Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-14, 14:00   #201
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Du får avspassering (om sommeren) for 6 ekstra timer i uka. Hvis du jobber mer så jobber du gratis. Og det er ikke mulig å gjøre alt som skal gjøres i de travleste periodene på 6 timer i uka. I de roligste periodene vil det derimot bli temmelig kjedelig å sitte på jobb 7,5 timer om dagen.

Vil det? Det har jeg virkelig aldri opplevd. Jeg er bare oppriktig overrasket, jeg er ikke tilhenger av den foreslåtte avtalen jeg heller. Men ikke fordi jeg er redd for å kjede meg akkurat.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, klart. Jeg lurte egentlig på om det er en eller annen form for overtidsbetaling/avspasering for de timene som går over disse 43,5 timene i uken.

Nei, det telles ikke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:01   #202
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, klart. Jeg lurte egentlig på om det er en eller annen form for overtidsbetaling/avspasering for de timene som går over disse 43,5 timene i uken.

Nei, det er det ikke. Hvis du har vikartimer og avtaler avspasering i stedet for lønn, er det mulig å få til hos noen rektorer. Hos oss er det ikke så vanlig å få, vi får ikke avspasere undervisning.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:03   #203
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Herlighet, jeg kjeder meg ikke på jobb når det er rolige uker, selv om jeg ikke akkurat nå husker sist det var ei rolig uke.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:04   #204
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Ok, så ikke avspasering av det som går over 43,5 timer i uken, og ikke heller overtidsarbeid. Altså gratisarbeid. Forstår jeg rett da?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:05   #205
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

... men de ekstra arbeidstimene registreres vel et eller annet sted, går jeg ut i fra?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:05   #206
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.895
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ok, så ikke avspasering av det som går over 43,5 timer i uken, og ikke heller overtidsarbeid. Altså gratisarbeid. Forstår jeg rett da?

Ja.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:05   #207
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tror du tar fullstendig feil her.
Jeg tror ikke folk flest har uvilje mot lærere. Jeg tror ikke folk flest er misunnelige på lærere og jeg tror heller ikke at folk flest tror at lærere går hjem klokka 14 hver dag. Det tror jeg er fullstendig feil.

Jeg tror derimot at en del mennesker ikke går med på at lærerne har det så mye verre enn andre og at ikke lærerne er noen vinnere i "hvem som lider mest"-konkurransen. Lærerne er ikke så unike på den måten.

Det er derimot viktig at lærerne har de beste vilkårene for å gjøre en god jobb. Akkurat det er jeg villig til å støtte hundre prosent. Jeg ønsker at lærerne til mine unger skal få utnyttet sitt potensiale på best mulig måte slik at ungene får det aller beste ut av de lærerne de har.

Når man virkelig ønsker å støtte dette blir det litt provoserende å lese utsagn om at alle andre yrkesgrupper har det så fleksibelt, har så gode arbeidsplasser og har så bra arbeidstid.. Det er nemlig veldig usant. Det betyr likevel ikke at jeg vil at lærerne skal ha så dårlige arbeidstider som jeg har selv. Jeg må kjempe for å få det bedre for min yrkesgruppe og jeg deltar absolutt sammen med lærerne for å få forberdre deres vilkår.

Det Guava sier er omtrent som om jeg skulle tenkt det selv. ()

Jeg tenker at lærere som beskriver seg som martyrer ikke klarer å oppnå den nødvendige sympatien hos folk. Det er ikke slik at alle andre har superfleksible ordninger og at bare lærerne må jobbe mye/jobbe under ikkeoptimale forhold.

Jeg er heller ikke misunnelig i det hele tatt. Men jeg skulle ønske at noen lærere orienterte seg litt mer om hva som er praksis rundt om før de kjørte på med klagesangene sine, fordi de gjør seg selv og kollegene en bjørnetjeneste.

Og når det gjelder lønn, så synes jeg virkelig ikke det er så ille. Man må jo sammenlikne seg med andre med tilsvarende utdanning i offentlig sektor, ikke hva en og annen kan slumpe til å tjene i det private.

Men jeg har altså stor sympati for lærernes ønske om gode arbeidsforhold. Og så tenker jeg at det ikke er rart at de er villige til å kjempe for en arbeidstidsordning som har sine store fordeler. Det har de også all mulig rett til å gjøre. Jeg tror bare ikke man tjener på å fremstille det som om man er de som jobber mest og tjener dårligst av alle, for det skjønner jo de aller fleste at faktisk ikke er sant.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:05   #208
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.895
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... men de ekstra arbeidstimene registreres vel et eller annet sted, går jeg ut i fra?

Nei.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:06   #209
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.895
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg har faktisk ikke en eneste ting jeg har lyst til å klage på i forhold til jobben min.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:07   #210
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ok, så ikke avspasering av det som går over 43,5 timer i uken, og ikke heller overtidsarbeid. Altså gratisarbeid. Forstår jeg rett da?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... men de ekstra arbeidstimene registreres vel et eller annet sted, går jeg ut i fra?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nei.

Ser jaggu ut som om lærerstanden hadde hatt godt av at kommende arbeidstagere har litt mer fokus på betingelser, arbeidstid og lønn.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:09   #211
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ok, så ikke avspasering av det som går over 43,5 timer i uken, og ikke heller overtidsarbeid. Altså gratisarbeid. Forstår jeg rett da?

Noen kaller det det, jeg tenker at jeg får avspaseringen min når elevene har fri. Jobber jeg 50 timer ei uke eller to, kan jeg jo da jobbe 40 timer de neste to ukene, uten at jeg teller helt manisk. For de som ligger jevnt på 45 timer, som norsklærere med mange klasser, blir det fort gratisarbeid.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:12   #212
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ok, så ikke avspasering av det som går over 43,5 timer i uken, og ikke heller overtidsarbeid. Altså gratisarbeid. Forstår jeg rett da?

Ja.
Men jeg tror mange lander på rundt dette i snitt over året altså, slik at totalen blir grei. Meg selv inkludert. Men det kan variere veldig ja, og man teller jo aldri så registrert blir det ikke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:12   #213
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.895
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg tenker ikke på det som gratisarbeid jeg heller. Jeg lever og ånder for jobben min og fagene mine. Fagkretsen min er hobbien på en måte, så jeg tenker jobb når jeg tenker interesser og hobby. Det går i ett.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:13   #214
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Men hvis man ikke teller timer er det ganske vanskelig å argumentere med at man jobber veldig mange timer.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:14   #215
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.895
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg har litt planer om å telle timer fra neste skoleår.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:15   #216
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, klart. Jeg lurte egentlig på om det er en eller annen form for overtidsbetaling/avspasering for de timene som går over disse 43,5 timene i uken.

Nope. Ikke med mindre du har tatt på deg ekstra klasser eller ekstra arbeidsoppgaver, og på forhånd avtalt med rektor at det skal kompenseres. Hvis du bare jobber ekstra mye fordi du mener det trengs, så må du ta det på egen kappe.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vil det? Det har jeg virkelig aldri opplevd. Jeg er bare oppriktig overrasket, jeg er ikke tilhenger av den foreslåtte avtalen jeg heller. Men ikke fordi jeg er redd for å kjede meg akkurat.

Jeg har kjedet meg noe helt vanvittig på enkelte av de oppleggene rektor har laget på dagene vi egentlig skulle hatt til planlegging. Og så syns jeg kanskje ikke det er det morsomste i verden å vaske reagensglass. Det trengs, og det er fint å ha rolige sommerdager til å gjøre det, men det er relativt kjedelig.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:15   #217
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men hvis man ikke teller timer er det ganske vanskelig å argumentere med at man jobber veldig mange timer.

Jepp, og av dem som argumenterer med det tror jeg vi har to grupper:
- De som reelt sett jobber mye mer enn de skal og kanskje har prøvetelt en periode.
- De som sitter med en følelse av at de jobber altfor mye, men i snitt ligger omtrent på det de skal.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:17   #218
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg har kjedet meg noe helt vanvittig på enkelte av de oppleggene rektor har laget på dagene vi egentlig skulle hatt til planlegging. Og så syns jeg kanskje ikke det er det morsomste i verden å vaske reagensglass. Det trengs, og det er fint å ha rolige sommerdager til å gjøre det, men det er relativt kjedelig.

Ja, ok, men det er jo ikke det samme som at denne tiden ikke trengs da. Du formulerer det nærmest som om det ikke er noe å finne på 7,5 timer på jobb hele året, og det kjenner jeg ikke igjen. Alltid noe å gjøre. Ikke rart lærerne får det på seg å sutre over et ikke-eksisterende problem hvis vi hevder at vi faktisk ikke har noe å drive med 7,5 timer på jobb hver dag.

Jeg har forøvrig ennå ikke hatt tid til å vaske reagensglass, men det burde vært gjort.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:18   #219
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jepp, og av dem som argumenterer med det tror jeg vi har to grupper:
- De som reelt sett jobber mye mer enn de skal og kanskje har prøvetelt en periode.
- De som sitter med en følelse av at de jobber altfor mye, men i snitt ligger omtrent på det de skal.

Ikke sant? Og jeg tenker at hvis man har en rolig uke og dermed jobber mindre enn de estimerte 37,5, så blir det straks mer enn 6 timer som må legges på toppen av de andre ukene med en gang - og da kan det hende at et par 50 timers uker i løpet av året faktisk er innenfor og ikke utenfor det man har betalt for.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 14:19   #220
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men hvis man ikke teller timer er det ganske vanskelig å argumentere med at man jobber veldig mange timer.

og 14 timer hjemme hver eneste uke i hele skoleåret er ganske mange timer... Det er nesten tre timer hver dag fra mandag til fredag. Det kan ikke være lett å få dette til etter at barna er lagt... Eller 7 timer både lørdag og søndag...

elg er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no