Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Grønnsakstråd 2020

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-20, 12:10   #21
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jo, du kan så det ute i plastkasser ute i januar. Det spirer når det er klart og blir mye bedre herdet enn hvis man sår det inne da det venner seg på klimaet. Uansett hvor du bor. Selv om det kanskje ikke spirer før st.hans hos noen da. Men det er gøy å både så ute og inne.

Jeg har tomat og chili. Må vel så agurk men venter litt. Har tenkt å prøve gresskar i år men har plantet ett frø som ikke har spirt, skal gi det noen dager til ellers må jeg så nye frø. Må jo prøve seg litt fram.

Her overlever ikke løker plantet i jorda engang
Men jeg kjenner jeg er misunnelig på konseptet.
Det å så i plastkasser med lokk har jeg adoptert. Tenkte å så gulrøtter slik og se om vi får dem modne i kassa. De blir boende inne lenge da. Vurderer også poteter. Mest for moroskyld.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 12:29   #22
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Her overlever ikke løker plantet i jorda engang
Men jeg kjenner jeg er misunnelig på konseptet.
Det å så i plastkasser med lokk har jeg adoptert. Tenkte å så gulrøtter slik og se om vi får dem modne i kassa. De blir boende inne lenge da. Vurderer også poteter. Mest for moroskyld.

Gulrot kan du så kaldt i pallekarm/plastkasser med lokk. Sara Bäckmo har sådd i februar og dekket med snø, så får frøene vann når snøen smelter, og spirer når det er varmt nok. De blir herdet slik, sier hun. Har ikke prøvd selv, men tenkte å prøve neste år.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 12:34   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Gulrot kan du så kaldt i pallekarm/plastkasser med lokk. Sara Bäckmo har sådd i februar og dekket med snø, så får frøene vann når snøen smelter, og spirer når det er varmt nok. De blir herdet slik, sier hun. Har ikke prøvd selv, men tenkte å prøve neste år.

Jeg har gjort dette i flere år, det funker fjell.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 12:45   #24
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Gulrot kan du så kaldt i pallekarm/plastkasser med lokk. Sara Bäckmo har sådd i februar og dekket med snø, så får frøene vann når snøen smelter, og spirer når det er varmt nok. De blir herdet slik, sier hun. Har ikke prøvd selv, men tenkte å prøve neste år.

Vi er i april. Å så noe som helst nå betyr bruk av gravemaskin og sprengstoff. Først for å grave bort snøen også for å sprenge bort telen.
Og det er i april. Jeg måtte la sekken med plantejord stå inne i 2 hele døgn før den var såpass tint at den kunne brukes. Men jeg vet at man med hell kan så gulrøtter om høsten. Da får man samme effekt. Men vekstsesongen blir så kort at de rekker ikke å modnes.
Det er ikke hvert år bringebæra rekker å bli rød her

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 13:24   #25
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Potet er min klare anbefaling til nybegynnere. Det blir ikke enklere, nærmest garantert suksess. Bare pass på å bruke settepotet og ikke noe fra kjøleskapet. Sukkererter er også veldig bra!

Jeg hadde planlagt at årets ferie skulle være Italia i påsken , så her er det trøstesådd en del for lengst. Vi hadde planlagt å være hjemme med valp hele sommeren, men å kjøpe småplanter på hagemessa i stedet for å så selv i år.

Jeg har sådd åtte slag frilandstomat, to typer gresskar, dill, to typer persille, bittelitt blomkål, kålrot, broccoli og grønnkål inne, samt et lite brett med plukksalat til innendørsbruk, siden det er plass under plantelyset.

Ute har tæla faktisk gått i mange av pallekarmene allerede, så jeg har sådd litt spinat, reddik og rapini, under lokk med byggeplast. De siste dagene har jeg har spadd, luket og fylt på med kompost, har litt igjen å gjøre der (mange pallekarmer :svett, men skal sette jordskokk og så bondebønner i dag.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 13:32   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

LUftslottet: sår du bondebønnene rett ut eller?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 14:18   #27
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Potet er min klare anbefaling til nybegynnere. Det blir ikke enklere, nærmest garantert suksess. Bare pass på å bruke settepotet og ikke noe fra kjøleskapet. Sukkererter er også veldig bra!

Jeg hadde planlagt at årets ferie skulle være Italia i påsken , så her er det trøstesådd en del for lengst. Vi hadde planlagt å være hjemme med valp hele sommeren, men å kjøpe småplanter på hagemessa i stedet for å så selv i år.

Jeg har sådd åtte slag frilandstomat, to typer gresskar, dill, to typer persille, bittelitt blomkål, kålrot, broccoli og grønnkål inne, samt et lite brett med plukksalat til innendørsbruk, siden det er plass under plantelyset.

Ute har tæla faktisk gått i mange av pallekarmene allerede, så jeg har sådd litt spinat, reddik og rapini, under lokk med byggeplast. De siste dagene har jeg har spadd, luket og fylt på med kompost, har litt igjen å gjøre der (mange pallekarmer :svett, men skal sette jordskokk og så bondebønner i dag.


Hvor kjøper du settepoteter? Jeg søkte litt rundt men fant ikke noe sted med godt utvalg?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 16:35   #28
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg har pleid å kjøpe settepotet på hagemessa, men den er avlyst i år. Felleskjøpet har, men stort sett bare i 2,5 kilos kasser.

Det beste er kanskje å gå sammen et par stykker og spleise på noen typer.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 16:36   #29
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

LUftslottet: sår du bondebønnene rett ut eller?

Ja, de går i gang selv om det er ganskr kaldt, så da gidder jeg ikke å dille med herding. Jeg har både plastlokk og fiberduk i sving så tidlig på året da.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 17:11   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg har pleid å kjøpe settepotet på hagemessa, men den er avlyst i år. Felleskjøpet har, men stort sett bare i 2,5 kilos kasser.

Det beste er kanskje å gå sammen et par stykker og spleise på noen typer.

2,5 kg er ikke så mye? Det eneste jeg har funnet er sekker á800kg. Det er litt mye.
Er det bestillingsvare? Finner det ikke i sortimentet?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 18:37   #31
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg har liten hage. Satt ett år fire poteter. Det var perfekt for oss. Vi snakker litt ulik skala her.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 18:42   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

2,5 kg et litt mye for meg også. Men det kan gå om jeg ikke får noen til å dele med meg. Lyst å prøve

2,5 selges altså ikke til bønder. Men for hobby-folket på felleskjøpet og plantasjen og hageland, da altså i jobbydelen av fk, ikke på bonde-innlogging-sidene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 19:03   #33
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

2,5 kg et litt mye for meg også. Men det kan gå om jeg ikke får noen til å dele med meg. Lyst å prøve

2,5 selges altså ikke til bønder. Men for hobby-folket på felleskjøpet og plantasjen og hageland, da altså i jobbydelen av fk, ikke på bonde-innlogging-sidene.

Haha. Ja jeg fant dem da jeg logga ut.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 19:05   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

For en potetbonde er jo 2,5 kg lommerusk selvsagt
Så du måtte nok logge ut ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 19:10   #35
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

For en potetbonde er jo 2,5 kg lommerusk selvsagt
Så du måtte nok logge ut ja.

Vi setter vanligvis rundt 25 kg. Men jeg vil prøve mer enn mandel. Og da er det viktig å bruke sertifiserte poteter. Normalt kjøper vi av en lokal potetbonde. Men de har bare mandel.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 20:34   #36
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Vi driver og planlegger ny hage nå, har revet opp makkverket av en terrasse og skal bygge den om /ut, og planlegger å ha pallekarmer. Jeg har ikke peiling på såing og forkultivering og whatnot, så får ha litt lave ambisjoner tror jeg. Har kjøpt paprika- og tomatfrø som jeg har tenkt å så inne (de må vel bli inne ganske lenge og), men kan jeg for eksempel så salat inne nå og sette de ut når vi har noe å sette dem i om en stund? Gulrøtter er jo også fint. Det var så fullt på Plantasjen akkurat foran frøene, så jeg bare plukket litt vilkårlig i går. Mange som sår litt ekstra i år, kanskje.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 20:49   #37
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg har bestilt settepoteter fra Hageglede. Spent på om de faktisk dukker opp i posten.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 21:01   #38
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg har også bestilt tre sånne potet-potter. Tror dere at det er mulig å sette poteter innendørs i sånne nå på våren og tyvstarte på nypoteter?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 22:13   #39
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har også bestilt tre sånne potet-potter. Tror dere at det er mulig å sette poteter innendørs i sånne nå på våren og tyvstarte på nypoteter?

Jeg tenker å sette poteter i plastbakker inne ganske snart. Har en del slike store og håpet er å ha nypoteter hele sommeren!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-20, 12:32   #40
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg sådde salat, spinat og koriander i høst. Litt for sent, for det rakk bare såvidt å spire. Jeg satte pottene inn i drivhuset. Nå sjekket jeg - de har overlevd og vokser.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no