Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-23, 17:59   #101
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Og nå er det mange episoder siden det var snakk om denne kreften. Noah øengter litt hjem, men har det fint i Snøfall. Mor er trygg på at han har det bra. Fokuset i Vu nå er hvorfor ikke brevene flyr og jeg tror temaet adopsjon kommer straks. I Snøfall er det onde krefter i gjerde, manifistert som skygger. som ser ut som desperanter, og som man må være voksen for å forstå kan symbolisere kreft på MR.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 07:55   #102
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Vi endte opp med å se på Snøfall med stor glede, hele familien. ☺️

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 16:33   #103
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Etter å ha sett episode 23 synes eg dei håndterer tematikken veldig fint. Noah får bruke erfaringa si til å bidra i strålemaskinen og Julius seier "Jeg er jo bare julenissen, jeg kan ikke gjøre moren din frisk, men jeg kan gi deg håp". Den samtalen mellom Noah og Julius var i det heile tatt ein veldig fin måte å håndtere det på. I tillegg liker eg spørsmåla Amina stiller til Noah. Det viser at ein ikkje skal vere redd for å seie det ein tenker, til barn som pårørende.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 16:36   #104
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Ja, der setter du godt ord på de samme som jeg tenker, nokon. Helt enig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 21:43   #105
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Etter å ha sett episode 23 synes eg dei håndterer tematikken veldig fint. Noah får bruke erfaringa si til å bidra i strålemaskinen og Julius seier "Jeg er jo bare julenissen, jeg kan ikke gjøre moren din frisk, men jeg kan gi deg håp". Den samtalen mellom Noah og Julius var i det heile tatt ein veldig fin måte å håndtere det på. I tillegg liker eg spørsmåla Amina stiller til Noah. Det viser at ein ikkje skal vere redd for å seie det ein tenker, til barn som pårørende.

Veldig enig!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 22:56   #106
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Jeg synes denne saken fra NRK Nordland er utrolig fin, der de bruker serien til å lære om kreft

https://www.nrk.no/nordland/bruker-j...eft-1.16689438


Daglig leder i Studentongan Barnehage, Ole M Røsten:
Kan gjøre det lettere for barn som har kjennskap til kreft
Han forteller at barna ikke vektlegger kreftsykdommen noe spesielt, men at det blir en naturlig del av samtalen når scenene dukker opp i Snøfall.

– Det har gitt en fin inngang til å snakke om tematikken, hvis ikke barna har vært borti den allerede.

Røsten sier det er en selvfølge at serien kan bidra til å gjøre det lettere for barn med foresatte eller andre nære med en kreftdiagnose.

– Det er med på å gi barna et språk som de ikke hadde før, som er helt fantastisk.

Han tror det kan gjøre at barna får en knagg å henge opplevelsene sine på, i tillegg til et fellesskap som kan relatere til erfaringen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no