Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-19, 21:41   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Vi planlegger ny bolig. Mye mindre enn vi har i dag. Lite bodplass. Veldig lite bodplass. Alt koster penger, og jeg kjenner jeg får litt hetta av hvor mye dette blir til sammen.
Inntil huset blir det en carport med terrasse over. Der er det også plass til en utebod på ca 1.60 x 3.70 med dør på den ene kortveggen. Hva hadde dere gjort - isolert, uisolert, med varme, hyller? Vindu på den andre kortveggen eller ikke? Klarer man seg uten utebod egentlig?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 21:58   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Hva trenger du den til? Gressklipper og utstyr til hagen. Hvor setter du utemøblene om vinteren? Ski og sykler, akebrett om sommeren? Jeg ser mange ting man trenger den til. Ikke sikkert den trenger å isoleres hvis huset er stort nok til alt annet dere skal oppbevare. Som julepynt, kofferter, sesongklær, ting jeg ikke tør oppbevare i vår uisolerte garasje.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 21:59   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Jeg skulle ha hatt en uisolert utebod i deres situasjon.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 22:19   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Jeg bygde hus med carport for tre år siden, og jeg har isolert uteboden jeg har. I tillegg har jeg plass til å lagre ting på et lite «loft» i taket på carporten. Jeg har også laget en utebod på terrassen, uten dør, men som jeg kan gjemme hageredskaper i og hvor jeg stuer inn hagemøbler og annet som tåler frost om vinteren. Kunne godt ha en utebod til...

Nye hus har veldig lite bodplass, da en ofte verken har loft eller kjeller. Jeg har en liten bod oppe med skråtak, som er umulig å innrede. Og en bod under trappa som er like vanskelig. Det jeg gjorde var å få satt inn større dører til kneloftet enn planlagt, og jeg har lagt plater på gulvet og plast i taket for å dekke til isolasjonen, og den bodplassen er virkelig gull verdt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 22:33   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Ja, det ville jeg hatt. I forrige hus hadde vi en utebod. Da huset var nytt var den uten gulv og uisolert. Snekker isolert den og kledde veggene og la inn skikkelig gulv. Den ble da brukt til klær, babyting, julepynt og alt vi ikke hadde plass til i huset (det var ikke et stort hus, lite lagringsplass der).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 23:38   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Jeg ønsker meg en isolert utebod. Vi har hittil ødelagt to høytrykkspylere fordi de har vært utsatt for frost vinterstid i vår uisolerte bod/garasje.

Geitrams er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 00:47   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Ønsker meg også isolert utebod, uten vindu. Mest fordi jeg ønsker meg ekstra fryser og har ikke plass inne.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 10:04   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Vi har endelig begynt på en uisolert utebod. Vi har ikke garasje og mangler plass til gressklipper, trampoline og hagemøbler. Men ja det koster. Vi får nå kjøpt elementer fra skole med byggfag. Men selv om går det nok minst 20 000,- til materialer. Vi skal ha vindu for lys, det blir ikke strøm i boden.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 10:12   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Jeg betalte ca 10 000 kr for å isolere boden, kle veggene, legge gulv og sette inn dør. Døren kjøpte vi selv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 11:38   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Vi måtte rive inngangspartiet fordi vi måtte grave pga. drenering, og valgte da å bygge isolert utebod i tilknytning til det nye inngangspartiet. Mannen min har gjort alt selv bortsett fra elektrikerarbeid, og vi holder på å innrede boden med hyller og stenger som avlastningsbod for klesoppbevaring.

I tillegg har vi delt av halve garasjen til bod (isolert), og der har vi fryser og ekstra kjøleskap. Huset har ellers en bod nede på ca 20-22 kvm, og selv da er det ikke mer bodplass enn vi trenger fordi huset ellers er strippet for oppbevaringsplass, og er bygget originalt med en utleieenhet på 60 kvm.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 12:20   #11
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Er dette noe vi må søke om forresten? Altså å oppføre en utebod på i underkant av 6 kvm?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 12:42   #12
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Hvis boden er frittliggende så trenger du ikke søke. Skal du bygge på huset ville jeg sjekket med kommunen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 18:46   #13
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Vi har isolert bod i carport og vil også på sikt isolere tilsvarende bod i enden av garasje til vårt nye hus. Det er utrolig greit å vite at ting ikke fryser. Dog har vår høytrykkspyler ikke tålt å bli oppbevart i isolert utebod så den oppbevarer vi ikke på vinteren.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 18:57   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Kanskje isolert bod er det baste ja. Hmm, går det an å sette opp uisolert bod først og så etterisolere den senere hvis behovet er der?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 20:23   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Kanskje isolert bod er det baste ja. Hmm, går det an å sette opp uisolert bod først og så etterisolere den senere hvis behovet er der?

Ja, det ble gjort med mitt forrige hus. Den var uisolert i ca fire år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 07:25   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Jeg tenker det kommer helt an på hvor mye bodplass du ellers har - i hus og garasje og hva du har behov for å ha i uteboden. Dersom du er usikker, høres det ut som en god idé å bygge uisolert bod og så heller isolere ved behov.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 07:53   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Utflod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Kanskje det hjelper at jeg skriver det slik jeg stadig vekk leser det?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 15:05   #18
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 423
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Utebod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Utflod - bør jeg ha det og hva bør jeg ha?

Kanskje det hjelper at jeg skriver det slik jeg stadig vekk leser det?

Og jeg leser «uteblod», hva nå enn det er. Tror ikke man bør ha det.

(Sorry, avsporing...)

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no