Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-19, 21:31   #361
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Love Actually har ihvertfall fått meg i bedre humør, Millact.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 21:47   #362
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg bakte delene til pepperkakehusene i går og monterte husene i dag. I kveld har barna pyntet dem mens vi hørte på julemusikk.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 23:01   #363
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Julemarked med minstejenta i dag, ruslet rundt og kikket og kjente på stemningen, la til vårt bidrag til berget av gaver i innsamlingen på ett av hotellene i byen, kjøpte litt julegaver og drakk kakao med krem i den store kafelavvoen på markedet. Hjemme igjen bakte vi pepperkaker og hørte på julemusikk, og i kveld har jeg bakt brune pinner, så det lukter i hele huset. Nå har resten av familien lagt seg, jeg sitter her i ro og fred med levende lys, drikker dagens kalender-te, og spiser endestykkene på de brune pinnene mens jeg ser The Holiday på TV. Så joda, her begynner stemningen så smått å krype innover.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 23:57   #364
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Hva gjør dere når barna ikke er det fnugg interessert i å gjøre noe julerelatert?
De er 13,9 og 6.
Akkurat nå er jeg fristet til å droppe alt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 00:05   #365
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Da gjør du det du har lyst til, og ingenting annet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 06:43   #366
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hjelpes, hvor stor deig lager du, Taien?

Det lages ganske stor deig ja. Jeg baker til min mor også. Men det er egentlig ikke selve bakingen som tar så lang tid, det er stekingen. Og med meget begrenset plass må ting tas i puljer, så da går tia.
Jeg er vant med det altså, men som sagt gikk det bedre i år når poden var med å hjalp.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 07:16   #367
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Vi steker to brett i gangen i ca 10 min varmluft og synes det går fortløpende mens vi stikker. Tidvis var brettene klare før jeg hadde fylt opp to nye ark. Heldigvis greit med plass så familien samarbeidet.

Spørs dog hvor lenge de gidder bidra med å male dem. Det rakk vi ikke i går, når siste to brett var ferdige var middagen nesten klar og så gikk vi fra middagen til korpset sin adventskonsert, og deretter Selma og ungene i seng.

I dag skjer ikke noe etter arbeidstid, eneste dagen denne uken tror jeg, mulig fredag er fri ellers skal en eller to av ungene noe hver dag, så vi får se om vi maler i dag eller gjør noe mer nyttig, og bare maler resten nærmere jul

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 07:16   #368
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva gjør dere når barna ikke er det fnugg interessert i å gjøre noe julerelatert?
De er 13,9 og 6.
Akkurat nå er jeg fristet til å droppe alt.


Da gjør du ingenting annet enn det du har lyst til. Her i huset gjør vi lite julerelatert, det nærmeste jul vi har kommet er å se the julekalender sammen. Lillebror har en plan om baking, så det skal vi nok gjøre.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 08:34   #369
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Vi gjør også omtrent ingenting julerelatert. Ingen av oss spiser kaker så derfor baker vi følgelig heller ikke, vi har veldig lite julepynt og er ikke så veldig jule-mennesker. Sønnen har kalender og vi har julestjerne, i går var vi på julemarked på Folkemuseet. Neste helg skal vi kjøpe juletre, som vi sikkert pynter da. også får vi noen venner av mannen med partnere og barn på besøk for gløgg og grøt. Mer enn det gjør vi ikke. Eller jo, vi ser Snøfall sammen, men der er vi veldig overrasket over av ungen vil. Det er første året han har blitt med på noe sånt og han er ni.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 08:56   #370
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva gjør dere når barna ikke er det fnugg interessert i å gjøre noe julerelatert?
De er 13,9 og 6.
Akkurat nå er jeg fristet til å droppe alt.

Det er jo ikke jul enda heller da, det er fortsatt to uker igjen. Hva er det du tenker de skulle være interessert i å gjøre?

Som sagt var yngstejenta (12) og jeg på julemarkedet i går, og vi bakte pepperkaker på ettermiddagen, også åpner de adventskalender om morgenen. Men det er det eneste julerelaterte mine har vært med på så langt, bortsett fra det som skjer i skoleregi. Vi elsker jul alle sammen, og ungene gleder seg veldig til den kommer, men foreløpig har de veldig mye annet de er opptatt med. Vi pynter ikke til jul før siste helga, så det er ikke mye julepreg hjemme enda, men når jula først er her så er det ikke tvil.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-12-19 kl 09:06.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 08:59   #371
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva gjør dere når barna ikke er det fnugg interessert i å gjøre noe julerelatert?
De er 13,9 og 6.
Akkurat nå er jeg fristet til å droppe alt.

Hvis de ikke har lyst og hvis du heller ikke egentlig har lyst, men bare gjør det for deres del, så er det jo bare å droppe det.

Jeg lager og går på juleaktiviteter fordi jeg selv synes det er gøy og så får jentene være med på det de liker. Jeg har en som er veldig julete, men hun har vært borte nesten alle helgene i desember. Den andre er egentlig ganske likegyldig til juleforberedelser så da er hun heller ikke med på noe særlig. Hun kom og tilbød seg da jeg bakte pepperkaker i går og det var veldig hyggelig.

Juleforberedelser er ikke noe obligatorisk, men noe man gjør dersom man har glede av det tenker jeg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 09:18   #372
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva gjør dere når barna ikke er det fnugg interessert i å gjøre noe julerelatert?
De er 13,9 og 6.
Akkurat nå er jeg fristet til å droppe alt.

Gjør det du har lyst til. Man må jo ikke gjøre masse julerelaterte ting. Jeg har funnet fram julepynt, bakt litt julekaker, tenner adventslys og lager risgrøt i helgene. Men noe særlig mer enn det har jeg ikke planer om.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 09:45   #373
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Julemarked med minstejenta i dag, ruslet rundt og kikket og kjente på stemningen, la til vårt bidrag til berget av gaver i innsamlingen på ett av hotellene i byen, kjøpte litt julegaver og drakk kakao med krem i den store kafelavvoen på markedet. Hjemme igjen bakte vi pepperkaker og hørte på julemusikk, og i kveld har jeg bakt brune pinner, så det lukter i hele huset. Nå har resten av familien lagt seg, jeg sitter her i ro og fred med levende lys, drikker dagens kalender-te, og spiser endestykkene på de brune pinnene mens jeg ser The Holiday på TV. Så joda, her begynner stemningen så smått å krype innover.


Kakao med krem i kafelavvoen på oss også i går Vi var på julemarkedet ganske tidlig på formiddagen, så det var ikke altfor folksomt i mat-teltet heller. Masse gode smaksprøver og litt av hvert av julemat ble med hjem. Ellers så bakte jeg et lass med havrekjeks mens 17-åringen kom hjem med en stabel tjukklefser som hun hadde bakt sammen med bestemor

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 10:40   #374
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er jo ikke jul enda heller da, det er fortsatt to uker igjen. Hva er det du tenker de skulle være interessert i å gjøre?

Som sagt var yngstejenta (12) og jeg på julemarkedet i går, og vi bakte pepperkaker på ettermiddagen, også åpner de adventskalender om morgenen. Men det er det eneste julerelaterte mine har vært med på så langt, bortsett fra det som skjer i skoleregi. Vi elsker jul alle sammen, og ungene gleder seg veldig til den kommer, men foreløpig har de veldig mye annet de er opptatt med. Vi pynter ikke til jul før siste helga, så det er ikke mye julepreg hjemme enda, men når jula først er her så er det ikke tvil.

Slik er det her også. Lite julepyntet hus enda, det er jo kun advent.

Eldste vil helst gjøre juleting med venner nå fremfor familien og bakte julekaker med jenter i går. Vi ser Snøfall sammen, de har kalender (kjøpt), men hennes tanker går helst til tentamen nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 15:02   #375
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva gjør dere når barna ikke er det fnugg interessert i å gjøre noe julerelatert?
De er 13,9 og 6.
Akkurat nå er jeg fristet til å droppe alt.

Hva vil du de skal gjøre da?
Vi ser film og har lang frokost sammen på søndager,har vært på julemarked og så skal vi på kino.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 15:36   #376
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Mine jenter liker (14 og 18) liker at jeg spiller julemusikk når de står opp på morgenen, de liker å se julefilmer og de er med på baking hvis de blir litt presset.
Ellers er de med på å kjøpe og pakke inn julegaver.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 19:52   #377
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

I dag har jeg bestilt en gave, og har en igjen å kjøpe. Men jeg vet hva og hvor så jeg må bare finne tid til det. Har lurt på om jeg skulle ordnet gave til oldemor i England, men hun er veldig kresen, og bortimot umulig å kjøpe til. Tror jeg dropper det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 19:55   #378
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Frukt: La jentene tegne eller male noe til henne. Koster ikke så mye å sende.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 23:19   #379
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Bestilt julegave til 07-jenta. Så da er det bare å krysse fingrene for at den rekker fram til jul … (med FedEx, fra USA - sist gang jeg bestilte fra samme sted fikk jeg pakken to dager etter jeg hadde bestilt, så jeg satser på det skal gå kjapt denne gangen også).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-19, 23:37   #380
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg prøver å ordne brukte gaver til tenåringene i år. Problemet er at det gjerne er litt usikkert om jeg får tak i det jeg skal ha, i rett tid. Men har et håp om at det skal prdne seg.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no