Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-19, 23:22   #61
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Hvor mye bredere og lenger enn et bord bør egentlig duken være?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 00:25   #62
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvor mye bredere og lenger enn et bord bør egentlig duken være?

Anslagsvis 20-25 cm heng på alle sider. Du trenger altså en duk på ca 140x220 cm hvis bordet er 100x180 cm.

Opprinnelig lagt inn av Sandvika interiørtekstiler

De mest vanlige spisebordene er 160-180 cm lange. Er ditt bord denne størrelsen kjøper du en duk som er 220 cm lang. Skal du bruke en lem i bordet er riktig størrelse på duken 270 cm. Har du to lemmer i bordet kjøper du en duk på 310 cm.

https://sandvikagardiner.no/butikk/t...orrelse-pa-duk

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 12:07   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Har jeg blitt voksen siden januar? Tja. Jeg fant aldri helt den duken jeg ville ha, sikkert aller mest fordi jeg hadde lyst på Georg Jensen, men ikke syns jeg kunne ta meg råd til det. Jeg fikk en rød juleduk til jul, ikke i damask, men i en veldig flott rødfarge som jeg også kan bruke ellers.

I mai konfirmerte Hiawata seg, og jeg fikk nærkontakt med gamle damaskduker, og nyere duker i både bomull og lin, noen damaskvevd, andre ikke. Jeg hadde nemlig innsamling i familien for å få nok duk til å dekke noen og tretti meter med bord. Da fant jeg vel ut at stryking ikke akkurat gir meg zen.

Men så var vi i Danmark i sommer da. Og jeg tenkte igjen på HC Andersen-duken. Men slo det fra meg igjen, mye fordi den danske krona er så dyr om dagen, at duken ble ENDA dyrere enn før. Den er bare så fin! Siste dagen var jeg innom Føtex for å handle litt smågreier til turen hjem, og hva lyser mot meg? Jo, lange nok duker, damaskvevd, strykefrie og med teflon. Ikke HC Andersen, men jeg har nå en sennepsgul duk som skinner som gull i sola, og en hvit. Lange nok, og kostet bare 199 DKK per stykk.

Så konklusjonen er passe voksen. Og med duker nå til en hver anledning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 12:14   #64
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Så gøy! Får vi se bilder?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 12:33   #65
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Georg Jensen har hatt halv pris på mange duker nå i sommer. Jeg kjøpte en til mitt lange spisebord.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 12:47   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så gøy! Får vi se bilder?

Disse!




Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Georg Jensen har hatt halv pris på mange duker nå i sommer. Jeg kjøpte en til mitt lange spisebord.

Ja, de har støtt og stadig salg, men aldri på den jeg vil ha.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 13:00   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Den gule var nyyydelig og helt deg!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 13:04   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Takk! Den er virkelig fantastisk! Glansfull og skikkelig dekadent. Jeg gleder meg til å invitere til middag på den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 13:49   #69
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Å, den gule er var fantastisk! Sånn vil jeg også ha.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 14:00   #70
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Jeg ble så inspirert av denne tråden at jeg kjøpte 3,5 meter Georg Jensen-damask - Arne Jacobsen design, med 40% avslag i sommer. Og 10 svarte servietter.

:voksen:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 15:41   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Så utrolig fine! Vi var innom en Føtex i København for å kjøpe is. Skulle sett på duker tydeligvis.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 31-07-19 kl 17:28.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 15:43   #72
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Jeg ELSKER Føtex - de har mye fin non-Food. Jeg har noen lekre vattepper derfra. Og kule gummistøvler.
Og dukene dine er jo rålekre - og mye billigere enn min AJ-duk.
Hva slags servise har du?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 16:16   #73
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Superfine, Tally!
Jeg ble selv eier av en hvit damaskvevd teflonbelagt duk på bursdagen min, gave, etter mitt ønske, fra min mor.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 16:56   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tide å bli voksen: jeg trenger en ekte duk

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Å, den gule er var fantastisk! Sånn vil jeg også ha.

Du får ta deg en Danmarksferie. Eller se om Føtex på nett leverer til Norge?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så utrolig fine!

Takk!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Superfine, Tally!
Jeg ble selv eier av en hvit damaskvevd teflonbelagt duk på bursdagen min, gave, etter mitt ønske, fra min mor.

Takk! Og grattis!

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Og dukene dine er jo rålekre - og mye billigere enn min AJ-duk.
Hva slags servise har du?

Takk! Jeg har et kremhvitt helt enkelt servise fra Ittala som heter Ego. Og Skaugumbestikk i teak. Veldig fint til alle duker, egentlig!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no