Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste oppskrift på vegisterkaker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-19, 13:30   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din beste oppskrift på vegisterkaker

Vi skal servere ribbemiddag neste helg, men en av gjestene er vegetarianer. Jeg har lest meg frem til at vegisterkaker er en grei kjøtterstatning som passer til det øvrige tilhøret til ribbe. Men jeg ser også at oppskriftene spriker ganske så mye.

Har du en oppskrift på vegisterkaker som du har prøvd ut og som du syntes var vellykket?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 13:38   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Vegisterkaker! Hold på meg!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 13:45   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vegisterkaker! Hold på meg!

Hvis man googler, fremstår det som et vanlig ord.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 16:09   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Jeg spiser stort sett plantebasert mat for tiden for å se om det hjelper på revmatisme (ser lovende ut så langt). Jeg har ikke all verdens erfaring med vegisterkaker, så jeg har kun prøvd en oppskrift, denne: https://www.frukt.no/oppskrifter/vegisterkaker/
Den smakte bra, den. Enkle å lage og greie å steke.

Vegisterkaker er forøvrig et helt vanlig ord. Jeg har nylig vært på et 3 uker langt rehabiliteringsopphold på et sted der de av helseårsaker serverer vegetarkost og der sto det vegisterkaker på menyen sammen med stekt rosenkål blant annet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 18:40   #5
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Oppskriften er utviklet av Jane som driver bloggen Veganmisjonen. Hun tester ut oppskriftene sine utrolig nøye før hun legger dem ut, så jeg ville definitivt ha brukt hennes oppskrift, da er du trygg på god smak og godt resultat.

http://www.veganmisjonen.com/2011/12...t-vegetar.html

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 23:51   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Dette ville jeg spurt Dixie Diner om.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 08:09   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Oppskriften er utviklet av Jane som driver bloggen Veganmisjonen. Hun tester ut oppskriftene sine utrolig nøye før hun legger dem ut, så jeg ville definitivt ha brukt hennes oppskrift, da er du trygg på god smak og godt resultat.

http://www.veganmisjonen.com/2011/12...t-vegetar.html

Disse lager jeg. De er veldig gode!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-23, 22:29   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Noe nytt som gjelder her eller er Veganmisjonen Fortsatt anbefalt?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 12:32   #9
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Noe nytt som gjelder her eller er Veganmisjonen Fortsatt anbefalt?


Jeg lagde de i fjor og jeg må dessverre si at det var ingen suksess. Det kan skyldes smak og behag. Jeg er ikke vegatarianer selv, men det som vegetarianeren min ønsker er mer tyggemotstand og litt mer krydder.


Det som er en suksess her er umamiburger vegetar. Jeg skal heller lage de i mindre størrelse og gi de kjøttkakeform. Det er denne oppskriften jeg bruker, men det er andre umamiburger vegetar på nettet.


Umamiburger Vegetar - Saftig, full av smak og perfekt ste... | Gladkokken

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 16:55   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Vi lager nå disse hvert år: https://www.matprat.no/oppskrifter/f...vegisterkaker/

De blir så gode at de serveres til ribba også for ikke-vegetarianere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 17:10   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på vegisterkaker

Dette er de beste vegetarkarbonadene jeg har laget. De er grovere enn medisterkaker, da. Og ikke veganske. Men kan helt klart lages i mer medisterkakefasong enn karbonadefasong. De har umami, tyggemotstand og mer variasjon i teksturen enn en del andre plantebaserte produkter.

https://www.norskurkorn.no/oppskrift/korn-karbonader/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no