Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lutefiskspørsmål (salting)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-19, 14:35   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Lutefiskspørsmål (salting)

Jeg har tullet mye med lutefisk før, men etter at vi fikk dampovn, går det som en lek.

Lurer imidlertid på en ting: Skal salte lutefisken i to timer. Så skal saltet skylles av. Kan jeg gjøre dette tidligere på dagen og deretter sette den i kjøleskapet frem til den skal i ovnen? Håper på svar fra noen som VET!! Tro holder ikke for lutefisk.


Sist redigert av liefje : 23-11-19 kl 15:13.
liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-19, 14:47   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lutefiskspørsmål (salting)

Hm. Eg saltar den ikkje før den skal i ovnen. Men det var nok ikkje rette svaret.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-19, 15:12   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lutefiskspørsmål (salting)

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hm. Eg saltar den ikkje før den skal i ovnen. Men det var nok ikkje rette svaret.

Takk uansett. Jeg er vant til å gjøre det sånn, også, men tenkte jeg skulle slippe å stå med skyllingen etter at gjestene var i hus. Men tør ikke prøve meg på noe nytt hvis ingen sier at de VET at det er greit.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-19, 15:29   #4
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lutefiskspørsmål (salting)

Saltet er for å trekke ut en del væske. Og fisken ligger jo ikke og inhalerer væske i kjøleskapet, så det burde gå bra. Hvis fisken mot formodning slipper mer væske i kjøleskapet, er det bare en fordel.

Mvh "tror bare, men lutefisk er dønn alvor, og dette hadde jeg ikke nølt med å gjøre".

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-19, 16:50   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lutefiskspørsmål (salting)

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Saltet er for å trekke ut en del væske. Og fisken ligger jo ikke og inhalerer væske i kjøleskapet, så det burde gå bra. Hvis fisken mot formodning slipper mer væske i kjøleskapet, er det bare en fordel.

Mvh "tror bare, men lutefisk er dønn alvor, og dette hadde jeg ikke nølt med å gjøre".

Takk. Men tør ikke.

Mvh hvis det var så enkelt, hadde de vel solgt ferdigsaltet lutefisk

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no