Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haddy og boka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-20, 21:11   #461
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg beundrer disse damene som står frem, til tross for hvilke konsekvenser det potensielt kan få for de. Nesegrus beundring, og nå håper jeg partiet forstår at det er slike som er sterke nok til å dra opp partiet fra griseguttgjørma.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 21:31   #462
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg er ikke knallimponert over Stenseng her, som uttaler at hun gjerne skulle unngått dette oppropet. Oppropet er en konsekvens av det hun EGENTLIG burde ønsket å unngå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 22:13   #463
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.908
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Han fyren der har jammen høye tanker om seg selv. Nå skriver han på fb at Trøndelag Ap ikke får muligheten til å være med å påvirke sånn at Støre blir valgt som statsminister.

Kjenner igjen gubbekulturen, var med i AUF i Trondheim på 90-tallet, droppa fort ut da jeg fant ut at det meste gikk ut på "rævslikking", sånn at mennene/guttene skulle bli valgt til posisjoner.

Og at Trond Giske er med på telefon under et møte der de skal diskutere hvem som skal være fylkesleder, det er trist og kvalmt hele greia.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 22:20   #464
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haddy og boka

Her er Giske sitt innlegg på Facebook som Ine viser til. Siste avsnittet er helt vanvittig:

"Jeg er mer heldig enn mange, med en flott familie, gode venner og en trygg økonomi. Mitt valg var å si ja til den jobben valgkomitéen ba meg om å ta på meg, for å løfte Trøndelag Arbeiderparti og alle de fantastiske medlemmene der, og arbeide for det regjeringsskiftet vi trenger etter neste stortingsvalg og for å sikre at Jonas Gahr Støre blir statsminister. Slik det ser ut nå, vil Trøndelag Arbeiderparti aldri få anledning til å gjøre et slikt valg."

https://www.facebook.com/TrondGiske/...190?__tn__=K-R

Han tror virkelig at han enehendig ville sørget til bedre valgresultat for AP. Er ekkokammeret så tett at han ikke ser alle (særlig kvinner) som sier at de ikke vil stemme på AP pga ham?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Fins dette oppropet digitalt slik at man kan se hvem som støtter? I linken på VG er det bare noen og nitti navn.

Det lurer jeg også på. Og så er jeg imponert over stortingsrepresentanten fra Østfold som var såpass tidlig ut med å gi støtte. Jeg har gått rundt og trodd at han er i gubbesjangeren, men nå må jeg ta en liten justering på fordommene mine.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 22:30   #465
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Det er mange gubber som avskyr gamle griser, altså, og det helhjertet også. Noen har for eksempel døtre. Eller koner. Eller søstre. Eller bare anstendighet. Jeg tror det er MANGE som har vært forbanna på oppførselen hans lenge.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 22:43   #466
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er mange gubber som avskyr gamle griser, altså, og det helhjertet også. Noen har for eksempel døtre. Eller koner. Eller søstre. Eller bare anstendighet. Jeg tror det er MANGE som har vært forbanna på oppførselen hans lenge.

Slike klassifiseres som anstendige mannfolk, ikke gubber, i mitt hode.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 22:46   #467
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haddy og boka

Valgkomiteen har vraket innstillingen. Bra! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...aatt-som-leder

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 23:19   #468
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.978
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er ikke knallimponert over Stenseng her, som uttaler at hun gjerne skulle unngått dette oppropet. Oppropet er en konsekvens av det hun EGENTLIG burde ønsket å unngå.

Selvfølgelig. Jeg forsto henne slik at det var det hun mente.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 23:59   #469
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Fins dette oppropet digitalt slik at man kan se hvem som støtter? I linken på VG er det bare noen og nitti navn.

Jeg memer at de sa at de skulle ettersende de som skrev under til VG, hvis det ble mange. Nå har det nok vært heltisk for Morten Ellingsen, som startet oppropet, med deltakelse på Debatten, og nå blir det en ny innstilling av valgkomiteen, så hvem vet hva som skjer med resten av navnene.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 00:01   #470
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Og så er jeg imponert over stortingsrepresentanten fra Østfold som var såpass tidlig ut med å gi støtte. Jeg har gått rundt og trodd at han er i gubbesjangeren, men nå må jeg ta en liten justering på fordommene mine.

Svein Roald Hansen?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 00:02   #471
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Svein Roald Hansen?

Jepp.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 00:04   #472
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Selvfølgelig. Jeg forsto henne slik at det var det hun mente.

Jeg oppfatter henne som at hun skulle ønske oppropet hadde vært unngått.

(Og sikkert også innstillingen av Giske, så klart, men det sier hun ikke.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 00:07   #473
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Selvfølgelig. Jeg forsto henne slik at det var det hun mente.

Er ikke Stenseng en av Giske-supporterne? Jeg mener hun er det fra varslingssakene. Så stoler ikke på at hun mener det «riktig».

Noe jeg lurer på er hva Giske har fått til som politiker, som gjør at flere mener at han er verdt å verne - samme hva? Jeg syntes Anne Holt var god på Facebook etter Debatten: « Det er nesten fælt å se på. Hva skal man med fiender når det vennene har å by på er å terpe på at «Hain Trond står imot sentralmakta i Oslo!»

Når kvinne etter kvinne etter kvinne etter kvinne har fortalt sine historier.

OMG»

.... og vi lllo!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 00:08   #474
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jepp.

Han er hel ved! Har alltid vært. (Gikk på videregående sammen med datteren hans.)

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 07:19   #475
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.526
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

En av facebookvennene mine hadde som status: Giske; offer eller overgriper. Det var en del av de som svarte offer som overrasket meg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 07:50   #476
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.978
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg oppfatter henne som at hun skulle ønske oppropet hadde vært unngått.

(Og sikkert også innstillingen av Giske, så klart, men det sier hun ikke.)

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Er ikke Stenseng en av Giske-supporterne? Jeg mener hun er det fra varslingssakene. Så stoler ikke på at hun mener det «riktig».
(...)

Nå leste jeg Stensengintervjuet et par ganger til og ble mindre klok. Har hun med vilje uttalt seg så uklart at både Giskes menighet og vi andre skal føle støtte?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 08:30   #477
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.482
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Det var en Ap-politiker som svarte under Dax18 på uttalelsen om at noen skulle ønske oppropet hadde vært unngått med akkurat samme svar som Mave sa, at det som skulle vært unngått var bakgrunnen for varslene. Da ble reporteren tom for ord, gitt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 08:37   #478
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.219
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg må innrømme at jeg, midt oppe i alt, er imponert over Trøndelag Ap. Så da tok de det til seg til slutt, altså. Det syns jeg man bør berømme. Kanskje de nominerer en kvinne?

Jeg ligger langt til venstre for Ap, men nå syns jeg de som tidligere meldte seg ut av partiet bør vite sin besøkelsestid, og melde seg inn igjen!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 08:47   #479
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg er ikke spesielt imponert, dette var jo som å se på et bilkrasj i sakte film, alle andre visste jo at dette ville skje. Og ja, de trakk nominasjonen, men gjorde de det fordi de forsto (for øvrig kan jeg godt si mitt om å kun forstå når det er lokale jenter det rammer, ikke bare dem "i Oslo" ), eller fordi de så at bråket rammet dem? Det var selvsagt en riktig avgjørelse, men ikke en å bli imponert over, syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:01   #480
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.482
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Giske kritiserer mediene for å skrive om varsler uten at varslerne kan komme med dokumentasjon. Ja, for det er akkurat det en ung kvinne tenker på når en gammel gubbe blir for nærgående. "Vent litt, jeg skal bare ta opp mobilen og filme det du gjør nå." Synes jeg ser det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no