Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips til god fredagsmat?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 08:40   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tips til god fredagsmat?

Jeg får besøk av en venn i dag og har lyst til å lage noe annet enn det vanlige taco, pizza ++

Noen som har forslag til noe som ikke er for avansert? Jeg er ikke akkurat noen god kokk

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:44   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Wok med f.eks scampi? NAM

  Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:47   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Enciladas da?
Det er mexikansk, men litt annnet enn taco'en.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:50   #4
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Sleng gjerne ut oppskrifter hvis dere har noen dere vil dele.

Jeg har ikke wokpanne da

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:57   #5
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Denne er enkel og knallgod:

Kyllingfilèt
Salsa -- medium sterk
Revet ost
Salt/Pepper

Legg kyllingfileène i ildfast form. Krydre med salt og pepper, evnt. annet favorittkrydder. Hell salsaen over kyllingen og ha rikelig med revet ost på toppen. Dekk til med folie og stek i ca. 15-20 minutter, avhengig av tykkelsen på kyllingen. Ta så av folien og stek til osten er smeltet og litt brun.

Server med ris og salat, eller rundstykker. Kjempegodt og lettvint!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:59   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Enciladas:

Kjøp pakke på butikken, kylling, grønnsaker, ost og rømme.

Men har en knallgod salat du kan servere og :

Kyllingfileter stekt med sitronpepper
Pastaskruer
Ruccolasalat
Soltørkede tomater i biter
Rød løk
Pesto
Cashewnøtter

Serveres med hjemmebakt focachiabrød.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:00   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Trolljenta: Nammenamm.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:19   #8
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Det mest enkle må vel være krabbe, reker eller ost og kjeks. Her er det absolutt ingenting som kan gå galt, og minimalt med forberedelse.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:27   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Pizza! :sikle: Vi har alltid pizza på fredagen, en tradisjon jeg har tatt med meg hjemmefra.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:30   #10
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Pizza! :sikle: Vi har alltid pizza på fredagen, en tradisjon jeg har tatt med meg hjemmefra.

Ja, det ER godt, men det er liksom litt for vanlig i helgene her

Tusen takk for forslag jenter Bare å hive inn fler om dere har.

Kyllingfilet ja Det har jeg ikke spist på evigheter.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:03   #11
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Denne er enkel og knallgod:

Kyllingfilèt
Salsa -- medium sterk
Revet ost
Salt/Pepper

Legg kyllingfileène i ildfast form. Krydre med salt og pepper, evnt. annet favorittkrydder. Hell salsaen over kyllingen og ha rikelig med revet ost på toppen. Dekk til med folie og stek i ca. 15-20 minutter, avhengig av tykkelsen på kyllingen. Ta så av folien og stek til osten er smeltet og litt brun.

Server med ris og salat, eller rundstykker. Kjempegodt og lettvint!


Tror jeg må ut å handle kyllingfilet

hvor mange grader ca?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:14   #12
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

OK, jeg vet jo at Toro er bannlyst her, men jeg må bare skryte litt av Toro sin kinesiske biff chop suey (hjelp - staves det sånn?). Man steker litt kjøtt og noen grønnsaker, koker ris, heller over saus, krydrer.... nammenam! En litt annen smak enn den evige kjøttdeig-og-tomatsaus-smaken. Ypperlig kosemat når man ikke er så mange. :slurp:

Ellers så må jeg jo komme med min selvkomponerte (vel, i hvertfall delvis) kylling.

Skjær poteter i båter og legg i ildfast form sammen med løk, paprika, sjampinjong, hvitløk og litt krydder. Stek til båtene er møre. Ta ut av ovnen, og sett inn kyllingfiletene. (Evt kan kyllingfiletene stekes på stekepanne samtidig med at du steker potetene og grønnsakene i ovnen). Og så prikken over i-en: maiskolber. Server kyllingen med poteter og stekte grønnsaker og maiskolbe... og gjerne en god saus eller dressing eller hva du foretrekker.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:16   #13
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Dårlige kokker bannlyser ikke Toro

Nå ble jeg fryktelig sulten, har bare spist frokost i dag. Det hørtes veldig godt ut, bina!

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:20   #14
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Dårlige kokker bannlyser ikke Toro

Nå ble jeg fryktelig sulten, har bare spist frokost i dag. Det hørtes veldig godt ut, bina!

Snufs, jeg ble faktisk fryktelig sulten selv, og vi som skal ha FISKEKAKER i dag..... UÆÆÆÆÆÆ!! Tror jeg må ringe gubben og godsnakke litt...

"Hei vennen! Jeg er så veldig glad i deg! Jeg tenkte kanskje vi kunne kose oss litt i kveld, bare du og jeg? Jeg kan lage noe godt å spise, og vi kan sprette en flaske med vin....."

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:23   #15
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Snufs, jeg ble faktisk fryktelig sulten selv, og vi som skal ha FISKEKAKER i dag..... UÆÆÆÆÆÆ!! Tror jeg må ringe gubben og godsnakke litt...

"Hei vennen! Jeg er så veldig glad i deg! Jeg tenkte kanskje vi kunne kose oss litt i kveld, bare du og jeg? Jeg kan lage noe godt å spise, og vi kan sprette en flaske med vin....."

Det hørtes ut som en god plan. Ellers så kan du jo true ham med fiskekaker og vin.. Det er kanskje ikke like godt.

Han er vel ikke så glad i fiskekaker at han sier nei til noe annet?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:28   #16
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Denne oppskriften er idiotsikker, kjempegod, sunn, enkel og passer til 4 personer:

Rød linsesuppe med kylling og hvitløksbaguetter

1 løk
2ss olje
2 1/2 dl røde linser (ser oransje ut)
1 liter vann

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:33   #17
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Noe så enkelt og godt som ost og vin, kanskje?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:37   #18
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Denne oppskriften er idiotsikker, kjempegod, sunn, enkel og passer til 4 personer:

Rød linsesuppe med kylling og hvitløksbaguetter

1 løk
2ss olje
2 1/2 dl røde linser (ser oransje ut)
1 liter vann

2 kyllingbuljongterninger
1 boks hakket tomat
2ss tomatpure
1 purreløk (vaskes godt)
1 ts sambal oelek (chilipasta, fåes på butikker med godt utvalg)
4 kyllingfileter

Varm oljen i en gryte og tilsett løk og hvitløk. Vask linsene og ha dem i gryta med vann, buljongterninger, tomat, sambal oelek og tomatpure. Kok i 30 min. Mens det koker så skjærer du kyllingfiltene i passelige biter og steker de på stekepannen, salte og pepre litt, tilsett så kyllingbitene og purreløken i suppen mot slutten. Server med nystekte hvitløksbaguetter og en god vin... nam nam

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:46   #19
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Denne oppskriften er idiotsikker, kjempegod, sunn, enkel og passer til 4 personer:

Rød linsesuppe med kylling og hvitløksbaguetter

1 løk
2ss olje
2 1/2 dl røde linser (ser oransje ut)
1 liter vann

Men atte... hvor ble det av kyllingen i oppskrifta? Skal den oppi? Eller ved siden av?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:57   #20
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til god fredagsmat?

Syntes da jeg ser det står tilsett kyllingbitene

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no