Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 22:09   #301
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Men jeg kjenner meg dog ikke helt igjen av "beskrivelsen" av FP sånn som den er blitt da - det er vel ikke HELT naturogungdomporten.no lissom! Vi sitter jo ikke bare å diskuterer miljøvern og oppmuntrer til total askese med unntaksvis utskeielse med økologiske rødbeter heller!

Det er jo det som er fint her - forumet er allsidig, men holder et generelt høyt informativt (og saklig) nivå.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:11   #302
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Slik er det vel for de fleste av oss, eller er vi alle så utrolig overlegne at vi ikke ser våre egne "feil"?

Nei, absolutt ikke. Jeg har f.eks. tonnevis med sko jeg egentlig ikke trenger. Mye kjøkkenutstyr og mye snodig nips. Jeg trenger strengt tatt ikke flamingolysrankene mine heller.
Men jeg prøver å være meg selv bevisst, som jeg skriver i en annen tråd om nettopp eget forbruk her inne, og gjør mitt beste for å tenke meg om både en og femten ganger før jeg gjør nye innkjøp. Ikke alltid jeg lykkes. Nå flyr jeg forholdsvis lite, men kommer tli å ha store problemer med å "legge fra meg" årlige turer til USA, Afrika og andre land for å spare miljøet.

Men jeg lener meg ikke tilbake og sier at "sånn er det bare, alle må få gjøre egen valg, jeg bestemmer selv" når det potensielt går utover mine og dine barn, i fremtiden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:13   #303
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er jo det som er fint her - forumet er allsidig, men holder et generelt høyt informativt (og saklig) nivå.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:13   #304
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi sitter jo ikke bare å diskuterer miljøvern og oppmuntrer til total askese med unntaksvis utskeielse med økologiske rødbeter heller!

Ganske ofte utskeielser med øko-rødbeter etter antall innlegg om rødbeter å dømme!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:13   #305
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men jeg kjenner meg dog ikke helt igjen av "beskrivelsen" av FP sånn som den er blitt da - det er vel ikke HELT naturogungdomporten.no lissom! Vi sitter jo ikke bare å diskuterer miljøvern og oppmuntrer til total askese med unntaksvis utskeielse med økologiske rødbeter heller!

Det er jo det som er fint her - forumet er allsidig, men holder et generelt høyt informativt (og saklig) nivå.

Fins det nokon som oppmuntrer til total askese med unntaksvis utskeielse med økologiske rødbeter?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:17   #306
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Fins det nokon som oppmuntrer til total askese med unntaksvis utskeielse med økologiske rødbeter?

Åh, innrøm det, du ble bittelitt fristet...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:18   #307
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh, innrøm det, du ble bittelitt fristet...

Rødbeter? På en vanlig mandag!? Nei, det tror jeg ikke jeg tør.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:19   #308
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh, innrøm det, du ble bittelitt fristet...

åkei då...


Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:20   #309
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Ganske mange, vil jeg tro. De fleste i min omgangskrets har trakter, og ikke kaffemaskin.

Tror knapt jeg kjenner noen med kaffemaskin.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:21   #310
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Rødbeter? På en vanlig mandag!? Nei, det tror jeg ikke jeg tør.

Vanlig mandag? Det er jo sommar... Stikk ein tannpirkar i den økologiske raud...rød..røau...rødbeten, legg den i frysaren og du har ein relativt sunn is.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:22   #311
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Tror knapt jeg kjenner noen med kaffemaskin.

De fleste jeg kjenner har også trakter. Jeg ønsker meg kaffemaskin, og siden jeg er storforbruker av presskanner (jeg har en tendens til å knuse kolben) så er det vel snart mer miljøvennlig å kjøpe en kaffemaskin.


Sist redigert av Gaia : 27-06-07 kl 22:00. Årsak: Kan ikke stave. :sukk:
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:23   #312
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Tror knapt jeg kjenner noen med kaffemaskin.

Vi har espressomaskin. EN svinedyr en til og med. Men har aldri hatt kaffetrakter. Er det OK da?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Vanlig mandag? Det er jo sommar... Stikk ein tannpirkar i den økologiske raud...rød..røau...rødbeten, legg den i frysaren og du har ein relativt sunn is.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:24   #313
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Vanlig mandag? Det er jo sommar... Stikk ein tannpirkar i den økologiske raud...rød..røau...rødbeten, legg den i frysaren og du har ein relativt sunn is.

Ikke dumt. Og så kan man til og med rense tennnene med tannpirkeren etterpå. Munnhygiene er også veldig viktig, nemlig. Og gjenbruk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:25   #314
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Hvis vi først skal begynne å diskutere kaffe, så tror jeg vi kan dra frem tråden om by vs land og kaffe latte med lettmelk en gang til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:26   #315
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Hvis vi først skal begynne å diskutere kaffe, så tror jeg vi kan dra frem tråden om by vs land og kaffe latte med lettmelk en gang til.

Og spikketråden om hvorfor det heter lett og ikke med lett. :avsporer fullstendig:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:27   #316
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Vi har faktisk hentet ned svigerfars gamle orange og brune kaffetrakter fra loftet og bruker den. Sist sett på tidlig 80-tall.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:28   #317
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Nei, no vert det berre avsporing. Eg vil tilbake til rø...rau...røau...rødbetis-diskusjonen...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:35   #318
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Da jeg flyttet for meg selv arvet jeg en venninnes kaffetrakter da hun hadde kjøpt Moccamaster. Det var en god trakter for enslige mente hun, den brukte lang tid og laget mange rare lyder, så da var det nå litt selskap i den. Vi hadde den inntil i fjor, da en morgentrøtt stesønn knuste kolben. :fortsetter avsporingen:

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:36   #319
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg har kaffemaskin og OTH.

...og kjøper third-hand og økologisk.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:36   #320
julimor
Elsker sommeren!
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 6
julimor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vognmafiaen

For en tråd - jeg er helt svett

julimor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no