Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tråden for oss som spiller i korps

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-23, 23:42   #21
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Har vært på min første øvelse - og det gikk finfint! Ikke verdens høyeste nivå men moro å være i gang.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 23:44   #22
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Kan noen plis merke seg at denne tråden altså var inspirasjon til å begynne å spille igjen. Ideen ble tent på mandag, nå har jeg vært på første øvelse.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 23:46   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Har vært på min første øvelse - og det gikk finfint! Ikke verdens høyeste nivå men moro å være i gang.

Nivå betyr ingenting, gøy betyr alt! Lykke til med korpslivet videre !

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 00:16   #24
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Kan noen plis merke seg at denne tråden altså var inspirasjon til å begynne å spille igjen. Ideen ble tent på mandag, nå har jeg vært på første øvelse.

OH MY, så utrolig gøy! Tar glatt æren for det! Hvor og hva spilte du? Kan ta det på prikk/PM hvis du ikke vil skrive her

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 10:54   #25
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Har vært på min første øvelse - og det gikk finfint! Ikke verdens høyeste nivå men moro å være i gang.

Så gøy! Hvor endte du opp?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 12:46   #26
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

I kveld skal jeg (JEG! og 70 andre da) spille mens Maria Haukaas Mittet skal synge! Det er så sjukt at jeg kommer til å bli skikkelig starstrucked. Generalprøve i kveld, og så konserter i morgen og lørdag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 13:21   #27
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Gøy!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 17:00   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Kan noen plis merke seg at denne tråden altså var inspirasjon til å begynne å spille igjen. Ideen ble tent på mandag, nå har jeg vært på første øvelse.

Så utrolig koselig å lese! Jeg brukte mange år på å manne meg opp til å begynne igjen, synes det var en vanskelig terskel å trå over, men guri som jeg har kost meg.

Lykke til med stjernemøte i kveld, IOA!

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 18:26   #29
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Så gøy IOA! Lykke til!

Jeg skal spille første konsert på lørdag om en uke.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 19:44   #30
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Gøy at så mange har begynt i korps igjen etter noen års pause!

Vi har stadig nye medlemmer som ikke har spilt på både 5, 10 og 20 år. Det er alltid kjekt når noen plukker opp instrumentet igjen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 23:07   #31
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Vi hadde quiz-konsert i kveld… første gang vi prøver noe sånt, så vi var spent. Men veldig koselig. Noen spørsmål knyttet opp mot musikken vi spilte, annet helt random. Og litt sosialt med kaffe, brus og kaker. Kan anbefales.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-23, 23:15   #32
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Jeg ble skikkelig satt ut (og skikkelig sliten!) av fire timers generalprøve i dag med Knut Anders Sørum, Maria Haukås Mittet og de 70 andre musikantene i korpset mitt. Skikkelig trøkk!

Lykke til på konsert på lørdag, Palmen!
Og Elise, vi treffes vel kanskje i en eller annen sammenheng, da må du hilse på! Jeg spiller euphonium.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 07:22   #33
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps



Lykke til med konsertene i helgen. Skulle gjerne hørt på, men er dessverre opptatt. Prøver å dra på lokale korpskonserter innimellom.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-23, 07:43   #34
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Så utrolig koselig å lese! Jeg brukte mange år på å manne meg opp til å begynne igjen, synes det var en vanskelig terskel å trå over, men guri som jeg har kost meg.

Jeg brukte også flere år til å manne meg opp til å begynne igjen. Det første halvåret var heftig etter mange års pause, men nå går alt så meget bedre. Det eneste jeg savner i mitt korps er mer sosiale ting. Mange er venner utenfor korpset også, men å komme inn som helt ny uten å kjenne noen har vært litt ensomt rett og slett.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 10:27   #35
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Jeg spiller ikke, men strømmer i dag, siden 04eren er med (SBB). Lurer på om jeg ser noen kjente FP-ere i løpet av dagen?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 11:07   #36
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Wow, har hun fått være med SBB? På fast basis? Skyhøyt nivå der altså.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 11:52   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Wow, har hun fått være med SBB? På fast basis? Skyhøyt nivå der altså.

De har ikke kastet henne ut ennå, i hvert fall
Men ja, høyt nivå og en utrolig mulighet for henne. Nå treffer hun hele gjengen hjemmefra i løpet av helga også, så tipper hun koser seg

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-23, 12:02   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Pøbelprinsessen bor hjemme på sentralt østland igjen og er på let etter et korps. Hun er god, spiller på høyt nivå, ønsker primært konsert-korps, er ikke så glad i å marsjere. Er det noen av dere som har tips, eller som selv spiller i et slikt korps og gjerne skulle hatt med en dyktig fløytist? Hun savner veldig korps og har abstinenser, og i første forsøket hennes ble hun avvist før hun fikk mulighet til å vise seg frem/prøvespille.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-23, 21:28   #39
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg spiller ikke, men strømmer i dag, siden 04eren er med (SBB). Lurer på om jeg ser noen kjente FP-ere i løpet av dagen?

Jeg spilte med to korps, dog i 1. divisjon. Fikk ikke hørt så mange av dem jeg ville, men mitt gamle korps fikk jeg heldigvis hørt (EBML), der spiller nå min bror og to av hans ungdommer. Dem jeg spilte med på tidlig 90-tall i det korpset spiller nå i et "seniorkorps" (i Elitediv.!) artig å se at folk holder koken fortsatt.

Pøblis: Hørte nå at NMHs korps skal spille et stykke i NM Janitsjar som krever større besetning enn de har til vanlig, kanskje hun skal sjekke der? Hun kjenner kanskje noen der? Ellers er det jo Lillestrøm, Vestre Aker, Opus82, Kolbotn, Nittedal-Hakadal, Lørenskog, alle disse er mer konsert enn marsjering, selv om mange av dem nok er i ilden på 17. mai.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-23, 21:29   #40
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Jeg spilte med to korps, dog i 1. divisjon. Fikk ikke hørt så mange av dem jeg ville, men mitt gamle korps fikk jeg heldigvis hørt (EBML), der spiller nå min bror og to av hans ungdommer. Dem jeg spilte med på tidlig 90-tall i det korpset spiller nå i et "seniorkorps" (i Elitediv.!) artig å se at folk holder koken fortsatt.

Pøblis: Hørte nå at NMHs korps skal spille et stykke i NM Janitsjar som krever større besetning enn de har til vanlig, kanskje hun skal sjekke der? Hun kjenner kanskje noen der? Ellers er det jo Lillestrøm, Vestre Aker, Opus82, Kolbotn, Nittedal-Hakadal, Lørenskog, alle disse er mer konsert enn marsjering, selv om mange av dem nok er i ilden på 17. mai.

..og garantert flere enn jeg kom på i farten her, jeg er jo over på messingsiden selv.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no