Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-20, 19:47   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Datteren fyller straks 11 år, og har ikke så mange ordentlige ting på ønskelista. Gavekort hadde vært en ide om det hadde blitt brukt til noe annet enn slush, is og forundringspakker på Normal.

Det hun egentlig ønsker seg, er Airtrack-matte, men det er svinedyrt, tar stor plass, og vi får forhåpentligvis valp i november, så jeg håper på smarte forslag som IKKE er akkurat dét. Hun har ellers det hun trenger av PC, telefon osv, og ny sykkel står heller ikke på planen. I fjor fikk hun Oslotur og billetter til Ariana Grande, og den prisklassen har vi ikke tenkt å legge oss på i år.

Hva liker deres 11-årige jenter?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 20:20   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Penger syltet ned på bankkonto? En fin høstjakke?
Tursekk? Gymbag? Gavekort på klær. En opplevelse (kino, konsert, utstilling)

Snuppa vår har fått sommerskole i bursdagsgave de siste årene. Det er det hun ønsker seg mest av alt, og det koster penger, så fint å slå sammen

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 20:32   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Vi tenkte på sommerskole, men så somlet vi for lenge slik at det var fullt på alle aktuelle kurs (keramikk var det hun hadde mest lyst til).

Nå tenker jeg i retning gymbag med badedrakt, litt såper osv, og klippekort på badeland. Hun elsker alt av forestillinger og spesielt musikaler, men det er lite på programmet framover.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 20:34   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Er hun opptatt av tiktok, sminke og slikt? Da kan kanskje ringlys være noe?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 20:51   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Er hun opptatt av tiktok, sminke og slikt? Da kan kanskje ringlys være noe?

I overkant. Hun fikk sånne linser man kan feste til mobilen, men den ene er ødelagt. Ringlys hadde sikkert blitt godt mottatt, det tviler jeg ikke på. Skriver til mobilen står vel også på lista, tror jeg (men for noen priser på fotopapiret!)

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 20:57   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Vet ikke om den er like bra som airtrack, men iallefall på medlemstilbud https://coop.no/sortiment/obs-sortim...antCode=763374

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 21:59   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Xxl har hatt airtrack på tilbud ett par ganger, tror vi betalte 1500 eller 2 tusen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 22:30   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Hengekøye?
Hotellpute og sengetøy?
Ting til rommet?

Min 15-åring fikk polaroidkamera til sin bursdag i vinter. Det har vært en hit og brukes mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 22:31   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Min 11-åring skulle egentlig få konsert med Taylor Swift i Oslo, men den ble avlyst. Så fikk luftmadrass til turbruk istedet. Hun elsker å sove ute, så det ble hun veldig glad for.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-20, 08:29   #10
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Den jevngamle her ønsker seg skateboard, snowboard, klatresko, ordentlig kniv, ny skolesekk, gaming-headset og Anne fra Bjørkely-bøkene.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-20, 09:22   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Min ønsker seg airpods, Fjellreven sekk, polaroidkamera, Ideal of sweden-deksler og klær. Hun har listen klar selv om bursdagen er i oktober.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-20, 12:00   #12
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Polaroidkamera er blitt nevnt, men jeg tror at akkurat nå troner fotoprinter høyere på lista. Ellers er hotellpute, ringlys til mobil, ensfarget satengsengesett, og en eller annen veske/bag (Day et står vel sikkert på lista, men er alt for stor for henne foreløpig). Smykke laget av skjell (Bjørklund) og fine, overprisede hårspenner fra frisør er også interessant. Og visstnok popsocket til telefonen, og Ideal of Sweden-deksler. Og Ariana Grande-klær og -parfyme.

Jeg noterer lista her, like godt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 08-07-20 kl 12:34.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 10:22   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Hest!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 10:32   #14
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Det hadde vært noe! Jeg tror faktisk jenta er redd hester.

Vi skal forhåpentligvis snart få valp i hus, teller det?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 10:33   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Valp er en utmerket substitutt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 10:50   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

og det vi hadde tenkt å gi som hovedgave, nemlig armbånd med klipp på badeland, forsvant plutselig da bestemor måtte veksle inn et klippekort fra det nedlagte badeanlegget, og vekslet det inn i armbånd med seks klipp på, som hun gav til barnebarnet siden hun jo "alltid" er der.

Nei, det får bli fotoprinter og gavekort på Panduro.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 21:46   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

og det vi hadde tenkt å gi som hovedgave, nemlig armbånd med klipp på badeland, forsvant plutselig da bestemor måtte veksle inn et klippekort fra det nedlagte badeanlegget, og vekslet det inn i armbånd med seks klipp på, som hun gav til barnebarnet siden hun jo "alltid" er der.

Nei, det får bli fotoprinter og gavekort på Panduro.

Fin gave!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 22:00   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

...eller vi kryper til korset og kjøper den Airtracken til slutt. Jeg er bare redd det blir nyhetens interesse og vi sitter igjen med en stor og dyr ting som tar opp plass.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-20, 11:08   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Da får du solgt den på finn! Vi kjøpte vår på finn for et år eller to siden, og har tenkt å selge den der igjen når interessen og bruken avtar. Men den er veldig mye i bruk, så det har føltes som en god investering.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-20, 23:59   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den årvisse "Hva gir jeg i gave?" [jente: 11 år]

Digresjon: hun blir 11?! Jeg husker hvor jeg var da jeg fikk høre at hun var født.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no