Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 09:26   #41
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jammen godt vi er flere om å klare det.

Jeg lærte det forøvrig på husmorskolen i -83.

Men det er likevel ikke noe jeg anbefaler nybegynnere å gjøre. Slike som spør om hvordan en saus lages fra bunnen av, for eksempel. Da er den beste og tryggeste måten slik som Mim anbefaler.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:30   #42
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Joda, den kan jeg være med på. Men det er jo fint å lære det skikkelig også. Men kanskje man da burde vise hvordan man gjør. Begge mine døtre klarer det også, men jeg har da vist dem det.

Så Mims saus er nok den tryggeste å lage for nybegynnere.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:31   #43
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Så Mims saus er nok den tryggeste å lage for nybegynnere.

Dette var en av de fineste fornærmelsene jeg har sett.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:32   #44
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Jeg startet med å lære ste-sønnen min å lage smørgrøt da han gikk i 7'ende. Han ble god til å lage saus han.. Hvis ikke noen vet hvordan man lager saus fra bunnen av, så har de kanskje ikke lært noe av mor... eh. eller far på kjøkkenet. Mannen min kan også lage ordentlig saus!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:03   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Et spørsmål: Noen ganger så syns jeg bare det blir lettere, for jevndede supper og sauser, å begynne med å koke opp kraften, tilsette så mye smør jeg skal ha, og så riste en meljevning og tilsette. Jeg syns det er lettere enn den piskingen gjennom å spe mel/smør til saus/suppe. Blir letter klumpfritt, og man blir mindre sårbar for avbrytelser fra små hjelpere... Men er det noe "galt" i å gjøre det på denne måten?

Jeg har også sett oppskrifter der man skal røre sammen smør og mel i en bolle, og så piske dette inn i den kokende væsken. Det fungerer også veldig bra, og jeg har aldri fått klumper da. Passer kanskje ekstra godt hvis man lager en gryterett som skal jevnes, for da slipper man å sile væsken ut av gryten og spe den i sausen i en annen gryte og helle det hele tilbake i selve gryteretten.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:07   #46
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men er det noe "galt" i å gjøre det på denne måten?

Det er ikke galt å gjøre det på noen måter! Alle har sin egen måte å lage saus på, og blir den god og vellykket, er det det som teller. (Så lenge man ikke bruker poser!)

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:08   #47
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Dette var en av de fineste fornærmelsene jeg har sett.

Det var ikke helt den uttalelsen jeg så i sta. Har du redigert selv, eller har du blitt redigert?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:10   #48
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det var ikke helt den uttalelsen jeg så i sta. Har du redigert selv, eller har du blitt redigert?

Det skal veldig mye til for å bli redigert på FP, og det er måneder siden sist.

Hva var det for noe ramperi du egentlig hadde skrevet, Kirsebæret?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:11   #49
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Blunk

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

"Denne var så fin at jeg nesten må gråte litt", eller noe sånt.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:25   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

:bidrar:

Den eneste sausen jeg får ordentlig til, er tomatsaus. Det går faktisk såpass kjapt at jeg har kuttet ut Dolmio helt.

Mykstek litt hvitløk og løk i god olivenolje (ikke lenge), tilsett tomater - gjerne hermetiske, spesielt på denne tiden av året :vasne, smakløse tomater:. 1 teskje sukker, 1 teskje salt, litt pepper og gjerne basilikum og annet krydder. Det trenger ikke å koke så lenge en gang, bare så det tykner litt. Hvis jeg har dårlig tid, slenger jeg det over på stekepannen sammen med kjøttet/karbonadedeigen/kyllingen når den er stekt mens pastaen koker.

Ellers er supertrikset til svigerfar å tilsette 1 terning klar kjøttsuppe i hvilken som helst saus eller gryte, og det kan man faktisk gjøre i tomatsausen også. Da bør man droppe saltet, og det kan være greit å løse den litt i 1 dl kokende vann slik at ikke halvparten blir liggende igjen. :erfaren:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:28   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Jeg får forøvrig ikke til det jevningsgreiene, det blir alltid klumpete og rart. Unntatt med maizenna, men det synes jeg ikke smaker så veeeeldig godt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:37   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det var ikke helt den uttalelsen jeg så i sta. Har du redigert selv, eller har du blitt redigert?

Jeg ordla meg helt feil i sted, så ingen andre enn meg skjønte at det var dett jeg mente.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:39   #53
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ordla meg helt feil i sted, så ingen andre enn meg skjønte at det var dett jeg mente.

Godt det var du selv som redigerte, da. Det var forøvrig mye morsommere først.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:13   #54
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Har du noensinne lest en skikkelig oppskrift av en profesjonell kokk der det står at man skal blande smør og mel og svi det brunt? Har du sett det på et matprogram?

Søte deg Mim, selvfølgelig ser du ikke brun saus (fra brunet mel), kjøttkaker og erterstuing på matprogram eller i gourmetmatoppskrifter. Det er hverdagsmat. Norsk tradisjonsmat. De lager ikke sånt på TV. Jeg har ei god venninne som er kokk (ordentlig kokk altså, ikke ei som har fått utdannelsen sin ved å se Nigella slikke på fingrene) som bruner mel som bare det. Og det er mange dyktige kokker med henne. Du finner dem kanskje ikke på gourmetrestaurantene nei, men for eksempel på institusjonene. Hundrevis av utdannede kokker som lager sunn norsk hverdagsmat til norske hverdagsmennesker. Av og til står det kjøttkaker med brun saus på menyen, og da lager de brun saus. Slik den skal lages. Og de er gode til det, den smaker ikke brent men brunet (i allefall min kokkevenninnes saus).

Det er ingen tvil om at du er utrolig god til å lage mat, og interessert i mat, så jeg blir litt forundra over å oppdage at også du er av typen som har rukket å kaste din bestemors oppskrifter ut av vinduet før Jamie får sagt parmesan.

Hvit saus med buljong og sukkerkulør er selvfølgelig den sikreste måten, da er man garantert suksess. Særlig hvis man tømmer oppi litt fløte. Og det ville jeg også anbefalt til en nybegynner. Men for de som kan kunsten blir det utrolig god saus når man gjør det på gamlemåten også.

Ellers ler av Kirsebær i denne tråden. Og forguder.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 31-01-07 kl 12:44.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:16   #55
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Når jeg bare koker opp kraft, kan jeg enten ha i maizenajevner (bedre enn maizena) eller riste ut mel og vann i et Stavland tomatpuréglass. Ingenting galt med det og helt uproblematisk.

Jeg er temmelig sikker på at sausene til de som bruner lenge og mine som bare er smør og mel rørt sammen smaker temmelig likt, mens de som svis smaker jævlig. de aller aller fleste jeg har sett som forsøker sge på bruning svir sausen, fordi de bruker for høy varme ettersom de har det travelt, og dermed burde la være å ta i bruk metoder de ikke har tid til.

Men er det ikke rart at jeg etter ti år inn og ut av restaurantkjøkken, enda ikke har sett en profesjonell kokk stå og brune mel og smør? Det røres sammen til klumpefri blanding og spes med varm væske, og står gjerne og syder resten av dagen over svak varme etter et raskt oppkok.

Sånn bruning som gjerne bikker over i sviing er et typisk husmorskoletips, tror jeg, for de jeg kjenner som driver med det har gjerne gått på husmorskole. Og ingen av sausene deres er gode. :empiri:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:18   #56
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Jeg smakte forresten en fantastisk saus til vilt en gang. Jeg husker ikke blandingsforholdet, men den var veldig enkel. Først smelter man sukker i en gryte, så tilsetter man masse balsamicoeddik (det freser skikkelig og hele kjøkkenet stinker) og deretter fløte (og muligens rømme?) Det var alt. Den var helt himmelsk til en veldig mør elgstek. Men husker som sagt ikke hvor mye det var av hver ingrediens. Må huske å spørre hun som lagde den.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:20   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er temmelig sikker på at sausene til de som bruner lenge og mine som bare er smør og mel rørt sammen smaker temmelig likt, mens de som svis smaker jævlig. de aller aller fleste jeg har sett som forsøker sge på bruning svir sausen, fordi de bruker for høy varme ettersom de har det travelt, og dermed burde la være å ta i bruk metoder de ikke har tid til.

Det er jeg helt enig i.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:21   #58
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg smakte forresten en fantastisk saus til vilt en gang. Jeg husker ikke blandingsforholdet, men den var veldig enkel. Først smelter man sukker i en gryte, så tilsetter man masse balsamicoeddik (det freser skikkelig og hele kjøkkenet stinker) og deretter fløte (og muligens rømme?) Det var alt. Den var helt himmelsk til en veldig mør elgstek. Men husker som sagt ikke hvor mye det var av hver ingrediens. Må huske å spørre hun som lagde den.

Det hadde vært supert om du hadde spurt, jeg elsker balsamicoeddik nemlig!!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:23   #59
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det hadde vært supert om du hadde spurt, jeg elsker balsamicoeddik nemlig!!!

Det skal jeg gjøre! Skulle gjerne visst det selv også. (Hun har jobbet på Fossheim hos Brimi, jeg tror det var der hun hadde den fra.)

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:55   #60
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Jeg er redd jeg må begynne å betale dere for mat-tipsene.. :noterer så blekket spruter:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no