Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kaker som kan lages på forhånd

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 13:55   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kaker som kan lages på forhånd

Vi skal i all enkelhet vie oss i slutten av april. Kortversjonen er at vi blir 10 voksne og 6barn(ett som er for lite for kakespising da,men). Ikke alle skal bo hos oss, men det blir likevel full rulle og liten tid til kakebaking dagen før.

Har dere tips til kaker osv som gjerne kan lages i forkant? Noe som også kan fryses og er like godt når en tar opp igjen? Posesaker er ikke min greie, vil lage fra bunnen av. Ønsker å unngå rømme,kremoster og jordbær(noe likes ikke og jordbær er mannen allergisk mot).

Har selv tenkt på daimiskake. Den kan vel fint stå i fryseren en liten uke...?
Gammeldags sjokoladekake/tropisk aroma tåler fint å stå noen dager, samme med brownies som iallfall tåler natta over i kjøleskap.
Verdens beste er veldig godt,men den er vel best fersk? Kanskje heller pavlova da. Hvordan oppbevarer jeg bunnen og hvor mange dager kan den oppbevares før konsumering?
Andre tips og gode oppskrifter?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:02   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Suksessterte og snickerskake kan fryses.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:50   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Suksessterte.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:55   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

R.O.O.M gulrotkake fra www.detsoteliv.no kan også fryses, før du tar på glasuren. Da er det bare å mekke til glasuren dagen før, sette den i en boks i kjøleskapet og klæsje på kaka på selve dagen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:56   #5
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Jeg. Kom over en oppskrift som så kjempegod ut her før en tid tilbake. Det er en iskake og kan jo lages god tid i forveien. Cafe mocca iskake:
http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?188 Den hørtes heltmhimmelsk ut før meg og jeg skal prøve meg på den snart! Gratulerer med bryllup! Håper dagen dere blir fantastisk!

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:06   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Sitronpolentakake er best om den får stå en dag eller to.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:14   #7
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Sitronpolentakake? Ikke hørt om, oppskrift?
Gulerotkake med ostekrem utgår; liker rett og slett ikke ostekremer.. Men kaka forøvrig hørtes kjempegod ut!! Kanskje lage en smørkrem med litt sitron i istedet, kan det fungere tro?
Suksessterte har jeg aldri lagd før. Har noen en god oppskrift? Og hvordan oppbevares den best?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:18   #8
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Sitronpolentakake? Ikke hørt om, oppskrift?
Gulerotkake med ostekrem utgår; liker rett og slett ikke ostekremer.. Men kaka forøvrig hørtes kjempegod ut!! Kanskje lage en smørkrem med litt sitron i istedet, kan det fungere tro?
Suksessterte har jeg aldri lagd før. Har noen en god oppskrift? Og hvordan oppbevares den best?

Jeg har ikke oppskriften på suksessterte her akkurat nå, men jeg pleier å lage ferdig bunnen og fyllet og fryse det hver for seg. Tiner det opp og har på fyll før kaken skal serveres. Den er så holdbar at den fint kan stå et par dager i kjøleskap også

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:23   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Suksessterte er enkelt penkelt og så uendelig godt da!!

Nøttebunnen
4 eggehviter
150 gram melis
150 gram hasselnøtter eller mandler (jeg pleier å blande, 75 gram hver)
0.5 ts bakepulver

Gul krem
4 eggeplommer
1 dl kremfløte
150 gram smør
125 gram sukker
1 ts vaniljesukker

Du pisker eggehvitene og hakker/maler nøttene før du forsiktig veller nøtter og melis inn i eggehvitene, når de er stive. Ha i rund springform og stek på ca 160 grader i 30 minutter.
Til kremen rører du sammen eggeplommer, fløten, sukkeret og vaniljesukkeret og varm det opp over middels varme til kremen tykner. Avkjøl kremen og rør inn mykt smør. Sett kremen kaldt til den stivner, den er lettere å påføre bunnen når det er kaldt. Pynt eventuelt med hakkede pistasjenøtter eller skivede mandler etter ønske.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 12-04-12 kl 15:30.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:27   #10
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Edit: Se der ja, der kom fremgangsmåten før jeg rakk å trykke enter!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:28   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Sitronpolentakake? Ikke hørt om, oppskrift?
Gulerotkake med ostekrem utgår; liker rett og slett ikke ostekremer.. Men kaka forøvrig hørtes kjempegod ut!! Kanskje lage en smørkrem med litt sitron i istedet, kan det fungere tro?

Kaka funker greit uten glasur, men jeg synes det er veldig, veldig, veldig mye bedre med glasur. Men om man ikke liker den type glasur så sliter man jo litt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:28   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Se innlegget over ja, jeg har lagt den til, var litt kjapp da jeg sendte innlegget!

Evt skriv ut en oppskrift fra http://detsoteliv.no/print.php?161

Det er forøvrig altfor mange fristelser på www.detsoteliv.no

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:29   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Jeg pleier å fryse suksessterten ferdig pyntet, det går helt fint.
De siste gangene har jeg forøvrig lag små kaker av den, setter bare røren med en skje på stekeplate og steker noe kortere enn vanlig, legger fyllet på og ringler over litt smeltet sjokolade i et fænsy mønster.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:38   #14
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Sitronpolentakake? Ikke hørt om, oppskrift?
Gulerotkake med ostekrem utgår; liker rett og slett ikke ostekremer.. Men kaka forøvrig hørtes kjempegod ut!! Kanskje lage en smørkrem med litt sitron i istedet, kan det fungere tro?
Suksessterte har jeg aldri lagd før. Har noen en god oppskrift? Og hvordan oppbevares den best?

Jeg har tatt utgangspunkt i denne oppskriften, med noen modifikasjoner etter å ha testet den ut et par ganger. Den viktigste var at jeg kokte opp 1,5 dl vann/sitronsaft som jeg bløtla polentagrynene i før jeg hadde de i røra. Jeg har også brukt mer melis og sitronsaft i sirupen som man heller over til slutt.
Det står at den fint kan fryses, men jeg har ikke testet det ut selv.

Kaka smaker veldig mye sitron, jeg og yngste sønn synes den er nydelig, mannen er middels begeistret mens eldste sønn ikke liker den i det hele tatt.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:41   #15
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Jeg får helt vann i munnen her!!
Tar gjerne imot flere tips og oppskrifter, har noen uker å sikle, eh, jeg mener å bestemme meg på enda!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:49   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Bountykake?

Jeg har ikke svigermor sin oppskrift for meg, men her er nok en fra DSL: http://detsoteliv.no/print.php?1027

Egner seg veldig godt til frys og er ganske så god ja, om enn mektig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:50   #17
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Bountykake høres også godt ut!!

Skal lage noen kaker. Men, hva tenker dere om å erstatte en kake med is, peanøtter, saus, nonstop? Blir det helt feil?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:16   #18
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Cake pops, eller cake balls når man går lei dypping. Holder seg bra både i kjøleskap flere dager. Litt jobb men ser veldig kult ut og smaker godt. Jeg har lagd med sjokoladeglasur og sjokoladekake, og kremostglasur og sjokoladekake, men kombinasjonene er jo mange.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:24   #19
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Åh henger meg på denne tråden!
Jeg skal ha eksamen 4.mai og konfirmasjon 5.mai....litt kræsj kan man si så jeg må bake opp kaker på forhånd som kan fryses. De må holde minimum 1 uke i frysen.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:53   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker som kan lages på forhånd

Er det forresten noen som har en oppskrift på en eggefri kake som kan fryses?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no