Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-10, 18:27   #81
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Jeg har hørt om for n-te gang!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:31   #82
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Jeg brukte n for første gang når jeg tok matte fordypning på ungdomsskolen. Før det hadde jeg bare hørt om det i ulike sammenhenger som ikke har med skole å gjøre.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:34   #83
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har hørt om for n-te gang!

Det har jeg også. Og først nå forstår jeg hvor det kommer fra.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:35   #84
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

På barneskolen kaller de n for a.

  Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:36   #85
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Jeg lærte først om n på universitetet, faktisk.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:42   #86
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Og først nå forstår jeg hvor det kommer fra.

Jeg også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:43   #87
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

sammen med Karamell.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:45   #88
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg også.

Men som min gamle Barneskolelærerinde sa til oss: Den som tror han er ferdig utlærd er ikke utlærd, men ferdig. Så det er lov til å lære noe hele livet?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:46   #89
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men som min gamle Barneskolelærerinde sa til oss: Den som tror han er ferdig utlærd er ikke utlærd, men ferdig. Så det er lov til å lære noe hele livet?

Selvsagt, det er jo det viktigste av alt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 19:17   #90
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

På barneskolen kaller de n for a.

Ja, og hele poenget er jo egentlig at det strengt tatt ikke spiller noen rolle hvilke bokstaver eller symboler man bruker - a + a = 2a, og x + x = 2x, og n + n = 2n - det er jo liksom vitsen med matematikk, det. Men så blir det lettere å skjønne hva andre skriver hvis alle holder seg til de samme sedvanene og konvensjonene.

Man bruker forresten a, b og c om tall senere også, for eksempel om tall som ganges med andre størrelser - ax^2 + by = 14, og sånt. n brukes ikke så mye i ligninger og utregninger, mest når man skal telle eller nummerere ting. (Som i uttrykket "for n-te gang", ja. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 19:57   #91
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, og hele poenget er jo egentlig at det strengt tatt ikke spiller noen rolle hvilke bokstaver eller symboler man bruker - a + a = 2a, og x + x = 2x, og n + n = 2n - det er jo liksom vitsen med matematikk, det. Men så blir det lettere å skjønne hva andre skriver hvis alle holder seg til de samme sedvanene og konvensjonene.

Man bruker forresten a, b og c om tall senere også, for eksempel om tall som ganges med andre størrelser - ax^2 + by = 14, og sånt. n brukes ikke så mye i ligninger og utregninger, mest når man skal telle eller nummerere ting. (Som i uttrykket "for n-te gang", ja. )

Du og du som jeg trodde det hadde rablet for deg nå altså. - a + a = 2a du liksom.

  Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 19:58   #92
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Jeg føler at n er et fast tall i den aktuelle sammenhengen, eller i det minste en serie tall som ikke avhenger av hverandre, mens variablene står i relasjon til hverandre.

Jeg vet ikke hvorfor - jeg er litt følelsesmenneske på sånt.

  Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 20:11   #93
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg føler at n er et fast tall i den aktuelle sammenhengen, eller i det minste en serie tall som ikke avhenger av hverandre, mens variablene står i relasjon til hverandre.

Jeg vet ikke hvorfor - jeg er litt følelsesmenneske på sånt.

Det er jeg også. "Fastlagt, men vilkårlig" tror jeg jeg skrev ett eller annet sted tidligere i tråden. (Men det er kanskje ikke så forståelig hvis man ikke kjenner til de sammenhengene man bruker det i.) Og det er ikke en variabel, nei (da er det x og y), og heller ikke en koeffisient (da bruker man a og b). Som sagt er n typisk et helt tall, og det brukes typisk til å nummerere med, ikke til å regne med (eller, nummereringen kan jo noen ganger inngå i utregningen også).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 20:13   #94
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jeg også. "Fastlagt, men vilkårlig" tror jeg jeg skrev ett eller annet sted tidligere i tråden. (Men det er kanskje ikke så forståelig hvis man ikke kjenner til de sammenhengene man bruker det i.) Og det er ikke en variabel, nei (da er det x og y), og heller ikke en koeffisient (da bruker man a og b). Som sagt er n typisk et helt tall, og det brukes typisk til å nummerere med, ikke til å regne med (eller, nummereringen kan jo noen ganger inngå i utregningen også).

Variabler.

Det der var flaut ja.

Faktor. Jeg føler mer for å snakke masse om faktorer jeg nå. Koeffisienter også.

  Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 20:16   #95
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Jeg er så langt fra matematiker det er mulig å komme og bruker stort sett n til opptelling, mest typisk når det gjelder statistisk utvalg. Når man leser kvantitative undersøkelser er det som regel et poeng å vite om n=10 eller 2000.

Utover det syes jeg n er en fin bokstav eller noe sånt.

Edit: Å haha, der droppet jeg jo hele n-en. Det må få stå.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 23:56   #96
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Jeg tror faktisk jeg lærte om n i første klasse jeg. Som i når vi lærte om mengder og inndeling (f.eks n=10 eller n=5). Uten at vi helt skjønte at det var det vi gjorde da. n er vel rett og slett antall i en mengde og mest anvendelig når man leser om antall i en studie f.eks. En studie som viser at "100% av norske kvinner liker rakfisk" blir litt mindre troverdig når n=2.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 00:26   #97
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Men kommer dere ikke borti n på andre ting enn å regne følgerekker? Jeg skriver f.eks. plan for neste år nå (juhu, det er lørdagskvelden sin!), og da skriver man typisk Year N, N+1 og N+2 for å gjøre dem mer generiske. Av en eller annen grunn skal de absolutt skrive stor N.

Og ja, hvis man leser en medisinsk studie, vil det alltid stå n (eller N) opptil flere steder, både i tabeller og grafer for å presisere antallet. Tsktsk, agenten. Det er like mye brukt som p.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 00:43   #98
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Dette tror jeg er det mest ekstreme tilfelle av avsporing jeg noen gang har sett. Denne tråden bør bli en klassiker.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 00:48   #99
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Dette tror jeg er det mest ekstreme tilfelle av avsporing jeg noen gang har sett. Denne tråden bør bli en klassiker.

Det var Reina som gjorde utslaget, ja?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 01:42   #100
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det var Reina som gjorde utslaget, ja?

Egentlig så startet det hele med Rise da, etter tabben hans så har L'pool liksom kommet inn i en litt negativ spiral. :tsk tsk:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
esmepusen, klassiker, n = 1, ryktepoeng, ryktet forteller


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no