Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du hamstra i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du hamstra i dag?
Ja 6 4,48%
Nei 104 77,61%
Hvorfor skulle jeg det? 24 17,91%
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-23, 22:26   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nei, jeg klarer meg fint uten brus, dessuten har jeg Sodastream. Men jeg pleier ikke å hamstre heller i slike situasjoner.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 22:29   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Jeg kjøpte litt brus, men det skulle jeg gjort uansett.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 22:31   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nja.

Eller ja.

72 liter pepsi.
Litt dobbelt opp sine der var kryss i kommunikasjonen om hvem som kjøper inn 3 stk 8 pk 1,5 liter pepsi til 99 kr til konfirmasjonen om tre uker.

At jeg skulle ha tre var pla lagt utfra reklameavisen. At både jeg og pappa kjøpte dem var mer utilsiktet. At jeg kunne ha brus i bilen, mens de kjøpte kjøttdeig og reker, var sånn jeg trodde det var.

Så ja, jeg har vel faktisk kjøpt 12 og kjøttdeig også på tilbud. Til å lage karbonader/kjøttkaker til koldtbordet. Rekene er også til det koldtbordet. Allerede før påske kjøpte jeg mange pakker kaffi på tilbud på europris. Vi skal ha konfirmasjon med 40-50 gjester (vel, nei, 5 av dem er oss selv) om knappe tre uker så der må handles inn litt mat og drikke utover det vi spiser og drikker i det daglige.

Ellers handlet jeg bare 2*1,75 liter helmelk og 2 liter laktosefri lettmelk, litt joghurt og middag til to dager. Så har vi mao sånn ca melk og brød og middag til og med onsdag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 22:32   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Jeg har forøvrig tre store flasker med brus som jeg har fått på Spar. Kanskje jeg kan tjene gode penger på de hvis streiken varer en stund?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 22:41   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nei, har ikke hamstret. Jeg har lite til overs for hamstring, for det betyr at færre får varer.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 22:52   #26
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.562
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, har ikke hamstret. Jeg har lite til overs for hamstring, for det betyr at færre får varer.

Enig! Men vi kjøper sjelden brus ellers, så dette får være vår kvote i år.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 23:03   #27
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Vi hadde allerede fylt frysere og skap da streiken kom.

:hamster:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 23:16   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nei, ingen hamstring her. Vi skal ha en fest for han som ikke vil konfirmeres, men det er ikke før i juni og da satser jeg på at streiken er over.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 23:19   #29
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Har ikke tenkt på konfirmasjonen. Kjøpte et par ekstra flasker Farris. Og i kveld fikk vi beskjed om at vi må koke vannet i dagesvis, så det var jo god timing.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 23:19   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nei, vi klarer oss greit uten både brus og øl. Men jeg skjønner godt at de som skal ha konfirmasjon i nær fremtid har handlet inn.


Sist redigert av 007 : 18-04-23 kl 09:09.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 23:21   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nja.

Eller ja.

72 liter pepsi.
Litt dobbelt opp sine der var kryss i kommunikasjonen om hvem som kjøper inn 3 stk 8 pk 1,5 liter pepsi til 99 kr til konfirmasjonen om tre uker.

Nja?? Det der er jo nesten at årsforbruk av brus for oss. Heldigvis tror jeg deler av slekta drikker nesten enda mindre brus, så vi overlever nok konfirmasjonen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 23:34   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Tja, 6 1,5 liter med Cola i en pakke, dog ikke til meg selv. Jeg har sagt at de skal holde til 6 helger. Kjøpte også tre små Stratos til en sønn.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 23:39   #33
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nei- tanken har ikke slått meg

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-23, 23:51   #34
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nei, vi har ingen planlagte selskapeligheter det må kjøpes inn til, så her ser jeg ingen grunn til å handle inn noe ekstra. Vi har bare godt av å ha mindre tilgang på brus, snacks og godteri en periode.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-04-23 kl 08:45.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-23, 00:18   #35
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nope. Dør ikke om jeg må klare meg uten verken øl eller brus kjenner jeg. Og hamstring er idiotisk. Det er jo mye derfor de går tom for ting, fordi folk kjøper uendelig mer enn det de trenger.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-23, 00:50   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nei.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-23, 05:16   #37
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nei, jeg liker verken øl eller brus så lett å avstå fra hamstring.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-23, 06:59   #38
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Jeg kjøpte 2 4 pk. med Pepsi Max i går. Vi var tomme, og det er ikke uvanlig at jeg kjøper 2 slike pakker i slengen, men det er mulig jeg ikke hadde gjort det i går dersom det ikke hadde vært så mye snakk om hamstring.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-23, 06:59   #39
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Nei. Vi klarer oss uten brus og øl. Jeg har oftest en del brus i kjelleren, så det går nok noen uker før vi er tomme. Ingen her drikker brus daglig. Ser at det rammer flere produsenter på fredag, og jeg får fnatt av folk som hamstrer. Hvis alle kjøper det de trenger så går dette helt fint, men enkelte må jo tydeligvis tømme hyllene så fort det er en sjanse for at noe går tomt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-23, 07:02   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hamstra i dag?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nja?? Det der er jo nesten at årsforbruk av brus for oss. Heldigvis tror jeg deler av slekta drikker nesten enda mindre brus, så vi overlever nok konfirmasjonen.

Var bare meningen å kjøpe halvparten. Også drikkes det bok 2-3 flasker i uka her. Ikke bare pepsi da. 1-2 med pepsi.

Stor andel pepsi - drikkere i konfirmasjonen.

Men ja, det er i overkant. Absolutt. Ikke helt bevisst at det ble så mye da. Og 3 pk føltes ikke som hamstring. To til konf og en til husbruk. (uansett bare ei flaske hjemme så jeg skulle kjøpe mer til helga)

Og ikke motivert av streiken, men av obs sitt tilbud.

Følger ikke 12 pk kjøttdeig heller var hamstring. Det er jo direkte planlagt brukt til konfirmasjonen og måtte kjøpes i løpet av et par uker så når det kom på tilbud, så.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no