får besøk i dag så skal grille kyllingfilet og skal prøve det tipset med å grille kokt potet med skallet på. Håper det funker med Beatepoteter. ��
Skal lage salat ved siden av, skal bruke av salaten i pallekarmen. Gøy. ��

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-20, 12:54   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Vi lagde brokkolisalaten det linkes til over her. Veldig godt, denne kommer vi til å lage igjen. Tror jeg tilpasser litt neste gang. Dropper bacon og bytter majonesen med noe mindre tungt.

Min lokale Kiwi hadde granateple til 15,- Ser det kom kommentar at det er ganske dyr ingrediens. På Meny her plerer de koste minst 25,-. Jeg kjøpte med resten her.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-20, 14:05   #30
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Jeg har akkurat krydderet en flatbird her som skal på grillen i dag, så tror jeg at jeg skal lage salat med squash, granateple og babyleaf salat, kanskje med feta også.

Jeg prøver meg som regel bare frem når jeg griller, med varierende resultater.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-20, 14:35   #31
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Jeg vil få anbefale lårfilet av kylling på grillen, det er mer fett på det så jeg synes det smaker bedre og det skal mye mer til før det blir tørt. Jeg slenger det i en bolle med soyasaus, fiskesaus, lime, sesamolje, ingefær og chili etter smak så lenge jeg har tid til, og det blir veldig godt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-20, 20:23   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Når jeg lager brokkolisalat blander jeg alltid majones med lettrømme eller yoghurt naturell.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 18:54   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg kjøpte de sticksene. Gleder meg til å teste.

De var nydelige! Kjøpes garantert igjen en av dagene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 19:32   #34
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger inspirasjon til grillmat

Denne helgen har vi grillet:

Fredag: grillspyd med svinefilet, paprika, rødløk og mais
Lørdag: surf n turf - scampi, laks og entrecôte. Bakt potet og sommerkål som tilbehør
Søndag: hjemmelaget burger - kjøpepotetsalat som tilbehør fordi lat.
Mandag: Grillet kyllingfilet som vi brukte i fajita. Brukte tacokrydder sammen med olje, marinerte en stund og griller filetene hele. Grillet løk og paprika også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no