Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Kan du la noe steke på 80 grader uten at noen voksne er tilgjengelig?
Steker selvsagt på dagen mens ingen er hjemme 7 12,96%
Steker selvsagt på natten mens alle sover 4 7,41%
Kan både steke på dagen (ingen hjemme) og på natten (alle sover) 26 48,15%
Ingen av delene er aktuell for meg 17 31,48%
Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-19, 20:26   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg vurdere å langtidssteke ribbe. Den ligger i saltlake nå, og må stekes en av de neste dagene. Men kan jeg la den stå i ovnen på 80 grader mens jeg selv er på jobb? Eller eventuelt sover? Hva ville du gjort? Undersøkelse kommer.

Vi har brannalarm koblet til vekterselskap, om det har noe som helst å si.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.

Sist redigert av Lille meg : 18-11-19 kl 20:39.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 20:33   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg liker ikke å gjøre noen av delene, egentlig. Sikkert hysterisk av meg. Jeg kunne ha strukket meg til gjøre det på natten (vi har en VELDIG effektiv brannalarm), men hadde sikkert ikke sovet særlig bra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 20:46   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg lurer på det samme. Mannen vil souvide (stavet riktig?)og den skal ligge 30 timer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 20:52   #4
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg bruker langtidssteke frra lillejulaften til julaften, og da står den i ovnen natta over på rundt 50 grader.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 21:10   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Begge deler går fint, men jeg hadde gjort det om natta.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 21:11   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

På 60-70 grader? Ja, det hadde jeg fint gjort.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 21:52   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg lurer på det samme. Mannen vil souvide (stavet riktig?)og den skal ligge 30 timer.

Sous vide-vannet er rundt 60 grader, men det er kanskje selve den elektriske motoren du er redd for? Jeg har jo plenty av elektrisk utstyr som står på hele døgnet uten at jeg bekymrer meg (fryser, kjøleskap, varmekabler, elektrisk varmeovn osv. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 22:21   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg langtidssteker både på natten og når jeg er på jobb.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 22:42   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg hadde ikke gjort noen av delene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 22:44   #10
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Langtidssteker natt og dag, når jeg er hjemme og når vi er ute.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 23:22   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

På 60-70 grader? Ja, det hadde jeg fint gjort.

Men ikke 80 grader?

Avgjørelsen tas i morgen grytidlig. Enten blir det langtidssteking mens jeg er på jobb, eller så blir det "vanlig" steking etter jobb.

Stem, Internett, stem!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 23:29   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg gjør begge deler med gryteretter nesten en gang i uka, så det hadde jeg gjort uten å nøle.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 23:30   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Langtidssteik!! Det har ribba og du fortjent og det kommer til å gå helt fint.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 23:54   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg er hysterisk, og gjør ingen av delene. Her går alt av elekstriske dippedutter kun når vi er hjemme og våkne. Ja, det er lav temperatur, så det i seg selv utgjør ingen fare, men det at et elekstrisk apparat kjører er en fare i seg selv. De fleste branner starter i elekstriske apparater...

Om jeg måtte, så hadde det blitt på dagtid mens jeg var på jobb. Steking på natta utgår med høye kneløft, på lik linje med klesvask og tørk på natta. Man har ingen garanti for å våkne, til tross for brannvarslere.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 00:05   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sous vide-vannet er rundt 60 grader, men det er kanskje selve den elektriske motoren du er redd for? Jeg har jo plenty av elektrisk utstyr som står på hele døgnet uten at jeg bekymrer meg (fryser, kjøleskap, varmekabler, elektrisk varmeovn osv. )

Det er motoren jeg tenker på. Vannet blir som du sier ikke veldig varmt. Den må stå stødig så var du rett i at den antagelig ikke er farligere enn kjøleskapet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 08:05   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg er ikke så veldig glad i natt steking. Fordi jeg blir så sinnsykt sulten av å sove med matlukt i huset
Ribba fortjener langtidssteking!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 11:18   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

På 80 grader kunne jeg fint latt noe stå i ovnen mens jeg var på jobb.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 11:32   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Ingen av delene. Det er helt uaktuelt. Er forresten veldig overrasket over hvor vanlig det er.

Har heller aldri på vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, skotørker eller lader noe som helst om natten eller når vi ikke er hjemme. Og jeg synes ikke dette er hysterisk, Carrera.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 13:03   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Ikke jeg heller, men jeg har jo på elektriske varmeovner, varmekabler, varmtvannstanken, fryser og kjøleskap, som flere andre sier. Jeg hadde ikke vært redd for en stekeovn på under 100 grader.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 13:12   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ikke jeg heller, men jeg har jo på elektriske varmeovner, varmekabler, varmtvannstanken, fryser og kjøleskap, som flere andre sier. Jeg hadde ikke vært redd for en stekeovn på under 100 grader.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no